Chineesje trilt erg

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

Chineesje trilt erg

Bericht door Gast »

Goed, ben gister en vandaag even wezen sleutelen.. ketting zat te strak, dus dat heb ik even gefixed. Ook meteen maar even gesmeerd.

Maar goed, wat het probleem dus is: ik merkte altijd al dat hij wat vibreerde, als ik een halfuurtje erop zit slapen mijn kont en mijn voeten namelijk van het getril (zo voelt het tenminste, en nee het komt niet van de houding).
Nu heb ik het volle kuipwerk weer gemonteerd, de kappen dus, en merk ik dat het dermate trilt dat het niet echt lekker rijden is.. Vooral de uitstekende stukken onder de steppies en de onderkant vibreren erg (van de kappen).

Ik merkte op dat de onderkant van de kap de steppies raakte, dus dat heb ik gefixed door de neus wat hoger te zetten. Nu raakt niks meer de kappen, maar het trilt nog steeds

Iemand een idee wat het kan zijn? Ik heb de rubbers wel tussen de kappen en het frame zitten en stationair loopt hij goed.

edit: net even weer gestart, ziet er gewoon naar uit dat het motortje zelf de trillingen voortbrengt door de rest van de mini.. maar 'vroegah' was het niet zo erg, en dan trilde de kappen gewoon niet. Maar dat de motor wat trilt lijkt me normaal.. dus tja, ik weet het niet

Afbeelding
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Re: Chineesje trilt erg

Bericht door Carlos Keutel »

Fulcrum schreef:Goed, ben gister en vandaag even wezen sleutelen.. ketting zat te strak, dus dat heb ik even gefixed. Ook meteen maar even gesmeerd.

Maar goed, wat het probleem dus is: ik merkte altijd al dat hij wat vibreerde, als ik een halfuurtje erop zit slapen mijn kont en mijn voeten namelijk van het getril (zo voelt het tenminste, en nee het komt niet van de houding).
Nu heb ik het volle kuipwerk weer gemonteerd, de kappen dus, en merk ik dat het dermate trilt dat het niet echt lekker rijden is.. Vooral de uitstekende stukken onder de steppies en de onderkant vibreren erg (van de kappen).

Ik merkte op dat de onderkant van de kap de steppies raakte, dus dat heb ik gefixed door de neus wat hoger te zetten. Nu raakt niks meer de kappen, maar het trilt nog steeds

Iemand een idee wat het kan zijn? Ik heb de rubbers wel tussen de kappen en het frame zitten en stationair loopt hij goed.

edit: net even weer gestart, ziet er gewoon naar uit dat het motortje zelf de trillingen voortbrengt door de rest van de mini.. maar 'vroegah' was het niet zo erg, en dan trilde de kappen gewoon niet. Maar dat de motor wat trilt lijkt me normaal.. dus tja, ik weet het niet

Afbeelding
Heeftie van mij nu ook, Alleen als ik echt hoog in de toeren kom (mede mogenlijk gemaakt door v-com's rocket key :P ) Daarom heb ik de kappen er ook maar afgehaald, er zit geen spelling op de lagers dus betekent dat, alweer een probleempje van de bamivreters, Ze hebben niet echt geweldig gebalanceert :D :D Haha srry goede bui
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

Ok ik heb alles eens goed bekeken en ik heb het probleem gevonden:

Er schijnt een stukkie afgebroken te zijn waar 1 van de 2 schroeven het motorblokje vasthoud via het frame, stukje van de motorsteun dus.
Ook al is het een chineesje, dit lijkt me niet echt normaal.. zal binnenkort dus maar even bij de verkoper langs


Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Fulcrum schreef:Ok ik heb alles eens goed bekeken en ik heb het probleem gevonden:

Er schijnt een stukkie afgebroken te zijn waar 1 van de 2 schroeven het motorblokje vasthoud via het frame, stukje van de motorsteun dus.
Ook al is het een chineesje, dit lijkt me niet echt normaal.. zal binnenkort dus maar even bij de verkoper langs


Afbeelding Afbeelding Afbeelding
hmmm laat ik dit ook maar snel chekken :D
Jah zo is het.
Lelyracing

Bericht door Lelyracing »

ik zou zeker langs de verkoper gaan dit is zeker niet normaal , ik begin nu ook mijn twijfels te hebben :shock:
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

Fulcrum schreef:Ok ik heb alles eens goed bekeken en ik heb het probleem gevonden:

