[ZB] Minibike piaggio blok70 cc.#NIEUWE A.B.T. UITLAATpag31#
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
hank...is het nix om met dit ding op het scooterforum bij projecten te staan?
maybe heb je kans in de ''hall of fame''.
ook kunnen forumleden nog tips geven over het blok etc.
http://www.scooterforum.net
ze hebben iig diep respect voor je denk ik
edit/.....is je carter ook nog getuned? dus spoelgangen bewerkt/gefreesd?
en je cilindertimingen? /edit
maybe heb je kans in de ''hall of fame''.
ook kunnen forumleden nog tips geven over het blok etc.
http://www.scooterforum.net
ze hebben iig diep respect voor je denk ik
edit/.....is je carter ook nog getuned? dus spoelgangen bewerkt/gefreesd?
en je cilindertimingen? /edit
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- ab-tuning
- forum gebruiker
- Berichten: 229
- Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
- Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
- Contacteer:
Die worden allemaal bij EVG gegoten, dit is wel een evo. Ik vind een piaggio evo trouwens één van de mooiste cilinders die voor een piaggio gemaakt worden.Markie schreef:Grappig,
Die cilinder op de foto's das toch geen polini evo?
Dat lijkt me een gilardoni evo/of een italkit!
Groeten Mark
@ Hank: Zo'n evo-membraan is waarschijnlijk veel te groot, zeker omdat je met een 16mm carburateur rijd, ik zou eens een origineel membraan met goede kleppen testen.
En die uitlaat lijkt me ook niet alles voor een automaat, ik heb nog wel een evo-pijp voor je om te testen, die zou iets laagtoeriger moeten zijn.
Re Ab Tuning
Hallo Ab
Hee bedankt voor de tips.
Uitlaat komt zeker een andere onder wordt uitgerekend aan de hand van poort timing en uitdraai testbank en mijn wensen.
Is echt een POLLINI EVO cilinder.
Stuur je wel even een PB met mijn tel Nr: kunnen we even wat afspreken, ben namelijk altijd in voor tips..
Gr Hank....
Hee bedankt voor de tips.
Uitlaat komt zeker een andere onder wordt uitgerekend aan de hand van poort timing en uitdraai testbank en mijn wensen.
Is echt een POLLINI EVO cilinder.
Stuur je wel even een PB met mijn tel Nr: kunnen we even wat afspreken, ben namelijk altijd in voor tips..
Gr Hank....
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Re gebruikte pijp frame
Hallo Laurens.
De pijp die ik gebruikt heb is hydrolijk pijp 15 x 2 mm in de staalsoort st52 (ook wel staal 52 genoemd) is in de hydroliek wereld een pijp soort voor hoge drukken, dus extra sterk.
Heb andere frames gezien die van verwarmings buis 15 x 1,5 gemaakt zijn maar deze gaan toch scheuren.
Vandaar deze keuze.
Gr Hank....
De pijp die ik gebruikt heb is hydrolijk pijp 15 x 2 mm in de staalsoort st52 (ook wel staal 52 genoemd) is in de hydroliek wereld een pijp soort voor hoge drukken, dus extra sterk.
Heb andere frames gezien die van verwarmings buis 15 x 1,5 gemaakt zijn maar deze gaan toch scheuren.
Vandaar deze keuze.
Gr Hank....
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
- ab-tuning
- forum gebruiker
- Berichten: 229
- Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
- Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
- Contacteer:
Re: Re Ab Tuning
Nog geen pm gezien....*HANK* schreef:Hallo Ab
Hee bedankt voor de tips.
Uitlaat komt zeker een andere onder wordt uitgerekend aan de hand van poort timing en uitdraai testbank en mijn wensen.
Is echt een POLLINI EVO cilinder.
Stuur je wel even een PB met mijn tel Nr: kunnen we even wat afspreken, ben namelijk altijd in voor tips..
Gr Hank....
Wat me ook opvalt is dat je inlaatkanaal erg lang is en dat je met een originele 16mm rijdt, daar valt ook nog wel wat winst te halen.
En over die uitlaat, ik kan er ook wel eentje voor je ontwerpen, kijken welke het beter doet
Re Ab
Heb inmiddels berichtje gestuurd.
wat bedoel je met een originele 16 mm mag namelijk niet grooter.
