Dat je weinig kracht uit je cilinder krijgt...Minibike-Racer schreef:
hm.. dan heb ik denk ik tog een probleem, maar wat zijn dan de gevolgen als ik met me gewone uitlaat blijf rijden en dan met 70cc en 15mm carb.?
Vraagje over uitlaat
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
poeh, dat is gokken...Minibike-Racer schreef:dus ook dat de snelheid minder is? zoja hoeveel minder denk je ongeveer?dutchblade schreef:Dat je weinig kracht uit je cilinder krijgt...
Een expansie uitlaat doet heel veel voor de efficientie van de cilinder, dus als ik jou was zou ik toch proberen om een proma cc kwijt te kunnen...
Kun je je bobine (dat ding waar de kabel uitkomt die naar je bougie gaat) niet ergens anders neerzetten??
Wat ook zou kunnen is dat je een techno circuit gebruikt. Die is namelijk smaller dan een CC en die past misschien wel zoals je op de foto hebt getekend. Kijk maar eens op de foto's van bv puchshop. daar staat hij duidelijk op.
Maar let wel op dat je bodemvrijheid houd. Anders schraap je bij elke bocht met je uitlaat over de grond..
Oke bedankt voor de tips maar waar heb jij je bobine zitten dan? Maar ik rij geen wedstrijden met me minibike dus hoeft niet alles perfect te zijndutchblade schreef:poeh, dat is gokken...
Een expansie uitlaat doet heel veel voor de efficientie van de cilinder, dus als ik jou was zou ik toch proberen om een proma cc kwijt te kunnen...
Kun je je bobine (dat ding waar de kabel uitkomt die naar je bougie gaat) niet ergens anders neerzetten??
Wat ook zou kunnen is dat je een techno circuit gebruikt. Die is namelijk smaller dan een CC en die past misschien wel zoals je op de foto hebt getekend. Kijk maar eens op de foto's van bv puchshop. daar staat hij duidelijk op.
Maar let wel op dat je bodemvrijheid houd. Anders schraap je bij elke bocht met je uitlaat over de grond..
Nog een paar vraagjes:
1: is bij die tecno uitlaat dat stuk tussen de expansie en de demper een stuk korter als bij een proma cc? En komt de expansie niet tegen me band aan daar tussen de cilinder en de voorband
2. Is tecno circuit hetzelfde als tecno racing?
3: passen die tecno circuit uitlaten die voor een tomos zijn ook op een puch blok?
Bij mij zit de bobine direct bij de contactpunten, dus ik heb geen externe bobine.Minibike-Racer schreef:
Oke bedankt voor de tips maar waar heb jij je bobine zitten dan? Maar ik rij geen wedstrijden met me minibike dus hoeft niet alles perfect te zijn
Nog een paar vraagjes:
1: is bij die tecno uitlaat dat stuk tussen de expansie en de demper een stuk korter als bij een proma cc? En komt de expansie niet tegen me band aan daar tussen de cilinder en de voorband
2. Is tecno circuit hetzelfde als tecno racing?
3: passen die tecno circuit uitlaten die voor een tomos zijn ook op een puch blok?
Dat stuk tussen de demper en de expansie is even lang, dus die moet je echt inkorten. Bij de proma cc is dit makkelijk, want de demper is geklemd. Bij een techno is die gelast, dus die zal je door moeten zagen en dan weer vastlassen.
Een techno racing ken ik niet...
Waarschijnlijk heeft de tomos uitvoering een andere aansluiting, ook omdat de cilinder van een tomos meer onhoog zit dan een puch... Anders gewoon even snuffelen op marktplaats, staan ze vaak genoeg...
Dit is een Techno..
En dit is een Proma...
hoe bedoel je dat demper geklemd is bij een proma?dutchblade schreef: Bij de proma cc is dit makkelijk, want de demper is geklemd. Bij een techno is die gelast, dus die zal je door moeten zagen en dan weer vastlassen.
En toen straks zei jij ook nog dit:
wat bedoel je daar eigenlijk mee?dutchblade schreef: Een expansie uitlaat doet heel veel voor de efficientie van de cilinder
Mja, dat is natuurkunde.. Door het expansiedeel gaat een deel van de uitlaatgas terug, en helpt de cilinder met het vullen van nieuw mengsel, en hij zuigt als het ware het verbrande mengsel eruit..Minibike-Racer schreef: En toen straks zei jij ook nog dit:wat bedoel je daar eigenlijk mee?dutchblade schreef: Een expansie uitlaat doet heel veel voor de efficientie van de cilinder
Hier vind je een mooie ( en betere ) uitleg..
http://users.pandora.be/flump/techniek-uitlaat.html
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Proma cc is 1 van de betere (beginners) uitlaten voor een normaal snel puchblokje
met 70cc, 15mm en een Proma cc kom je prima van z`n plek
Alleen je zult hem echt moeten omlassen.
in het begin is het HEEL misschien mogelijk dat je hem gewoon recht laat ivm met leren rijden, en nog niet zo schuin gaan, maar als je meer traint en meer rijd ga je platter en harder.. dan red je dat niet met een rechte PRoma cc
las hem maar direct om.. is niet veel werk
met 70cc, 15mm en een Proma cc kom je prima van z`n plek
Alleen je zult hem echt moeten omlassen.
in het begin is het HEEL misschien mogelijk dat je hem gewoon recht laat ivm met leren rijden, en nog niet zo schuin gaan, maar als je meer traint en meer rijd ga je platter en harder.. dan red je dat niet met een rechte PRoma cc
las hem maar direct om.. is niet veel werk
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Ik ben wel geinteresseerd maar ik heb een heel ander frame en weet dus niet of hij bij mij er door heen kan. En als het niet past heb ik waarschijnlijk niks meer aan die uitlaat.derbi master schreef:ik zal voor een proma cc gaan (ik heb der nogo 1 voor je omgelast en al PM me maar als je interesse eb)
proma is een leuke pijp voor een 70cctje
En heb je misschien ook een foto van de uitlaat?