28-5 Openbeker wedstrijd Hengelo !!!

Verslagen over gehouden of te houden races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Sissi
forum gebruiker
Contacteer:

28-5 Openbeker wedstrijd Hengelo !!!

Bericht door Sissi »

Zow, wij zijn weer thuis na een super geslaagde dag... Afbeelding

Vanmorgen zijn we lekker optijd vertrokken naar het mooie Hengelo...
Volgens onze "piet" zou het vandaag een redelijk mooie droge dag worden, dus gingen we vol goede moed opweg..

Aangekomen op de Vasselring hebben we de tent opgezet, ff ingeschreven en de bike laten keuren...
Nu kon het wat ons betreft beginnen.

Eerst hebben we 2 keer getraind om de juiste afstelling te vinden en daarna 1 kwalificatie training...
Er werd gereden in 4 groepen, Junioren, senioren A, senioren B + Modified en zelfbouw.

Sleutel trainde een 3de positie, Boertje een 11de(7de zonder modifeids) en ikke 7de..
Om 13:00 uur begonnen de wedstrijden... (nogsteeds droog weer)

De baan was een Oval, met op de rechte stukken door luchtkussens gecreeerde cicanes... waar ik,
en menig ander met de knieen achter is blijven haken Afbeelding

Ik moet het eerlijk toegeven.. het was echt een top dag,
en heb ook nog nooit zo goed gereden Afbeelding (jammer dat je hier geen punten mee kunt halen voor het NMC)

De foto's komen eraan... zijn er aardig wat dus duurd ff..

Ps. De ouwe lullen waren ook echt toppie om te zien.. (de EHBO-ster Wil scheurde rond met nummer 112) Afbeelding

Groetjes Sissi
MX_Melvin
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door MX_Melvin »

Ja het was idd een supergezellige dag, mooie resultaten behaald in de Senioren A Klasse 1ste manche: 2de, 2de manche: 2de en de laatste manche 1ste: dus totaal: 1ste :lol: :lol: Telde dit inderdaad maar mee voor de nmc punten :oops:

Zie de foto's wel verschijnen, ook in Stadskanaal aanwezig.?

Tot dan allemaal!!!!

Gr Melvin
KTM SX-F 250 4 Takt! :$:$
[img]http://img195.imageshack.us/img195/7831/forumding.jpg[/img]

http://melvinoracing.come2me.nl/ <-- me site
http://everyoneweb.com/melvinracing <--cross site
Sissi
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Sissi »

Hier http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... 499#134499 staan ongeveer 50 foto's die wij hebben gemaakt..!

Veel kijk plezier 8)
*HANK*
forum gebruiker

Bericht door *HANK* »

Hallo

Ik heb het vandaag ook weer prima naar mijn zin gehad en de meiden natuurlijk.

Ook is het niet helemaal zonder problemen verlopen, namelijk de bike van marjolein was vastgelopen (te arm :oops: ja dat overkomt zelfs mijn)

Maar ze wilde hoe dan ook rijden, dus bij theo maar een nieuwe cilinder gehaald, deze is nog op te knappen dus en reserve.
Op dat moment dat er gesleuteld moest worden moest ik de pole rijden emn ging mijn koppeling stuk (asje gebroken van het schoentje) dus ook dat moest nog gerepareerd worden, gelukkig was Jhon Ulrich bereid om de GRC te repareren, en deze was 2 min voor de 1e manche klaar, nog even een flink grote sproeier er in gezet en de cilinder ingereden in de wedstijd. (is nog heel dus wat inrijden, knallen) :wink:

Bij deze Jhon nog bedankt voor je hulp, toppie. =D>

De wedstrijden verliepen prima 3 x 2e geworden achter rienk, hij was niet bij te houden.
Alleen de 2e manche had ik een wereld start, maar die werd door rienk nog even te niet gedaan, hij wilde namelijk in het gaatje wat er niet was, dus knalde hij tegen mijn op en lag ik daar op de grond samen met Cees.

Maar al met al een mooie dag en een 2e prijs.