Over de uitlaat moeten we maar even wat afspreken denk ik.
Gr Hank...
wat bedoel je met een originele 16 mm mag namelijk niet grooter.
Over de uitlaat moeten we maar even wat afspreken denk ik.
Gr Hank...
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Re hydroliek pijp
Hallo Xander en andere bouwers.
Hydroliek pijp is van betere kwalitiet dan 'gewoon' staal maar dat wil niet zeggen dat het vele malen sterker is, maar als je het voor een frame gebruikt is het duidelijk beter dan gewoon staal.
Maar uiteindelijk bepaald het ontwerp de sterkte van je frame, door een driehoek vorm te creeren in je frame wordt deze daar zeer stijf van.
En zoals op de foto's te zien is een buis onder en boven met daar tussen een strip (deze is maar 1 mm dik) hierdoor is de hoofd dragen van het frame veel sterker als met een koker profiel, wil je dezelfe stijfheid berijken met een koker profiel heb je mischien wel een koker nodig van 60 mm hoog, dit zal dan veel meer gewicht hebben en dat willen we niet.
Dus door slimme construkties te bedenken kan je lichte materialen gebruiken en toch een zeer sterk frame bouwen met een zo laag mogelijk gewicht.
Dit frame weegt zonder onderdelen +/- 9 Kg.
Gr Hank.....
Hydroliek pijp is van betere kwalitiet dan 'gewoon' staal maar dat wil niet zeggen dat het vele malen sterker is, maar als je het voor een frame gebruikt is het duidelijk beter dan gewoon staal.
Maar uiteindelijk bepaald het ontwerp de sterkte van je frame, door een driehoek vorm te creeren in je frame wordt deze daar zeer stijf van.
En zoals op de foto's te zien is een buis onder en boven met daar tussen een strip (deze is maar 1 mm dik) hierdoor is de hoofd dragen van het frame veel sterker als met een koker profiel, wil je dezelfe stijfheid berijken met een koker profiel heb je mischien wel een koker nodig van 60 mm hoog, dit zal dan veel meer gewicht hebben en dat willen we niet.
Dus door slimme construkties te bedenken kan je lichte materialen gebruiken en toch een zeer sterk frame bouwen met een zo laag mogelijk gewicht.
Dit frame weegt zonder onderdelen +/- 9 Kg.
Gr Hank.....
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Het nadeel aan hydroliek buis vind ik dat het verzinkt is. Je moet het goed schoonmaken voordat je gaat lassen, anders wordt het prut.
Ik ben het helemaal met Hank eens..
"Door slimme construkties te bedenken kan je lichte materialen gebruiken en toch een zeer sterk frame bouwen met een zo laag mogelijk gewicht. "
Dit trekker frame (tractor pulling) kan het 4000 pk motorvermogen verdragen en kun je met twee man optillen..
Stukje ervan..
http://www.homepages.hetnet.nl/~rencomp ... jpg?105,41
Mijn minbike is van het zelfde materiaal.. Chroom Molybdeen
Ik ben het helemaal met Hank eens..
"Door slimme construkties te bedenken kan je lichte materialen gebruiken en toch een zeer sterk frame bouwen met een zo laag mogelijk gewicht. "
Dit trekker frame (tractor pulling) kan het 4000 pk motorvermogen verdragen en kun je met twee man optillen..
Stukje ervan..
http://www.homepages.hetnet.nl/~rencomp ... jpg?105,41
Mijn minbike is van het zelfde materiaal.. Chroom Molybdeen
- ab-tuning
- forum gebruiker
- Berichten: 229
- Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
- Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
- Contacteer:
Het mooiste is idd Chroom molybdeen, omdat ik er niet aan kon komen heb ik voor mijn nieuwe scooter-sprintframe CV-buis gebruikt, ik denk dat het wel goed gaat, dat is trouwens ook gegalvaniseerd jammer genoeg, ik heb 22x1,25 en 15x1,25 gebruikt.
Het weegt ook iets van 9-10Kg, maar heeft wel een wielbasis van 1,50m.... zolang je overal maar driehoeken van maakt is het sterk.
Het weegt ook iets van 9-10Kg, maar heeft wel een wielbasis van 1,50m.... zolang je overal maar driehoeken van maakt is het sterk.