Problemen Zeeuwse minibike race's!!

Communicatie kanaal voor de zeeuwse minibike races.

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Problemen Zeeuwse minibike race's!!

Bericht door Markie »

Hallo mensen,

Wij die mee rijden in de zeeuwse minibike race's hebben een paar lastige mededelingen waar we wat meer meningen over willen horen.

1. We zitten met het probleem veiligheid.
De zeeuwse mini race's worden vaak druk bezocht en ook rijden er steeds meer snellere deelnemers mee.
Dit zorgt voor een aantal problemen, namenlijk: veiligheid rond de baan.
De toeschouwers steken vaak over, dit met gevaar voor henzelf of een minibiker.
Een oplossing zou zijn : meer dranghekken, helaas is dat bijna niet mogenlijk want het kost gewoon teveel geld.
Ook worden de minibike race's meestal door verschillende mensen georganiseerd, het probleem daarvan is dat we eigenlijk bijna nooit weten wat we kunnen aantreffen op de baan.

Nog een probleem met het oog op veiligheid is de snelheid en het motorvermogen van enkele minibiker's.
Het loopt gewoon uit de hand, stel jezelf voor dat er eens een ongeluk gebeurd met iemand die zichzelf het ziekenhuis inrijdt.
JONGENS! dan is het gewoon afgelopen, dan zijn er geen zeeuwse minibike race's meer.
Wie wil er dan nog zo'n gevaarlijke race organiseren?

We hebben een aantal oplossingen bedacht, over het begrenzen van minibike's die mee doen aan race's.
Helaas zou het natuurlijk zijn dat er een grote groep minibiker's afvalt.
Dat willen we natuurlijk ook niet.
2e discussie punt is om een club op te richten, met een eigen regelement.
daarbij komt wel natuurlijk een keurmeester kijken, een penningmeester.
Wie wil zo'n verantwoordelijkheid nemen? ook moeten we met het financiele punt rekening houden. bijv: inschijf geld voor beter georganiseerde race's.

Als er mensen zijn met ideeen zijn die welkom!

Groeten Mark + Willem Visser
Laatst gewijzigd door Markie op zo 02 jan 2005, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

Tja het zijn lastige punten: een club oprichten en regels stellen. Daar komt echt verschrikkelijk veel bij kijken. Maar ben er zeker wel voor.
Hebben het er zaterdag nog wel over in IJzendijke.

Greetz Marius
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

We weten al dat we het een beetje makkenlijk zeggen, maar het is wel een serieuze zaak!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
derbi master

Bericht door derbi master »

goed iedee

ik vind persoonlijk dat je gewoon tot een aantal cc mag gaan 75cc of zo en qua carb niet uit maken, anders begind het nog al erg NK te lijken.

en qau vijlig hijd moet der zeker wat aan gebeuren zou ook borden moeten hangen met VERBODEN OVER TE STEKEN TIJDENS RACE'S dat zal vast al wat helpen. en mensen der erg op wijzen door organisatie persoonen.
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Tja veiligheid is natuurlijk wel een belangrijk punt ... Een keer een ongeluk en je kan geen races meer organiseren.

Ik denk dat je qua snelheid gewoon harde regels moet opstellen. Wie daar niet aan voldoet mag niet mee doen. Iedereen die graag mee wilt doen moet daar gewoon zijn minibike op aanpassen, anders pech. Het klinkt misschien niet hard maar zonder regels kom je nergens.

Qua regels zou je de regels van RAP kunnen overnemen. Deze regels zijn niet voor niets zo opgesteld.

Je zou eens moeten gaan praten met mensen van RAP of Slick ... Die hebben er al ervaring mee en kunnen je misschien helpen.

Zou je geen dranghekken kunnen huren? Genoeg begeleiding langs de baan is natuurlijk ook crusiaal ...