Er schijnt een stukkie afgebroken te zijn waar 1 van de 2 schroeven het motorblokje vasthoud via het frame, stukje van de motorsteun dus.
Ook al is het een chineesje, dit lijkt me niet echt normaal.. zal binnenkort dus maar even bij de verkoper langs
komt dit niet doordat je een keer gevallen bent. (las ik ergens op t forum)
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gast

Bericht door Gast »

Richard D schreef:
Fulcrum schreef:Ok ik heb alles eens goed bekeken en ik heb het probleem gevonden:

Er schijnt een stukkie afgebroken te zijn waar 1 van de 2 schroeven het motorblokje vasthoud via het frame, stukje van de motorsteun dus.
Ook al is het een chineesje, dit lijkt me niet echt normaal.. zal binnenkort dus maar even bij de verkoper langs
komt dit niet doordat je een keer gevallen bent. (las ik ergens op t forum)

Zou kunnen ja.. ben idd 1 keer goed op mijn bek gegaan op de kartbaan. Alleen ik kan me niet herrinneren dat ik het getril direct duidelijk opmerkte na dat weekendje, wat ik dan toch vreemd vind...
Merk het eigenlijk pas sinds kort, maar mijn bike heeft verder nooit meer een klap hoeven ontvangen
hanske

trillingen

Bericht door hanske »

je moet ook regelmatig alle boutjes en moertjes natrekken want loopt allemaal los . ik heb dat ook gehad met zo,n bike , elke keer liepen de boutjes van het motorblokje los , en dan lijkt het wel een telefoon met tril functie als je er op rijdt
Gast

Re: trillingen

Bericht door Gast »

hanske schreef:je moet ook regelmatig alle boutjes en moertjes natrekken want loopt allemaal los . ik heb dat ook gehad met zo,n bike , elke keer liepen de boutjes van het motorblokje los , en dan lijkt het wel een telefoon met tril functie als je er op rijdt
Bij mij valt het mee, ze zitten bijna allemaal nog goed vast na veel rijden
danny-_-
forum gebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 11:55

Bericht door danny-_- »

bij mij zit daar ook een scheurtje en bij een jongen uit mijn buurt ook :evil:
Gast

Bericht door Gast »

Zou kunnen ja.. ben idd 1 keer goed op mijn bek gegaan op de kartbaan. Alleen ik kan me niet herrinneren dat ik het getril direct duidelijk opmerkte na dat weekendje, wat ik dan toch vreemd vind...
Merk het eigenlijk pas sinds kort, maar mijn bike heeft verder nooit meer een klap hoeven ontvangen
deed het pijn? :oops:
hondaxtreme

Bericht door hondaxtreme »

voor de bike wel ja :twisted: zag gister in harderwijk iemand op zn bek gaan met een blata elite dacht ik
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Bigship schreef:
Zou kunnen ja.. ben idd 1 keer goed op mijn bek gegaan op de kartbaan. Alleen ik kan me niet herrinneren dat ik het getril direct duidelijk opmerkte na dat weekendje, wat ik dan toch vreemd vind...
Merk het eigenlijk pas sinds kort, maar mijn bike heeft verder nooit meer een klap hoeven ontvangen
deed het pijn? :oops:
Denk dat je geen antwoord op je vraag gaat krijgen, aangezien dit tpoic al meer dan een jaar oud is!!! :?
Gebruikersavatar
perry1990
forum gebruiker
Berichten: 1022
Lid geworden op: wo 22 feb 2006, 22:21
Locatie: *geen sponsor*
Contacteer:

Bericht door perry1990 »

ik heb dit ook je moet hem vast lassen of een andere oplossing vinden ik zelf heb er nks mee gedaan (omdat ik niemand ken met een lasaperaat)
Groeten perry

[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
Gast

Bericht door Gast »

AngelEyes schreef:
Bigship schreef:
Zou kunnen ja.. ben idd 1 keer goed op mijn bek gegaan op de kartbaan. Alleen ik kan me niet herrinneren dat ik het getril direct duidelijk opmerkte na dat weekendje, wat ik dan toch vreemd vind...
Merk het eigenlijk pas sinds kort, maar mijn bike heeft verder nooit meer een klap hoeven ontvangen
deed het pijn? :oops:
Denk dat je geen antwoord op je vraag gaat krijgen, aangezien dit tpoic al meer dan een jaar oud is!!! :?
idd :P
hij stond boven aan toen op het forum dus ik postde dr gewoon :lol:
Plaats reactie