hier vast wat fotos van me cilinder

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

#mikey#

Bericht door #mikey# »

had die het vermogen laat of heel vroeg ? ik ga er alleen maar indoor mee rijden dus ga voor alleen trekkracht als ik 8 0f 9 pk heb maar van af 6500 meteen alles ben ik mega te vreden .
maar volgens mij verleg je je powerband met opvullen zodat ie veel langer door gaat wat jullie ook nodig hebben als jullie buiten rijden
Xander

Bericht door Xander »

wat het precies doet weet ik niet, maar het is gewoon logisch dat zo'n groot gat wat naar klein overloopt niet rendabel of effiecient kan zijn.

Xander.
#mikey#

Bericht door #mikey# »

das niet helemaal waar wat je zecht ,een gat van groot naar klein geeft een versnelling wel is het zo dat er bepaalde maten aan voldoen begin van het gat tot einde van het gat moet +- 20 % verschillen dan creeer je de grootst mogelijkste versnelling .
en dat is toch echt bewezen de flowbank liegt echt niet ,mot ook wel ff zeggen dat ik een klein beetje 4takt praktijken gebruik vat toch meer mijn vak gebied is
Xander

Bericht door Xander »

tja, kan wat jij zegt, wat jij vind...
ik heb ook zo men theoriën en gedachten over bepaalde dingen.

de verkleining van het gat waar het membraam inmoet, tot het gat in de wand, is wel een verkleining van 60%

maar, waar het om gaat, is: de poort in de wand is gewoon te goot.
normaal staat een inlaat poort, onderaan de cilinder.
Deze word als 5e spoelpoort gebruikt.
je mist een onderdruk omdat er teveel materiaan in de cilinder mist, + dat er wel iets van een storing zou kunnen zijn in de spoelstroom, omdat inlaat en spoelpoort samen 1 is....
maargoed, genoeg hierover.

welke vorderingen heb je nog gemaakt aan je cilinder :?:

Xander.
#mikey#

Bericht door #mikey# »

ben gister nog ff aan het stoeien geweest met de poort timing ik probeer de achterste 2 kanalen van de spoel kanalen links en rechts iets meer rond de zuiger te laten spoelen zoadat je een werveling krijgt op deze menier blijft je zuiger helemaal schoon en alleen in het midden een mooi bruin plekje ( als het goed is )
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Wat voor intressante haaksefrees gebruik jij?

Die werveling komt meestal doordat je laatste resten van je spoeling naar je uitlaatpoort verdwijnen? hoe wil je die werveling dan aanpassen?

ben benieuwd.!
#mikey#

Bericht door #mikey# »

dat bedoel ik dus te zeggen als je die in een zoord van cyclone kan laten spoelen dan heb je dat verlies niet en om te zien of je dat goed gedaan heb zal de hele rand van je zuiger schoon zijn kijk maar eens bij je eigen bike weet bijna zeker dat de randen niet helemaal schoon zijn zal ff een foto van een van me kart zuigers op het forum zetten kan ej zien wat ik bedoel

vind het wel een beetje jammer dat jullie allemaal denken dat ik uit een ei kom en jullie DE mannen zijn ( is niet boos bedoeld maar wil het wel ff kwijd)
Xander

Bericht door Xander »

ej markie,

door de hoek te veranderen in de spoelpoorten, kun je doen met het mengselstroom wat je wil.
het beste is om de spoeling te richten naar je bougie(mijn ervaring)
en inderdaad een schone rand zien te verkrijgen.

daardoor loopt je blokje netjes stationair e.d en heb je na een keer of wat rijden, geen vermogensverandering ed
omdat op je zuiger geen koolaanslag ontstaat, die de poorttiming doet verkleinen.

kzal zo ffe een pic met een voorbeeld posten..


Xander.
#mikey#

Bericht door #mikey# »

hey xander wat je zecht klopt helemaal maar ik zou hem niet naar je bougie richten juist om de bougie heen als je recht op je bougie staat te spoelen word je binnen kern te nat en heb je vermogens verlies in mijn ogen
maar eindelijk iemand die het snapt heheeh :D
Xander

Bericht door Xander »

hier de foto...
Afbeelding

vlnr:
zuiger van polini 65 membraam, je ziet dat ie in het midden het meest zwart is..

2e zuiger, 40cc polin 4,2 hp ac..
ook redelijk.

zuiger3.
piaggio ac asg.
alleen de uitlaatpoort gedaan, vertoond detonatie aan de uitlaatpoortzijde.. :roll:

zuiger4: piaggio lc std.(niet goed, totaal zwart.. leverd na een kleine 600km volgens het boekje inrijden enzo, al een pktje minder.)

zuiger5, 60cc puchmaxi(eurokit) barslecht, vertoond detonatie langs de gehele zuiger, en is pikzwart, d'r zit een dikke laag kool van een mm op.

zuiger6: polini corsa voor piaggio AC, ca 10 pk, na 700 km, zuiger brokkeld af, het midden van de zuiger is ingebrand, en de cilinder is versleten.

de 6e hebben we weer helemaal gefixxed.
opgeboord en nieuwe zuiger,
we hebben de cilinderkop veranderd,
de squishband,
ontstekingstijdstip en de bougie,
en als laatste de spoelpoorthoek.
na de aanpassingen, en geen tuning(poorten verhagen e.d)
alleen alles kloppend gemaakt dus, presteerde de corsa 12 pk, met de standaard poorttiming!

precisie, is één van de dingen die je moet leveren, wil je vermogen winnen. streef naar perfectie, en gij zult winnen :lol:

Xander.
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

ja thnx voor de foto's het begint nu ook bij mij te dagen.
ik heb zelf eens zitten kijken en je ziet vooral dat de goedkopere cilindertjes (de zuigers ervan) zwart zijn.
bij de polini vielt dat wel mee, evenals het monza blok.

k ga me weer ff verdiepen!
#mikey#

Bericht door #mikey# »

de 2e zuiger van de 40 mm polini die is het mooiste maar ik zou er nog niet te vreden mee zijn ik wil hem helemaal schoon hebben nu alleen hopen dat het lukt :D
Xander

Bericht door Xander »

tja, die zuiger is al 4jaar oud.
kben pas een jaar of 1,5/2 geleden echt goed gaan kijken en opletten.
nu alles inderdaad wat schoner.
Plaats reactie