Groeten,

Daniel
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Bij veel race's hebben er eigenlijk altijd wel genoeg baan begleiders gehad! Dus mensen die vlaggen etc!
Die regels opstellen is wel leuk! Maar dan moeten de race's wel worden georganiseerd door een iemand/groep! Anders mag je daar wel wat en daar niet!
Nu mag eigenlijk iedereen nog meedoen we willen het liefst ook niet dat we een een keer zeggen van tjakka dit zijn de regels PUNT!

dan zeggen er genoeg van ik stop d'r mee
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
derbi master

Bericht door derbi master »

tja en enteree vragen is ook niet zo makelijk lijkt me (vanwege dat het geen afgeslote ruimte is) moeten we eens wat op verzinnen.
want zonder geld kan je ook zeer wijnig aan vijlighijd doen.

dan zouden we sponsors moeten gaan zoeken in elk dorp die wilen sponsoren en dat wij dan borden/spandoeken van hun bedrijf/winkel op hangen voor een X bedrag, en van dat geld kunnen we dan dranghekken onderandere van huren, en eten+ drinken voor de rijders.

en een kleine bijdrage voor inschijf geld (euro of 4-5).

en qua snelhijd tja ik zou niet TE veel richting de regelementen van het RAP endergelijken gaan.

Gewoon max
Puch Maxi blok
75cc cilinder inhoud luchtgekoelt
21mm carb
en voor de rest motories niet veel eisen aan stellen

dat lijkt me wel redelijk
dus geen 125 schakel en weet ik veel blokken.


.
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Ik denk dat ik wel een goed idee heb gekregen!!!

Regeltje 1.

De betreffende motor moet op basis zijn van 1 puchblok!
das al heel wat beter! dan heb je geen snelle 125 cc kawa blokken meer.
Das een hele simpele regel toch?

Ik denk dat ik deze maar eens in de groep ga gooien een zaterdag op Yzendijke!

Verdraaid Jopse. Als je een vrouw was :P
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
derbi master

Bericht door derbi master »

Markie schreef:Ik denk dat ik wel een goed idee heb gekregen!!!

Regeltje 1.

De betreffende motor moet op basis zijn van 1 puch Maxi blok!
das al heel wat beter! dan heb je geen snelle 125 cc kawa blokken meer.
Das een hele simpele regel toch?

Ik denk dat ik deze maar eens in de groep ga gooien een zaterdag op Yzendijke!

Verdraaid Jopse(tis JOBSE :P). Als je een vrouw was :P

dan dan :wink:

ja want als die der uit zijn dan ist al een stuk leuker om te race en vijliger.
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

ben het compleet met je eens mark ze moeten gewoon een stel regels maken en die dan ook naleven.

over die setup van een blokje ben ik het ook eens gewoon een puch blok en anders wel polini maar dan wel gewoon een 4.2 blokje.

ik ben zelf van mening dat iedereen ook een veiligheidskoord moet hebben net zo als ik heb. als je valt of wat dan ook is hij altijd uit en kan er niks meer mee gebeuren.

we hebben het er zaterdag wel over.

mzzl eric
MiniCBR

Bericht door MiniCBR »

Zo het is ff geleden dat ik hier heb gepost, ik lees altijd met veel plezier en natuurllijk interesse op het forum, en wil nu ook ff reageren. Ik(lees mijn zoon en ik) ben ook een minibike aan het bouwen, sommigen van jullie zijn ons wel eens tegen gekomen, (wij kochten laatst op de GP van Kapelle die mooie 6,5 inch wieltjes) en zijn dan meestal bij het Team Visser in de pits te vinden. Hoewel we pas volgend jaar meerijden, dan is ie pas klaar, zijn we het er mee eens dat er idd regels moeten komen. In kapelle was het overduidelijk dat zo het voortbestaan van de Zeeuwse Minibikeraces in gevaar komt. De taferelen die daar te zien waren logen er niet om! Ik heb geen ervaring in zoiets als een club maar weet wel dat er veel bij komt kijken. Misschien zijn contacten met bv de organisatie van de brommerraces in Wemeldinge een stap in de goede richting om info te verkrijgen omtrent verantwoordelijkheden, veiligheid, aansprakelijkheid etc. Ik kan op dit moment niet veel van betekenis zijn in deze ivm diverse oorzaken maar wil wel mijn best doen om hier tijd voor vrij te gaan maken. Ik begrijp dat Willen Visser de GP van heinkenzand mede heeft organiseren en ddarvan kunnen we ook heel veel leren.
Wij zullen er zaterdag ook bij zijn in Yzendijke en hopen natuurlijk weer een mooie dag te hebben!
Tot dan,
Renee
Willemvisser

