minibike wil niet harder dan 30 km/h

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

hehe die tekst heb ik ooit getypt :D

ik zou achter een tomos tandwiel op je naaf zetten (22-tands) kun je gewoon bij elke fietsenboier halen, en is dezelfde maat als puch tandwielen. dan kun je met je voortandwiel variëren om iets te vinden waar je tevreden mee bent.
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

oke ik heb nou tandwielen besteld voor 15 en achter 24 bij HZ Bromshop alleen nou rijd mijn minibike dan 30 maar hoeveel harder zal die dan rijden? en ff offtopic iemand een keer iets bij HZ besteld en hoelang duurde dat toen je het binnen had.
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

niemand?? :roll:
Gast

Bericht door Gast »

Ik zou niet weten hoe hard hij zou rijden.
En ik heb nog nooit wat bij hun besteld... wel een keer wat gekocht daar omdat het niet zo heel ver rijden is dus zou niet weten hoe goed hun service is.
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Om even in te gaan op het tandwiel gebeuren.

Kijk even onder vraagbaak naar mijn sticky post over Speedcalc.

Hiermee kun je snel een overzicht genereren welke snelheid je bereikt met verschillende tandwielen.

Groeten,

Daans
Gast

Bericht door Gast »

ik had bij hz wat onderdelen besteld op zaterdag en ik had het maandag binnen 8)
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

ik zie nou ff dat ik dus voor 14t heb en ik heb nou dus 15 besteld en dat scheelt dan niet veel maar achter wel alleen ik geloof zelf eigenlijk niet dat ik dan 45km/h ga rijden. En dat reken schematje kan ik niet echt mee werken want ik weet niet hoeveel toeren mijn minibike maakt, hoe kun je dat horen/zien dan? :oops:
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

hoeft niet meer! heb op een puch site me toeren uit kunnen rekenen en nou kan ik het hier uitrekenen wat me snelheid is :D
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Minibike-Racer schreef:hoeft niet meer! heb op een puch site me toeren uit kunnen rekenen en nou kan ik het hier uitrekenen wat me snelheid is :D
Wil je het toerenberekenen gedeelte delen met ons ?

Daans
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

daans schreef:
Minibike-Racer schreef:hoeft niet meer! heb op een puch site me toeren uit kunnen rekenen en nou kan ik het hier uitrekenen wat me snelheid is :D
Wil je het toerenberekenen gedeelte delen met ons ?

Daans
ja hoor.. ik heb hem van puchmaxi.nl hier een link naar het rekentooltje:
http://www.puchmaxi.nl/toeren.php
aste :wink:
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

hmmm.. wacht nou al een week tot me tandwielen binnen komen en een dinsdag of woensdag is het geld over gemaakt, duurt wel een beetje lang vind ik.
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Minibike-Racer schreef:hmmm.. wacht nou al een week tot me tandwielen binnen komen en een dinsdag of woensdag is het geld over gemaakt, duurt wel een beetje lang vind ik.
Moet je ze even bellen en vragen waar je spullen blijven ..

Daans
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

ej ik heb nou m'n tandwielen binnen alleen me achtertandwiel heb ik er helemaal anders op moeten zetten. alleen nou zit ie vast maar als je het wiel ronddraaid dan gaat ie de hele tijd omhoog en omlaag, maakt dit iets uit?
joep

Bericht door joep »

op www.minibike.nl staan calculators (misschien kun je daar iest mee)
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

maar als je het wiel ronddraaid dan gaat ie de hele tijd omhoog en omlaag, maakt dit iets uit?
uhm.. das niet heel goed?
Hoeveel gaat ie omhoog en omlaag?
Dit zorgt voor heel veel trillingen en slijtage van bijv: je lagers.
Ook kun je je ketting niet spannen want als hij op zijn hoogste punt heel strak staat, staat ie op zijn laagste punt weer heel los!
Gesloten