PROBLEMEN MET STARTEN!!!

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

PROBLEMEN MET STARTEN!!!

Bericht door Gast »

Hallo iedereen,

ik heb sinds kort ook een minibike nieuw gekocht, maar hebben jullie ook zoveel problemen met starten?? ik heb nu gewoon blaren op me hande van het trekken, ik moet zeker elke keer meer dan 30 keer trekken voordat me bike start (als hij dan al start). weten jullie misschien wat ik hieraan kan doen??

Alvast heel erg bedankt

groetjes kevin
Gebruikersavatar
mark007
forum gebruiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 29 mar 2004, 20:56
Locatie: Dokkum

Bericht door mark007 »

wat voor merk is het?
[img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/audi-userbar.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

zit er een choke op?

Groeten Mark
Gast

PROBLEMEN MET STARTEN!!!

Bericht door Gast »

het is volgens www.v-com.nl een sendai, en er zit naast het benzinde kraantje alleen een schuif hendeltje. ik weet niet waar dit voor is, maar als hij naar beneden staat is tie open.
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Re: PROBLEMEN MET STARTEN!!!

Bericht door daans »

babyblue18 schreef:het is volgens www.v-com.nl een sendai, en er zit naast het benzinde kraantje alleen een schuif hendeltje. ik weet niet waar dit voor is, maar als hij naar beneden staat is tie open.
Moet je even contact op nemen met sendai, die kunnen je vast wel verder helpen. (www.sendai-europe.com)

Daans
blanco220

Bericht door blanco220 »

hey ik heb ook zo een minibike gehad heel leuk in begin maar na een tijd beginnen de problemen he . De hendel bij de carb moet naar boven om te starten en als hij warm is moet hij naar beneden. En als hij gestart is mag je geen gas geven anders valt hij uit. Dus gewoon laten bollen tot hij warm is dan hendeltje naar beneden en dan rijden. Als dit niet lukt u luchtfilter eens zuiver maken (losdraaien en zwarte spons met benzine uitwassen en terug plaatsen).
veel succes groetjes
:wink:
Gast

Bericht door Gast »

hey je ken dat hele gezeur met die carberateur vergeten dat helpt allemaal niet! je moet effe je carb eraf halen en het rubbertje achter je membraam goed doen als da rubbertje zit en anders moet je er 1 halen! en het beste ken je even een ander membraampje das beter
gr. jp
Gast

Bericht door Gast »

blanco220 schreef:hey ik heb ook zo een minibike gehad heel leuk in begin maar na een tijd beginnen de problemen he . De hendel bij de carb moet naar boven om te starten en als hij warm is moet hij naar beneden. En als hij gestart is mag je geen gas geven anders valt hij uit. Dus gewoon laten bollen tot hij warm is dan hendeltje naar beneden en dan rijden. Als dit niet lukt u luchtfilter eens zuiver maken (losdraaien en zwarte spons met benzine uitwassen en terug plaatsen).
veel succes groetjes
:wink:
Het hendeltje moet juist naar boven als de motor warm is, met starten lukt het bij mij ook beter met hendeltje naar boven. Dan ff paar minuutjes in laten lopen hendeltje naar beneden doen en rijden. Als je motor warm is na 10 minuutjes dan hendel iets naar boven doen en als hij helemaal warm is hendel volledig naar boven doen.

Ps. Ik had dat gesodemieter ook gehad met starten, maar toen ik het ging doen zoals hierboven ging het beter
Gebruikersavatar
Super 7
forum gebruiker
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 28 nov 2005, 11:32
Locatie: Rijswijk

Bericht door Super 7 »

Ik spuit als hij een tijd heeft stilgestaan eerst wat remmenreiniger in het luchtfilterhuis. FF 20 seconden wachten (verdampen) 1x rukken en lopen!
Het is wat drastisch maar het werkt bij een goedkope bike prima. Mijn Polini start altijd goed.
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Waarom staat dit topic eigenlijk in fabrieks bike's ?
Het is toch een sendai ?
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Gebruikersavatar
mark#41
forum gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
Locatie: heerenveen
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

Het hendeltje moet juist naar boven als de motor warm is, met starten lukt het bij mij ook beter met hendeltje naar boven. Dan ff paar minuutjes in laten lopen hendeltje naar beneden doen en rijden. Als je motor warm is na 10 minuutjes dan hendel iets naar boven doen en als hij helemaal warm is hendel volledig naar boven doen.

Ps. Ik had dat gesodemieter ook gehad met starten, maar toen ik het ging doen zoals hierboven ging het beter
_________________
Nieuwe powerfilter en uitlaat


Grotere sproeier nemen :D
Gesloten