Project minibike.

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Project minibike.

Bericht door Gast »

we hebben op school de opdracht gekregen (inclusief een planning voor de komende 19 weken) om een minibike in elkaar te zetten.

en dit forum lijkt me wel handig als extra hulp omdat hier mensen met verstand van zaken zitten 8)

als voorbereiding zijn we nu bezig een puch maxi te kopen.. zo goedkoop maar zo compleet mogelijk (omgeving amsterdam)
we hebben daarnet al een bod gedaan van 70 (vraagprijs was 60) en een bod van 45 (vraagprijs was 50 maar brommer is incompleet)

en van daaruit zien we verder.. suggesties??

ik zal eventueel later foto's maken en postenals we uiteindelijk zo ver zijn

hulp, advies en suggesties zijn welkom :)
Gebruikersavatar
Jeroen
forum gebruiker
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 29 nov 2002, 20:45
Locatie: Ede NL
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

goh, leuk projectje !
Groeten,

Jeroen.

[url]http://www.minibike.nl[/url]
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Kijk das nou eens leuk huiswerk maken :lol:

Suc6 met het bouwen van de bike en hou ons op de hoogte he !

En uiteraard kan je hier al je vragen, ideeen en tips kwijt ...


Daniel
Gast

Bericht door Gast »

met een beetje geluk kan het nog goedkoper

ik heb voor 5euro komplete puch gekocht met een volle tank motor loopt nog steeds en de achternaaf is wel voorzien van nieuwe as

dus als je een beetje oplet zoekt en vraagt moet het wel lukken om met een klein budget een minibike te maken
Gast

Bericht door Gast »

ik heb voor iets meer een puch gekocht (90euro) maar zaten wel nog veel onderdelen en blokjes bij maar heb verder nog eens rond gevraagt maar een goedkope puch is wel te vinden dat kan iedereen lukken.

Gr.

Utsie
Gast

Bericht door Gast »

het zoeken heb ik vooral via marktplaats.nl gedaan
is er iets waar we alvast mee aan de slag kunnen gaan of moeten we echt eerst wachten tot we eindelijk een brommer hebben om uit elkaar te slopen?
Gast

Bericht door Gast »

ik heb eerst een puch gesloopt was voor mij de makkelijkste manier van beginnen. ik heb alles zonder tekening gemaakt dus heb je geen andere keus.

ik ben begonnen met een blok hout van 7cm dik daar heb ik het blok opgelegd aan de voorkant een band neergezet kijken dat je met de bougie enzo uitkomt, achter een band gezet rekening houden met ketting spannen. als je zo begint en dan ff nameet of je binnen 1meter zit dan weet je dus ongeveer waar de motorophanging achtervork en alles moet komen maat erbij beetje meten ijzer zagen en beginnen.

hoop dat je hier iets aan hebt

Groetjes,

Bikemouse
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Wij zijn ook begonnen met het strippen van een brommer. Nou ja eerst hebben we als twee mongolen op de brommer door de wijk gereden, want hij deed het nog super :-)

Maar als je een van de tekeningen hebt die op dit forum staan (vraagbaak -> frame tekeningen) kan je ook al beginnen met het frame te maken. En je moet het metaal ergens vandaan halen, je zou eens kunnen kijken waar je een beetje goedkoop die spullen kan halen. En tegen de tijd dat je de stukken frame af hebt heb je ook wel een brommer denk ik, dan kan je de breedte gaan opmeten en het frame verder afmaken. En het is idd het makkelijkste om de onderdelen (als motorblok) erbij te hebben als je met het frame bezig hebt, kan je kijken of het wel past enzo.

Als er meer mensen zijn met tips over het beginnen, zijn deze natuurlijk meer dan welkom.

Daniel
dwaaz

Bericht door dwaaz »

daans schreef:Wij zijn ook begonnen met het strippen van een brommer. Nou ja eerst hebben we als twee mongolen op de brommer door de wijk gereden, want hij deed het nog super :-)

Maar als je een van de tekeningen hebt die op dit forum staan (vraagbaak -> frame tekeningen) kan je ook al beginnen met het frame te maken. En je moet het metaal ergens vandaan halen, je zou eens kunnen kijken waar je een beetje goedkoop die spullen kan halen. En tegen de tijd dat je de stukken frame af hebt heb je ook wel een brommer denk ik, dan kan je de breedte gaan opmeten en het frame verder afmaken. En het is idd het makkelijkste om de onderdelen (als motorblok) erbij te hebben als je met het frame bezig hebt, kan je kijken of het wel past enzo.

Als er meer mensen zijn met tips over het beginnen, zijn deze natuurlijk meer dan welkom.

Daniel
het materiaal halen we van school... stellingen vol
we zijn van plan buisprofiel te nemen, maar vierkant of rechthoekig moet ook wel lukken..
en die tekeningen zijn erg handig :) thnx
Joop Sloop

Minibike bouwen voor school opdracht

Bericht door Joop Sloop »

Wat voor school zit je op?
Lijkt me een leuke school.
Gast

Re: Minibike bouwen voor school opdracht

Bericht door Gast »

Joop Sloop schreef:Wat voor school zit je op?
Lijkt me een leuke school.
http://www.tecwest.nl/
Gast

Bericht door Gast »

ik kwam een plaatje tegen op een site..
valt dit ook nog onder het begrip minibike?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeroen
forum gebruiker
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 29 nov 2002, 20:45
Locatie: Ede NL
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Anonymous schreef: valt dit ook nog onder het begrip minibike?

Afbeelding
Officieel wel, daar wil ik het graag bij laten...
Groeten,

Jeroen.

[url]http://www.minibike.nl[/url]
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Tja, moet je wel een helm kopen met een donker vizier, minste kans dat je herkend wordt :)

Daniel
dwaaz

Bericht door dwaaz »

hop... en hij is af :)

http://www.dwaas.cistron.nl/trash/harle ... EWBIKE.htm

ik dacht dat er alleen nog wat met de ontsteking geprutst moest worden..
Gesloten