Minibike met dubbele voorpoten, update: Eind-stadium!!!!
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- doede46
- forum gebruiker
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
- Locatie: Mantgum/Hilversum
nou dat zal hier echt heel erg meevallen hoor,heb wel eens erger gezien, hangt prima zo hoor, naar achteren zou kunnen,maar is niet heel noodzakelijk tenzij je 6,5 inch wielen neemt
MvG DoeDe
MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
NIEUWE UPDATE
na een lange tijd afwezig te zijn geweest, ben ik weer helemaal bezig met de minibike!
ik heb een donor bike gekocht voor de velgjes/schijven/remklauwen enz enz.
snel zal ik nieuwe foto's uploaden want er is ondertussen al wel het een en ander mee gedaan!!
de dingen die ik alweer gedaan heb:
luchtfilter ingekort.
zitje er op gemaakt.
achterspatbord er op gemaakt.
getest en afgesteld, ook wat foutjes ontdekt: nieuw balhoofd er op en het frame iets spitser naar voren toe gemaakt waardoor de stuurhoek groter geworden is.
ook nieuwe clipons gemaakt.
hij rijdt iets boven de 80 km/h :D:D:D met een behoorlijke trekkracht.
de kappen in een kleurtje gespoten.
het frame en voorvork al in de grondverf gezet maar nu heb ik dus 6,5 inch velgjes liggen, dus die eerst passend maken en dan het frame helemaal afwerken.
hier een foto van het resultaat voordat ik ging test rijden!!
luchtfilter zit nu ook veel beter en kijk zelf maar:
hier een foto van het spuitwerk, heb ik zelf gedaan met een motip spuitbusje, best goed gelukt al zeg ik het zelf!
er zullen meer foto's volgen, van het achterspatbord monteren en van de donor mini!!
de groeten
ik heb een donor bike gekocht voor de velgjes/schijven/remklauwen enz enz.
snel zal ik nieuwe foto's uploaden want er is ondertussen al wel het een en ander mee gedaan!!
de dingen die ik alweer gedaan heb:
luchtfilter ingekort.
zitje er op gemaakt.
achterspatbord er op gemaakt.
getest en afgesteld, ook wat foutjes ontdekt: nieuw balhoofd er op en het frame iets spitser naar voren toe gemaakt waardoor de stuurhoek groter geworden is.
ook nieuwe clipons gemaakt.
hij rijdt iets boven de 80 km/h :D:D:D met een behoorlijke trekkracht.
de kappen in een kleurtje gespoten.
het frame en voorvork al in de grondverf gezet maar nu heb ik dus 6,5 inch velgjes liggen, dus die eerst passend maken en dan het frame helemaal afwerken.
hier een foto van het resultaat voordat ik ging test rijden!!
luchtfilter zit nu ook veel beter en kijk zelf maar:
hier een foto van het spuitwerk, heb ik zelf gedaan met een motip spuitbusje, best goed gelukt al zeg ik het zelf!
er zullen meer foto's volgen, van het achterspatbord monteren en van de donor mini!!
de groeten
De donor minibike
hallo
Van de donor bike heb ik de velgen gehaald, en ik ben aan het meten gegaan om te kijken wat ik aan moet passen aan de velgjes of aan de bike om ze er mooi onder te krijgen.
De voorvelg gaat er wel makkelijk in passen, ik denk dat het blok waarschijnlijk wel kan blijven hangen.
Ik wil ketting spanners gaan gebruiken bij het voorwiel zodat ik het spatbord niet hoger hoef te plaatsen, er is 4cm ruimte om de vooras naar beneden te schuiven in de voorvork dus dat ga ik gewoon proberen, alleen wordt de bike wel een paar cm hoger als 50cm.
De achtervelg is met tandwiel en schijf net zo breedt als mijn achterbrug is, dus dat gaat net niet passen, ik kan 2 dingen doen en welke is het het verstandigste:
-Velg aan beide kanten 1,5 cm afdraaien, nieuwe gaten tappen en nieuw lagerhuis draaien. (hier is wel de ruimte voor)
-Voor beide kanten een adapter draaien en dan de velg verder heel laten. er komt een tomos tandwiel 24 op.
Hier de foto's van de velgjes en de bike(met kapotte koppeling)
De bike
De velgen
De voorvelg
De achtervelg
Van de donor bike heb ik de velgen gehaald, en ik ben aan het meten gegaan om te kijken wat ik aan moet passen aan de velgjes of aan de bike om ze er mooi onder te krijgen.
De voorvelg gaat er wel makkelijk in passen, ik denk dat het blok waarschijnlijk wel kan blijven hangen.
