hij is klaar.

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

hij is klaar.

Bericht door Gast »

mijn (me dochters)minibike is klaar.met een eigen tank(echte met kraan) en zit.standaard maar vlot genoeg.zie foto bij minibikes hij is blauw en heeft nr 4.
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

leuk ding om te zien!

uhm... kan je het gas op standen zetten???? lijkt wel op zo'n versnellings handvat van een mountain bike!

en weer een idee kunnen stelen! : die mountainbike remsetjes!! erg mooi van kleur!

Ook ben ik weleens benieuwd wat voor uitlaat er onder zit?
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

gashendel

Bericht door Gast »

ja het is inderdaad een setje van een mountainbike.het gas is de versnellingshendel voor de 7 speed achter(wel ff de borging de uithalen anders krijg je een soort cruisecontrol)en wat normaal de versnelling was voor je voortandwielen gebruik ik als starthendel.let maar op dit gaan er meer gebruiken,dan ben je dat lelijke hendeltje kwijt, nu moet je draaien en het werkt grandioos.
keep the mini on the road!
:lol: loek.
dutchblade

Bericht door dutchblade »

leuk idee met die mountainbike hendels. Maar ben je niet bang dat je gaat koppelen op het moment dat je op je stuur hangt?? En heb je er geen luchtfilter opzitten???
Gast

hendels

Bericht door Gast »

nee dat doe je niet,alleen het binnenste handvat kan draaien,aan de buitenkant zit het gewoon op je stuur vast.en nee ik heb er geen filter op,komt nog denk ik.
succes
loek
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

Dat is een erg handig idee jah. Maar ik zie dat jij puch nafen en voorvork gebruikt, hoe heb je die ingekort? T zal vast wel ergens op het forum staan, maar ik kan niks nuttigs vinden. :cry:
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Onze grote vriend killerbeast (Eric) heeft een hele instructie gepost over het inkorten van een puch voorvork!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
racertje

Bericht door racertje »

leuk zo een "andere"minibike zeg, super orgineel.
in de mountainbike wereld worden ook vaak hydralische remmen gebruikt, durfde je dat niet aan qua snelheid/remvertraging of wilde je gewoon geen schijfjes erop?
lijkt mij namelijk wel vet om hydraulisch te hebben,maar eerlijk gezegt..ik durfde het idd niet aan :oops:
Gast

remmen

Bericht door Gast »

het mocht niet te veel kosten,dus geen schijfrem en dergelijke.
daarom moet je wel eens inventief zijn.Voorbeeld:het zwarte op het zitje is een omgedraaid muismatje.zitje en tank zijn eigen ontwerp,ik heb ooit eens 2 en een half jaar in de polyester gewerkt en het is nu 1 van me hobby's.deze minibike heeft me totaal 60 euro gekost,aanschaf puch was alleen al 10 euries(koopje)voor de rest een paar spuitbussen en een tankdop.
het zijspan op de site is ook van mij.(groene dapp)
aloha.
loek.
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Om even op de hydrolische remmen terug te komen, en rijdt een minibike (dezelfde als die een roterende inlaat had) met GIANT remmen. Dit zijn hyrolische remmen van een fiets met GRC schijven. Werkt goed volgens de eigenaar, alleen zit er speciale olie in..
Gast

remmen

Bericht door Gast »

zie je ik ben nooit te oud om te leren.(40)
thanks
Gast

Bericht door Gast »

hydraulische remmen is toch juist fantastisch,maar is dat wel toegestaan volgens de zelfbouw regelementen???

remt 10x beter dan mechanisch!!

mark
Gast

Bericht door Gast »

minimark schreef:hydraulische remmen is toch juist fantastisch,maar is dat wel toegestaan volgens de zelfbouw regelementen???

remt 10x beter dan mechanisch!!

mark
[offtopic] klopt als een bus, ik heb zelf hydro remmen op mijn bestuurbare wagen. Remt als een beer!! [/offtopic]
Plaats reactie