regelementen

Bericht door Willemvisser »

altijd weer die regeltjes! hoe vervelend het ook klingt maar omdat de races het afgelopen jaar erg goed bezocht zijn en je er steeds meer rijders zijn [heinkenszand 32 rijders!] ben ik van meening dat het niet anders zal kunnen!
we zijn bijna allemaal zelf bouwers dus daar moeten we ook rekening mee houden.
ik zal een paar dingen op schrijven waar van ik denk waar we mee moeten beginnen!
1-motor-aleen automaat blokken tot 70cc en tot 20mm carb
2-remmen-op beide wielen goed werkende remmen [proefrit keurmeester
3-geen uitstekende delen
4-goed beschermende kleding
5-dode manskoord of iets dergelijks
6-iederefiets die mee rijd dient gekeuring te worden+proefrit de uit komst daarvan zal bepalend zijn of je die dag mee kunt racen!
derbi master

Re: regelementen

Bericht door derbi master »

Willemvisser schreef:altijd weer die regeltjes! hoe vervelend het ook klingt maar omdat de races het afgelopen jaar erg goed bezocht zijn en je er steeds meer rijders zijn [heinkenszand 32 rijders!] ben ik van meening dat het niet anders zal kunnen!
we zijn bijna allemaal zelf bouwers dus daar moeten we ook rekening mee houden.
ik zal een paar dingen op schrijven waar van ik denk waar we mee moeten beginnen!
1-motor-aleen automaat blokken tot 70cc en tot 20mm carb
2-remmen-op beide wielen goed werkende remmen [proefrit keurmeester
3-geen uitstekende delen
4-goed beschermende kleding
5-dode manskoord of iets dergelijks
6-iederefiets die mee rijd dient gekeuring te worden+proefrit de uit komst daarvan zal bepalend zijn of je die dag mee kunt racen!

een deel van deze regelesulle wel gehanteert kunnen worden.

aleen dit lijkt me beetje Te veel vant goeie.
en wie word de keurmester enz.
en vind de regel van Markie wel beter dat het een Puch automaat motor moet zijn en dan kunnen we nog praten of een automaat scooterblok dus zonder vario enz (wat dan bijna een ander klasse moet gemaakt worde maar das ook geen goeie opsie denk zo.

.
MiniCBR

Re: regelementen

Bericht door MiniCBR »


een deel van deze regelesulle wel gehanteert kunnen worden.

aleen dit lijkt me beetje Te veel vant goeie.
en wie word de keurmester enz.
en vind de regel van Markie wel beter dat het een Puch automaat motor moet zijn en dan kunnen we nog praten of een automaat scooterblok dus zonder vario enz (wat dan bijna een ander klasse moet gemaakt worde maar das ook geen goeie opsie denk zo.

.
Ik denk dat alle niet puch automaten uitsluiten wat te ver gaat, je sluit dan een hoop anderen uit die wel leuke competitie leveren, ik denk even aan de GP van Kapelle terug waarbij het toch ff Marcel Visser was die een fabrieks machine voor bleef met z'n Puch poweredblok eigenbouw! Dat zou toch wel jammer zijn! Als ik het zo gauw ff overdenk dan zit Willem wel aardig in de richting.

Over de keurmeester, tja dat is ff wat anders. Het mooiste zou een onafhankelijke keurmeester zijn, ik bedoel dus iemand die zelf niet rijdt.
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

ja over dat alleen puch blokjes ben ik het niet eens.

niet alleem omdat ik zelf volgend jaar met een poliniblokje ga rijden. vind ik het gewoon kunnen dat die mee rijden omdat zoals gezegt. marcel visser gewoon een polini minibike kan bij houden en kloko racing ook de blauwe polini bike van jeroen altijd een leuke 2 strijd geeft want die rijden even hard ongeveer en kloko racing heeft ook een zelfbouw met puch blok.

mzzl eric
Plaats reactie