Lassen wil niet

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

datum
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

Inderdaad bas, dat viel mij ook op
maar is het probleem nu wel al opgelost?
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gast

Bericht door Gast »

ja, is ook zo. probeer dan 8ter een adres te komen bij jezelf in de buurt met iemand die wel c02 heeft. en zeker ni9et zelf iets gaan lassen als het stevig moet zijn en terwijl je nog nooit gelast hebt...
Gast

Bericht door Gast »

het schilt echt wat voor aparaat je heb mbe co2 of tig wat ik bij mij bike heb gedaan is eerste laag co2 en de 2de laag mooie tig sluit laag mis wel dubbel op maar het zicht wil ook wat heb trouwens via mijn bedrijf er foto(rontgen) laten schieten( wel onnodig maarjah het berdijf bood het aan) maar voor lassen is eigenlijk een gouden tip ...gewoon veel doen
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

littlej schreef:het schilt echt wat voor aparaat je heb mbe co2 of tig wat ik bij mij bike heb gedaan is eerste laag co2 en de 2de laag mooie tig sluit laag mis wel dubbel op maar het zicht wil ook wat heb trouwens via mijn bedrijf er foto(rontgen) laten schieten( wel onnodig maarjah het berdijf bood het aan) maar voor lassen is eigenlijk een gouden tip ...gewoon veel doen
basjee schreef:datum
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

jacco/polini schreef:heey, je had veel beter een co 2 apparaat kunnen kopen.
Ben ik het niet mee eens! schepen worden ook altijd elektrode gelast, is ook wel vanwege de wind(mig/mag kan niet als er ook maar zuchtje wind staad) maar ook wel omdat het gewoon steviger is op minder schoon materiaal. En als je elektrode kunt lassen(wat wel moeilijker is omdat je zit met slakinsluiting en om te starten valt wel eens niet mee) kun je makkelijker overschakelen op mig/mag dan andersom.

En ook de prijs van de aanschaf en gebruik is belangrijk voor particulier.
Gast

Bericht door Gast »

je zit fout...
schepen worden niet altijd gelast met electrode. ik werk zelf op een scheepswerf en veel bij ons opt schip wordt allemaal met co2 gealst, tuurlijk is de aanscaf duurder en kan je beter voor electrode kiezen.. ik heb dat zelf ook, maar ik kan goed lassen met electrode en daar heb ik tog cursusse voor moeten volgen..
niet iederene kan er goed mee lassen..
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

jacco/polini schreef:je zit fout...
schepen worden niet altijd gelast met electrode. ik werk zelf op een scheepswerf en veel bij ons opt schip wordt allemaal met co2 gealst
Ow ok, loop ik weer lekker uit mn nek te lullen, maar lerraar had het daar over. Heb trouwens elektrodelassen niveau 1, volgend jaar niveau 2
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

jacco/polini schreef:heey, je had veel beter een co 2 apparaat kunnen kopen. en zorg met electrode er zeker voor dat je egte kwaliteits electroden hebt. ikzelf bezit lasdiploma en las dagelijks op me werk, maar ik begrijp wel dat et nie goed lukt, lassen leer je ook niet even zomaar. suuces ermee:D:D

hello....


kijk 's naar de datum!!
jaffo
nieuwe gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 15 apr 2005, 18:54
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door jaffo »

Als de electrode alleen plakt of niet wil starten .Kijk op de verpakking naar het soort electrode. Kleine lastrafo`s hebben een ontsteekspanning van ongeveer 27 volt. Een rutiel electrode start hier wel op maar een basis electrode niet die onsteken bij ongeveer 50 volt. Het zijn de grote 380 volt trafo`s die een hoge ontsteekspanning hebben. Er zijn ook specifieke gelijkstroom electrodes de ontsteken ook niet met wisselspanning. Het motto Eerst goed kijken wat op het pak staat dat voorkomt een hoop narigheid.

Succes met jullie laswerk

Groeten jaffo
Plaats reactie