Bij deze organisatie, top geregeld en bedankt voor de fijne race dag.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
minibike#46
forum gebruiker

Bericht door minibike#46 »

ik kon er vandaag helaas niet bij wezen,maar hoeveel luchtkoelers (puchjes) waren er vandaag en welke luchtkoelers gingen er met de bekers vandoor???....
gr ferdi...
Wim
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Wim »

minibike#46 schreef:ik kon er vandaag helaas niet bij wezen,maar hoeveel luchtkoelers (puchjes) waren er vandaag en welke luchtkoelers gingen er met de bekers vandoor???....
gr ferdi...

\:D/
Koen
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Koen »

Puch klasse:

1. Wim van der Steeg
2. Martijn Hendriks
3. Erik Ritzer

Watergekoelde klasse:

1. Rienk van der Weide
2. Hank Kok
3. Cees van der Wal

Hieronder een stukje uit de Gelderlander van vandaag:

Met topsnelheid over het asfalt

Afbeelding
Foto: Jan van den Brink

Door ERIC VAN DER VEGT

HENGELO/VARSSEL - Het hoge snerpende geluid is van verre te horen. Van verre lijkt het of mannen in een hurkzit zonder hulpmiddelen over het asfalt schieten. Dichterbij wordt veel duidelijk. Het gaat om een minibike - wedstrijd.

De mannen zitten in hurkhouding op de kleine motorfietsjes. De slijtage van hun pakken treedt op in de bochten. Hier geeft Vordenaar Barry Wassink zijn motor de sporen.
Volwassen mannen op een mini- of pocketbike. Het is even wennen. Met een rotgang scheuren zo’n tien mannen op minimotoren over de asfalt van stratencircuit de Varsselring. De minibikers zijn niet alleen voor kinderen en jongeren. Natuurlijk, zij rijden ook hun wedstrijd in Hengelo en eens hopen ze net als Jurgen van den Goorbergh, Jack Middelburg en Wil Hartog een plekje in de wereldtop van de 500CC-motoren te krijgen. Net als de tienjarige Scot Deroue. Hij heeft zijn wedstrijd net afgerond, maar is niet tevreden.

„Ik werd zevende. In de competitie om het Nederlands kampioenschap sta ik tweede“, zegt Scot. „Maar dat komt, omdat ik niet op mijn eigen motor rijd.“

Zijn vader stelt zijn minibike af. Bij de pits van een mini-bikewedstrijd ziet het er even anders uit dan bij de echte wegraces in Hengelo. Hier staat de motorfiets van 20 kilo op een statief onder een partytent. Scot moet het antwoord op de vraag hoe hard zijn motor kan schuldig blijven. „Pap, weet jij hoe hard mijn motor kan?“, vraagt hij aan zijn vader. ‘70’, luidt het antwoord. „Bang? Nee, ik ben niet snel bang. Alleen als het slecht weer is.“ Scot ziet de minibikes als een opstapje naar het echte werk, de 125CC. Dat is voor Han Kok niet weggelegd. Hij is de veertig gepasseerd. „Beetje laat begonnen met de sport“, zegt hij lachend. „Het mooie aan deze sport is de grote snelheid zo vlak boven het asfalt.“ Hij heeft zijn bike die snelheden van boven de 100 kilometer per uur haalt zelf gebouwd. De knieën van zijn motorpak zijn versleten. De mannen zitten in hurkhouding op de kleine motorfietsjes. De slijtage treedt op in de bochten. Bij het rechte eind buigen ze voorover om zo min mogelijk weerstand te hebben, wat bij de minimotoren toch niet meevalt.

„Dit zijn open bekerwedstrijden“, legt Koen Roes. Hij is van organisator Slick ’96, onderdeel van Hamove in Hengelo. „Behalve deze wedstrijd zijn er nog de wedstrijden om het Nederlands kampioenschap waar coureurs met een mini-bike aan mee kunnen doen. Wij organiseren al jaren deze wedstrijd.“
Sissi
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Sissi »

Koen schreef: Hieronder een stukje uit de Gelderlander van vandaag:

Door ERIC VAN DER VEGT

HENGELO/VARSSEL - Het hoge snerpende geluid is van verre te horen. Van verre lijkt het of mannen in een hurkzit zonder hulpmiddelen over het asfalt schieten. Dichterbij wordt veel duidelijk. Het gaat om een minibike - wedstrijd.