Ik wil ketting spanners gaan gebruiken bij het voorwiel zodat ik het spatbord niet hoger hoef te plaatsen, er is 4cm ruimte om de vooras naar beneden te schuiven in de voorvork dus dat ga ik gewoon proberen, alleen wordt de bike wel een paar cm hoger als 50cm.
De achtervelg is met tandwiel en schijf net zo breedt als mijn achterbrug is, dus dat gaat net niet passen, ik kan 2 dingen doen en welke is het het verstandigste:
-Velg aan beide kanten 1,5 cm afdraaien, nieuwe gaten tappen en nieuw lagerhuis draaien. (hier is wel de ruimte voor)
-Voor beide kanten een adapter draaien en dan de velg verder heel laten. er komt een tomos tandwiel 24 op.
Hier de foto's van de velgjes en de bike(met kapotte koppeling)
De bike
De velgen
De voorvelg
De achtervelg
-
- forum gebruiker
- Berichten: 370
- Lid geworden op: zo 09 mar 2003, 23:01
- Locatie: udenhout
- Contacteer:
Eind stadium in zicht!
zo, ik ben er even mee bezig geweest maar het resultaat vind ik best aardig.
de voorvelg kon er zo in, het blok hoeft ook niet naar achter, dat viel dus weer mee.
ik heb de achtervelg aan beide kanten een stuk afgedraaid.
aan beide kanten een adapter gemaakt, voor het tandwiel en voor de schijf.
ook zitten de lagers in de adapters verwerkt, dat leek mij het makkelijkste omdat de velg door een chinees is gemaakt die zijn bril niet op had want hij is niet echt recht! Maar goed, gewoon proberen zo en als het niet werkt verzin ik wel iets anders.
ik heb het frame, voorvork, kappen en de uitlaat roest vrij gemaakt en gespoten. was wel nodig!!
ik wacht nu alleen nog op een tankhuls en een carbon vliegwielkapje van Richard, de kapjes zijn al onderweg denk ik.
ik ben nu de kabels op maat aan het maken, zo gebeurt maar ik wil wel netjes hebben.
hier de foto's van het frame na het spuiten en hoe de bike er nu bij staat,
Het frame met de achtervelg:
De voorvork met stuur, voorvelg en spatbordje:
De bike nog zonder blok en kappen:
het blok en de uitlaat hangen er al onder, hiervan komen ook nog foto's
ralph
de voorvelg kon er zo in, het blok hoeft ook niet naar achter, dat viel dus weer mee.
ik heb de achtervelg aan beide kanten een stuk afgedraaid.
aan beide kanten een adapter gemaakt, voor het tandwiel en voor de schijf.
ook zitten de lagers in de adapters verwerkt, dat leek mij het makkelijkste omdat de velg door een chinees is gemaakt die zijn bril niet op had want hij is niet echt recht! Maar goed, gewoon proberen zo en als het niet werkt verzin ik wel iets anders.
ik heb het frame, voorvork, kappen en de uitlaat roest vrij gemaakt en gespoten. was wel nodig!!
ik wacht nu alleen nog op een tankhuls en een carbon vliegwielkapje van Richard, de kapjes zijn al onderweg denk ik.
ik ben nu de kabels op maat aan het maken, zo gebeurt maar ik wil wel netjes hebben.
hier de foto's van het frame na het spuiten en hoe de bike er nu bij staat,
Het frame met de achtervelg:
De voorvork met stuur, voorvelg en spatbordje:
De bike nog zonder blok en kappen:
het blok en de uitlaat hangen er al onder, hiervan komen ook nog foto's
ralph
- jordy 15
- forum gebruiker
- Berichten: 3177
- Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
- Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
- Contacteer:
TaiChi16 schreef:basjee schreef:ziet er goed uit man!
succes met hert rijden
hey prachtig geworden man , nu gauw blok eronder en knalle veel plesier met HET rijden
het blok en de uitlaat hangen er al onder, hiervan komen ook nog foto's
Maar ziet er mooi uit, ik ben benieuwd naar het eind resultaat..
het mooie bike man !
het is toch leuk om te zien dat er steeds meer zelfbouwers komen
ik begin een steeds grotere hekel te krijgen aan china bikes
hoe heb je eigenlijk die sleuvel zo netjes gemaakt voor je achteras ? ik ben het nu met de slijptol voorzichtig aan het doen maar ik merk dat dat niet erg precies is.
verder veel succes nog met je bike.
het is toch leuk om te zien dat er steeds meer zelfbouwers komen
ik begin een steeds grotere hekel te krijgen aan china bikes
hoe heb je eigenlijk die sleuvel zo netjes gemaakt voor je achteras ? ik ben het nu met de slijptol voorzichtig aan het doen maar ik merk dat dat niet erg precies is.
verder veel succes nog met je bike.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493