Hallo
Hier zijn we weer, namelijk we hebben nu een blokje met een ''50cc'' kit in de schuur staan om op te bouwen.
We hebben de cilinder bekeken en het ziet er wel leuk uit, maar het blijft een cilinder uit china en die in europa is op geboord naar "50cc".
Gezien ze eerst een zuiger hebben gezocht en toen de boring gemaakt, en met de standaart krukas kom je dus lang niet aan de 50 cc maar aan +/_ 45 cc.
Ook hebben ze de standaart kop groter gemaakt met als gevolg dat er een heel smal randje overblijft tussen verbrandings kamer en o ring, het is vrij duidelijk dat dit gaat lekken en dus de koppakking eruit blaast.
Wel gaan we kijken voor een andere krukas (Bizeta) met een langere slag, dit om aan de 50 cc te komen, deze kruassen zijn er maar dan moet het nog uitkomen met de poort tyming.
Ook gaan we kijken of het met de huidige ABT uitlaat wil lopen, of en andere voor de 50 cc ontwikkelen.
Dus als je een 50 cc kit koopt zijn niet alle problemen opgelost, want ze zouden nog wel eens groter kunnen zijn als met de 40 cc.
Maar zoals van ons gewent komen we ook hier weer met oplossingen
Zodra we weer meer weten vermelden we het hier.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!