De mannen zitten in hurkhouding op de kleine motorfietsjes. De slijtage van hun pakken treedt op in de bochten. Hier geeft Vordenaar Barry Wassink zijn motor de sporen.
Volwassen mannen op een mini- of pocketbike. Het is even wennen. Met een rotgang scheuren zo’n tien mannen op minimotoren over de asfalt van stratencircuit de Varsselring.
Afbeelding
Hebben Stephanie, Patricia, Marjolein en ikke de dag dan gedroomd :roll:
Koen
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Koen »

En niet te vergeten, Willie!
Sissi
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Sissi »

Koen schreef:En niet te vergeten, Willie!
Go Willie Go Willie Afbeelding

Afbeelding
GerbenW
forum gebruiker

Bericht door GerbenW »

dr was ook zon vrouw in de modefi klasee... op een Blata B1.. :shock:
die was flink hard aan het jagen zeg !!!! :shock: :shock: :shock: :shock:
hoe die in die bochten ging !!! :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
echt !!! daar zou ik niet tegen willen racen !!!! :shock:
die bike was ook feller op het gas dan bij de andere merkte ik..
en hoe zij in die bochten ging !!!!!!!!!!!! bah bah !!!!! ttoe maar !! dat ging echt hard zeg !!

btw; die jongen op die B1 met nr 2 die ging ook flink te keer zeg !!! pfff!!
achter aan .. maar die knokte flink hoor !!
dat zou ik zo MOMENTEEL nog ff niet na doen !

en bij die lange boch... dr achter... iedereen ging daar voor al het gas los en ietsjes remmen.. en daar komt Cees aan (sleutel) en hij gaat er gewoon zonder te remmen vol door heen !!! pfff !!! :shock: :shock:

echt !! ik heb me toch een dinge gezien joh !!!! :shock: :shock:
k vond het in ieder een geweldige dag!!!! :shock: :D 8)
Zelfbouw project !:wink:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15968
wassink
forum gebruiker

Het hengelo symdroom

Bericht door wassink »

Ik rijd nu al 4 keer mee tijden de bekerwedtrijd van slick 96, 4 keer niet op het podium, tijdens ONZE wedstrijd het was haast onmogelijk.
Maar dit jaar ging het zoals in de NK's, 3 maal een eerste plaats we zij dik te vreden over het weekend, Hengelo is altijd leuk, goede baan heel mooi strak asfalt en altijd gezellig.
En dan Luuk een hele mooie 3e plaats het gaat steeds beter
We kijken nu al uit naar Stadskanaal, slick 96 nog bedankt.

groeten barry en Luuk, racingteamoostnederland
Sissi
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Sissi »

Hier nog een kort filmpje van de ouwe lullen race...!

:lol: Hij is echt super... :lol:

Filmpje
Mertun
forum gebruiker

Bericht door Mertun »

het filmpje is echt grappig :)

zijn er meer evenementen waar ze dit soort races doen?? :twisted:
Pien

nummer 1 junioren C hengelo

Bericht door Pien »

Het was een perfecte dag, hadden we zaterdag niet kunnen denken dat we zondag de hele dag op een droge baan konden rijden.

Voor mijn familie en sponsors was het ook mooi dichtbij, dus we hebben het de hele dag erg druk gehad onder de tent.

Ik ben na elke manche een hele leuke strijd met Jeffrey te hebben gereden eerste geworden van de Junioren C klasse. Jeffrey en ik gingen elke manche weer gelijk op. Ik heb de eerte twee gewonnen en de derde manche in de eerste bocht gevallen en ik kwam die manche na Jeffrey over de finish. Relutaat eerte prijs!. We hebben tussen de races door ook heel veel lol gehad. Ik vond met de "oude lullen race" Theo van Hemmen zijn BOB de Bouwer pakje het leukste !. De vader van Jeffrey heeft dik verdiend gewonnen, en hij is dan ook door een hele groep "fans" toegezongen....... de tekst van het liedje was Oude l..., oude l... etc.

Ik kom volgend jaar zeker weer en hoop dat ik dan weer op het Podium mag staan.

Groeten Cliff
www.cliffracing.nl

P.S. Mijn moeder had het foto toestel vergeten, heeft iemand toevallig nog een foto gemaakt waar ik op sta (start no. 10)
Plaats reactie