Afmetingen (polini)kappen

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Afmetingen (polini)kappen

Bericht door daans »

Hallo,

Kan iemand mij de maten van oa polinikappen 910 geven? (benzine tankje, zitje, voor en achter spatbord)

Ik wil dan de maat weten hoe breed/smal het frame maximaal mag zijn willen er kappen op passen. Zit zelf te denken aan een polini tank en zitje, alleen de winkel waar ik het ga kopen moet deze waarschijnlijk bestellen en dan is het een beetje lullig als ik ze niet koop omdat de kappen niet passen.

Op internet kan ik helemaal geen maten vinden helaas. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Groeten,

Daniel
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Hey

ik zelf heb de 911 kapjes, miss heb je daar wat aan ??

heb de breedte van mijn frame 11cm, dit is gemeten vanaf de binnenkant van et frame.

de tank en het zitje staan onder een hoek van +- 120 graden op elkaar, zo kan je een beetje kijken of je subframe goed zit.

en de bevestigingspunten en draadeinden van je zitje zul je gewoon moeten maken als je je zitje hebt

hoop dat je dur wat an hebt

succes..!
greetz
jeroen
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gast

910

Bericht door Gast »

heey

ik zal f voor je aan een maat van mij vragen toevallig zijn wij er ook voor bezig ik heb zelf een 911 gemaakt maar hij wou wat anders dus vandaar die 910 maar wij zijn die maten aan het meten voor een tekeing maken van een 910 want die kunnen wij nergens krijgen !! je hoort het waarschijnlijk nog wel

aart-jan
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Untiej Mini Racing schreef:Hey

ik zelf heb de 911 kapjes, miss heb je daar wat aan ??

heb de breedte van mijn frame 11cm, dit is gemeten vanaf de binnenkant van et frame.
Hmm weet je toevallig ook de buitenmaten van je frame? Bij ons is het 17 cm :S Of zit er nog een beetje rek in die kappen? Dat als ik de bevesting goed maak de rest er wel overheen valt? (just an idea :))

Daans
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Re: 910

Bericht door daans »

aj schreef:heey

ik zal f voor je aan een maat van mij vragen toevallig zijn wij er ook voor bezig ik heb zelf een 911 gemaakt maar hij wou wat anders dus vandaar die 910 maar wij zijn die maten aan het meten voor een tekeing maken van een 910 want die kunnen wij nergens krijgen !! je hoort het waarschijnlijk nog wel

aart-jan
Dat zou heel mooi zijn, zijn de 910 kappen breder dan de 911 ?

Daans
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

ja 910 kappen zijn breder dan 911!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

ik rij zelf met dat frame daans. toen ik aan het bouwen was is mij altijd verteld als ik kappen wil dat ik polini 910 kappen moest kopen. maar omdat ik een beetje low budget bike heb. heb ik met me pa zelf maar een rvs tank en zitje gemaakt.

mzzl eric
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

killerbeast schreef:ik rij zelf met dat frame daans. toen ik aan het bouwen was is mij altijd verteld als ik kappen wil dat ik polini 910 kappen moest kopen. maar omdat ik een beetje low budget bike heb. heb ik met me pa zelf maar een rvs tank en zitje gemaakt.

mzzl eric
Ik heb een aantal winkels gemaild of ze de kappen op voorraad hebben. Diegene die dat heeft moet ik maar eens een bezoekje brengen. Neem ik de bike mee en kan ik gelijk passen :)

Bedankt voor alle reacties.

Daans
Gast

Bericht door Gast »

De kappen van een 910 zijn smaller dan die van 911, het tankje is ook wat kleiner.
Ik ben ook opzoek naar die maten heb hz en polini al gemaild maar ze mailen tot nu toe nog niet terug misschien komt het nog.
dan zet ik ze hier meteen neer.

Tom
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

onedayfly schreef:De kappen van een 910 zijn smaller dan die van 911, het tankje is ook wat kleiner.
Ik ben ook opzoek naar die maten heb hz en polini al gemaild maar ze mailen tot nu toe nog niet terug misschien komt het nog.
dan zet ik ze hier meteen neer.

Tom
Hallo,

Heb die winkels ook gemaild. Inmiddels een antwoord gehad, wat er op neer kwam dat ik het beste met het frame langs kon komen ... Opzich goed antwoord, maar niet helemaal waar ik om vroeg.

Als het goed is gaan we eind deze week kijken voor een tankje.

Daans
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

polini kappen

Bericht door Ronnie »

De polini 910 kappen zijn veel kleiner en smaller dan de 911 kappen.
Ik heb ze beide al een keer gebruikt voor een minibike.
Het is ook veel moeilijker om bij de 910 kappen een frame te maken.
Je moet dan een totaal andere hoek van je frame nemen, om ze er mooi op te laten passen.
En omdat je frame smaller wordt krijg je ook meer moeite om een zelfbouw uitlaat te monteren.
Als ik zou kiezen, ga ik altijd voor de 911 kappen.
De 910 is een minibike en de 911 is een midibike.
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Je hebt helemaal gelijk !!!

We zijn daar gister ook achter gekomen.
Ik deel alleen niet je mening dat een 911 een midibike is. Maar wat de maten betreft heb je helemaal gelijk.

Ik heb in een ander topic (bikes van leden) al aangekondigd dat wij de maten en fotos van de kappen op het forum zullen posten. Even geduld dus ...

Daans
Plaats reactie