Vraagje over uitlaat

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Minibike-Racer

Vraagje over uitlaat

Bericht door Minibike-Racer »

Halllo ik heb nou een gewone standaard cilinder met 12mm bing enz. gewoon alles standaard en ik heb ook een zelf gemaakte uitlaat.
Maar nou ben ik van plan om een 65/70cc, 15mm bing te kopen alleen kan mijn uitlaat dat wel hebben? ik heb nergens een dik gedeelte dus overal is de diameter even groot.
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

ik heb nergens een dik gedeelte dus overal is de diameter even groot.
Dat is dus geen exspansie uitlaat. Dus niet echt geschikt voor een twee-takt motor.

Een proma-circuit is een prima uitlaat geschikt voor een minibike. Bovendien makkelijk pas te maken.
65/70cc, 15mm bing
Niet een setup voor een verlaste scooteruitlaat...
red devil

Bericht door red devil »

en dan heb ik voor jou ook een vraag mayb voor hem ook handig welke uitlaat zou je er op doen voor goede trek kracht ( en geef eens nog een uitlaat aan waar je een hooge top van krijgt uitlaat )

gaat om scoot uitlaat
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

Heb ff twee foto's gemaakt:

Afbeelding

en:
Afbeelding

sorry dat de foto's zo groot zijn, maar dan kun je het wel goed zien :wink:
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

Niet een setup voor een verlaste scooteruitlaat...
Ik was ook niet van plan om een scooteruitlaat erop te doen, maar wel een proma cc maar ik kan hem niet lassen dus dat is een probleempje :(
red devil

Bericht door red devil »

loopt hij wel goed met dat uitlaatje dan of ist echt baggen en je kan anders ook een compleet omgelaste uitlaat kopen die al kant en klaar is maarjah :wink: meestal zal je het zelf moeten doen imvb andere frame enzow
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

red devil schreef:loopt hij wel goed met dat uitlaatje dan of ist echt baggen en je kan anders ook een compleet omgelaste uitlaat kopen die al kant en klaar is maarjah :wink: meestal zal je het zelf moeten doen imvb andere frame enzow
Hij rijdt wel goed ermee ik heb nou wel tandwielverhouding 15:46 (heb al wel voor achter 24 maar zit te wachten op me hz-adapter) maar dan rijd hij rond de 30/35 zoiets.

En ze hebben bij HZ wel van die omgelaste Proma cc uitlaatjes maar die vind ik eigenlijk beetje aan de dure kant.
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

En nog ff een vraagje ik zie best wel vaak uitlaten op internet ofzo staan en er staat dan bij: met losse flens. Maar wat betekend/is losse flens? :oops:
tuindorper

Bericht door tuindorper »

dta de uitlaat uit 2 delen bestaat
onderaan bij de cilinder zit dan zegmaar een klein stukje uitlaat dat je kan scheiden van de rest, dmv bout/moer of een veer
zodat je gemakkelijk de cilinder kan demonteren
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

tuindorper schreef:dta de uitlaat uit 2 delen bestaat
onderaan bij de cilinder zit dan zegmaar een klein stukje uitlaat dat je kan scheiden van de rest, dmv bout/moer of een veer
zodat je gemakkelijk de cilinder kan demonteren
oow.. oke dan snap ik dat ook weer :)
bedankt voor de info

edit// weet iemand misschien de diameter van een proma cc? dat lange rechte stuk waar hij het dunst is, en dan niet alleen de binnen kant maar helemaal, alvast bedankt.
Gast

Bericht door Gast »

(aan koen) Waarom is een 70 cc / 15mm carb geen setup om een omgelaste scooteruitlaat te gebruiken ?

Ik heb op mijn bike een omgelaste metrakit van een scooter zitten, en kan alleen maar zeggen dat die zijn werk heel goed doet.

Maar je zal er vast een knappe reden voor hebben :D :D
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Dan moet er wel minimaal een elektronische ontsteking opzitten. Dat had ik er niet bijgezegd. Anders stopt n.m. de onsteking binnen je powerband van je uitlaat.
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

Eigenlijk kan ik geen proma uitlaat doen net zoals iedereen hem hier heeft, dus wil ik hem misschien zo gaan doen:

Afbeelding

is dit slim ofniet?
En ik zie bij iedereen die proma uitlaat op een plek langs gaan waar bij mijn minibike iets zit (dat ding waar je bougie kabel naartoe gaat ben ff de naam kwijt)
wevie666

Bericht door wevie666 »

Het ziet er zo opzich wel vet uit, maar in het echt komt expansie gedeeltje veel verder naar buiten en loopt het niet zoals op deze foto mooi langs het frame.
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

wevie666 schreef:Het ziet er zo opzich wel vet uit, maar in het echt komt expansie gedeeltje veel verder naar buiten en loopt het niet zoals op deze foto mooi langs het frame.
hm.. dan heb ik denk ik tog een probleem, maar wat zijn dan de gevolgen als ik met me gewone uitlaat blijf rijden en dan met 70cc en 15mm carb.?
Gesloten