Cilinder kit & Cilinderkop

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Minibike-Racer

Cilinder kit & Cilinderkop

Bericht door Minibike-Racer »

ej op al die site's waar je cilinders kunt bestellen staat altijd clinder kit en cilinderkop alleen wat zijn allebei die dingen nou en bij sommige gasten zie je ook wel eens dat ze 70cc hebben met 50cc cilinderkop ofzo iets..
kan iemand mij uitleggen hoe dat allemaal zit :oops:
blanco220

Bericht door blanco220 »

Cilinder kit is het volledige geheel
en de cilinder kop is een onderdeel ervan.
Druk die 2 woorden in op google zou ik zeggen dan leer je er heel veel van.
bekijk een aantal pics en dan snap het direct
groetjes
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

blanco220 schreef:Cilinder kit is het volledige geheel
en de cilinder kop is een onderdeel ervan.
Druk die 2 woorden in op google zou ik zeggen dan leer je er heel veel van.
bekijk een aantal pics en dan snap het direct
groetjes
ja maar als je dan ergens een cilinder te koop zit en er staat bij cilinder kit is het maar 1 stuk cilinder (zonder cilinderkop dan)
blanco220

Bericht door blanco220 »

Als je cilinder kit te koop ziet dan betekent het cilinderkop , zuiger en pakking en .... alles erbij ( alé in de meeste gevallen toch he soms moet je pakking appart bestellen) cilinderkop is het buitenste gedeelte van de cilinder

http://users.pandora.be/blanco220/index ... derkit.jpg

http://users.pandora.be/blanco220/index ... derkop.jpe

hier zie je foto's

groetjes
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

blanco220 schreef:Als je cilinder kit te koop ziet dan betekent het cilinderkop , zuiger en pakking en .... alles erbij ( alé in de meeste gevallen toch he soms moet je pakking appart bestellen) cilinderkop is het buitenste gedeelte van de cilinder

http://users.pandora.be/blanco220/index ... derkit.jpg

http://users.pandora.be/blanco220/index ... derkop.jpe

hier zie je foto's

groetjes
Oke ik snap het nou :D
bedankt he
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Let wel op de kleine lettertjes!
Soms betekend cilinder kit: zuiger + veren pistonpen en piston pen tegenhouders en cilinder!
Kijk dus altijd even na !
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

op 50cc.nl is een cilinder kit de cilinder incl. zuiger pistonpen en pistonclipjes. soms zit er nog wat xtras bij.
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

kun je dan ook een standaard 50cc cilinder met een 65cc cilinder kop erop zetten? en rij je dan ook harder?
want soms zie ik wel is bij brommer dat ze een zwarte cilinder hebben met een zilvere/grijze cilinderkop
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Bijna geen enkele cilinder maakt CilinderKITJES (cilinder + kop).. de meeste merken hebben alleen een Cilinder.

En er worden 50cc, en 70cc koppen gemaakt.
Een bekend merk is Fast Arrow.

Als je een 50cc cilinder koopt, koop je er een 50cc kopje bij.
koop je een 70cc cilinder, dan koop je er een 70cc kop bij.

Voor Puch geld dit, en onthoud dit goed.!:
50cc = 38mm Boring (is de breedte van de binnenkant van de cilinder)
70cc = 45mm Boring

Als je een 65cc cilinder hebt (Polini, Metrakit, Eurokit), dan is het het beste om een 65cc KOP te hebben.. aangezien die er niet zijn. zul je deze zelf moeten maken.

Je moet dan dus een kop hebben van 43.5mm (want 65cc = 43.5mm)

En de kleur van zo`n kop maakt niks uit. :wink:

heb je een 65cc, en kun je NIET zo`n 65cc kop (43.5mm) zelf maken of door niemand laten maken, neem dan ALTIJD een 70cc (45mm) kop, omdat als je een 50cc (38mm) kop neemt, dan komt je zuiger tegen je cilinderkop-rand aan.

pff.. :lol: genoeg getypt..

dit was ff voor de duidelijkheid :roll: :wink:

Greetzz

Jeroen
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
wevie666

Bericht door wevie666 »

Untiej Mini Racing schreef: en onthoud dit goed.!:
hahaha.. :D
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

Untiej Mini Racing schreef:Bijna geen enkele cilinder maakt CilinderKITJES (cilinder + kop).. de meeste merken hebben alleen een Cilinder.

En er worden 50cc, en 70cc koppen gemaakt.
Een bekend merk is Fast Arrow.

Als je een 50cc cilinder koopt, koop je er een 50cc kopje bij.
koop je een 70cc cilinder, dan koop je er een 70cc kop bij.

Voor Puch geld dit, en onthoud dit goed.!:
50cc = 38mm Boring (is de breedte van de binnenkant van de cilinder)
70cc = 45mm Boring

Als je een 65cc cilinder hebt (Polini, Metrakit, Eurokit), dan is het het beste om een 65cc KOP te hebben.. aangezien die er niet zijn. zul je deze zelf moeten maken.

Je moet dan dus een kop hebben van 43.5mm (want 65cc = 43.5mm)

En de kleur van zo`n kop maakt niks uit. :wink:

heb je een 65cc, en kun je NIET zo`n 65cc kop (43.5mm) zelf maken of door niemand laten maken, neem dan ALTIJD een 70cc (45mm) kop, omdat als je een 50cc (38mm) kop neemt, dan komt je zuiger tegen je cilinderkop-rand aan.

pff.. :lol: genoeg getypt..

dit was ff voor de duidelijkheid :roll: :wink:

Greetzz

Jeroen
Duidelijker kan niet ;) :D
bedankt voor de informatie en uitleg
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

oke maar als ik deze cilinder pak (65cc eurokit 44mm) dan moet ik er nog een cilinder kop bij pakken maar er staat dan op die site dat ik er nog meer bij moet bestellen hier ff een link van wat ik er nog meer bij moet bestellen: http://www.50cc.nl/zoek_res.asp?AN=1940 ... 17120,3657

en hier een foto van die 65cc eurokit

Afbeelding
derbi master

Bericht door derbi master »

dat zijn dingen die je der bij Kan bestellen, zij advizeren je dat ana om der ook bij te nemen (is mestal puur geld snokker rij ;))
Gast

Bericht door Gast »

ik ben vamniddag toevallig bij een brommer speciaalzaak geweest en ik kreek te horen dat eurokit(airsal) gemaakt zijn voor 50 cc cilinderkoppen
kijk maar naar de zuiger, die heeft een specale ronding boven op
de brommer loopt niks harder als je er een andere pet op zet
lasse
Gast

Bericht door Gast »

heb je een 65cc, en kun je NIET zo`n 65cc kop (43.5mm) zelf maken of door niemand laten maken, neem dan ALTIJD een 70cc (45mm) kop, omdat als je een 50cc (38mm) kop neemt, dan komt je zuiger tegen je cilinderkop-rand aan.
extra voetpakking werkte perfect voor mijn metra ;) met 50 cc op me puchie :) maar dat even ter zijde kep hem later wel vervangen voor een 70 cc kop :)
Plaats reactie