zitje scheurt bij chinese namaak

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

zitje scheurt bij chinese namaak

Bericht door Gast »

Hallo,
Ik heb nieuw hier op dit forum. Ik ben johan en kom uit arnhem. Ik heb zo'n chinees namaak minibikeje gekocht om te proberen.

Afbeelding

Ik heb hier al een paar rondjes mee gereden enzo, en een paar keer gevlogen. Maar de constructie van het zitje is heel slecht.

Er zit een rechthoekige plaat onder het zitje waar deze opgebout zit met 2 bouten ofsow. Alleen het zitje is bol en de plaat is vlak, dus als je aan de zijkant van het zitje zit/hangt, of als je fietje rondstuitert scheurt het plastic langs de rand van de metalen plaat.
Dat is dus bij mij ook gebeurt. Rondom de metalen plaat is het plastic helemaal gescheurt.

Ik snap dat ik niet anders kan verwachten van zo'n namaakding maar is dit probleem bekend bij mensen? en zijn hier al oplossingen voor verzonnen?

Groeten,
johan
dutchblade

Bericht door dutchblade »

Dat had ik ook. Ik heb weliswaar een zelfbouwer, maar ik heb dezelfde kap.
Ik heb hem aan de binnenkant verstevigt met glasvezelmatjes en daarna is hij tenminste goed stevig.
Gast

Bericht door Gast »

Daar zat ik ook aan te denken ja. Maar polyester lijkt me ook snel te scheuren. Hoeveel lagen heb je gebruikt?
#mikey#

Bericht door #mikey# »

ik had het ook (omdat me vriendin er vaker mee vald als ik hahah) ik heb gewoon een stukje strip op de metalen plaat gelast en naar boven gebogen daar op een stripje in de ronding van het kontje buigen gaatje boren draadje tappen boutje er in
kan je hem ook aan je zitje oppakken om te vervoeren werkt super
dutchblade

Bericht door dutchblade »

Ik heb twee lagen gebruikt. Is toch wel erg sterk geworden, ik kan het niet met de hand buigen..
Gast

Bericht door Gast »

hey johan ik heb ook polyester gebruikt, ik heb 3 lagen gebruikt en het is super stevig, ik heb gewoon zo'n setje bij de brezan op de vlamoven gehaald was iets van 18 euries..
Komen jullie ook naar zaltbommel as zondag?
Gast

Bericht door Gast »

Hoe zit dat met die polyester? Heb het nog nooit gebruikt, maar ook mijn zitje vertoont al een klein scheurtje (ook al weeg ik amper 65 kg). Het zitje zou ik eraf halen maar dan??? :?: :?:

Ik heb enkele vellen polyester en een soort epoxy hars. Hoe ga ik nu te werk??? :?: :?:

Thanks for the solutions.
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

MIschien de kap eraf halen en een nieuw zitje oplassen.
Zo eentje die ook op die van hz enz zitten.Bouwtekeninggen staan hier op de website.
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

ruud schreef:MIschien de kap eraf halen en een nieuw zitje oplassen.
Zo eentje die ook op die van hz enz zitten.Bouwtekeninggen staan hier op de website.
Die zijn net zo goed plat van boven. Het gaat hier meer om de tank-zit-combi zélf. Die is (wat ik ervan begrijp) rond van binnen..
Gast

Bericht door Gast »

guzzio schreef:Hoe zit dat met die polyester? Heb het nog nooit gebruikt, maar ook mijn zitje vertoont al een klein scheurtje (ook al weeg ik amper 65 kg). Het zitje zou ik eraf halen maar dan??? :?: :?:

Ik heb enkele vellen polyester en een soort epoxy hars. Hoe ga ik nu te werk??? :?: :?:

Thanks for the solutions.
je maakt eerst een paar stukken pas , een stuk of drie lagen, waar je het meeste kracht nodig hebt(waar de scheurtjes zitten) dan leg je het erop en maak de epoxy aan nu "verf" je de epoxy gewoon over die stukken polyester heen ff laten harden en klaar is kees..

grtz arjan
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

A.R.T. Arnhem Racing Team schreef:
guzzio schreef:Hoe zit dat met die polyester? Heb het nog nooit gebruikt, maar ook mijn zitje vertoont al een klein scheurtje (ook al weeg ik amper 65 kg). Het zitje zou ik eraf halen maar dan??? :?: :?:

Ik heb enkele vellen polyester en een soort epoxy hars. Hoe ga ik nu te werk??? :?: :?:

Thanks for the solutions.
je maakt eerst een paar stukken pas , een stuk of drie lagen, waar je het meeste kracht nodig hebt(waar de scheurtjes zitten) dan leg je het erop en maak de epoxy aan nu "verf" je de epoxy gewoon over die stukken polyester heen ff laten harden en klaar is kees..

grtz arjan


uiteraard wel even schuren voordat je gaat plakken!!
Gast

Bericht door Gast »

had ik ook ik heb gewoon een plaatje geplooid en goed passend gemaak en dan die plaat erin gepoly'esterd ik denk ik maak het zo datk ervan af ben wat goed gelukt is
Gast

Bericht door Gast »

ik heb met de slijptol een soort kruisje nulletje patroon gemaakt..is nog steviger zeggen ze..

B-ORacing
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

Oud topic.. :roll:
Gesloten