indoor mini bike bij kartplaza te Nijverdal.

Verslagen over gehouden of te houden races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

wassink
forum gebruiker
Berichten: 290
Lid geworden op: za 28 dec 2002, 22:03
Locatie: vorden

indoor mini bike bij kartplaza te Nijverdal.

Bericht door wassink »

OP dindag de 28 dwecember was het weer zover, je kon bij kartplaza in Nijverdal weer indoor mini bike.
Ondanks de sneeuw waren er toch nog 31 rijders, 2 rijders zijn weggestuurd ondat ze geen beschermde kleding hadden en dat is toch wel verplicht.
er loopt niet voor niks een rode kruis medewerker.
Maar ondanks dat was het leuk en gezellig en in januari doen we dit weer

een fijn uiteinde en een goed mini bike 2005
slick 96.
Gast

Bericht door Gast »

Beter dat het weer verder gaat :lol:

Is elke keer weer enorm tof!
dutchblade

Bericht door dutchblade »

Ja was weer een toffe ochtend !
Dus hier maak ik eigenlijk een beetje op uit dat we nu elke maand mogen rijden in nijverdal??? :lol: :lol:
wevie666

Bericht door wevie666 »

Het schijnt idd dat ze willen kijken of het mogelijk is om elke maand daar te rijden!.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Jup

wat ik heb gehoord..

Het doel is 1 of 2 keer terecht te kunnen in Nijverdal, Kartplaza, op de zondag ochtend..

Vind ik een prima plan !!

was erg geslaagd, lekker druk, geen rare dingen gebeurd, en iedereen hield zich netjes aan de regels :)

GReetz
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Bouke

Bericht door Bouke »

Hoi minibikeliefhebbers

Wij waren ook met 5 minibikes naar Nijverdal gekomen
We waren om 7 uur vertrokken en door de sneeuwval waren we er pas om kwart voor 10 (normaal ± 1uur 50 min)

De accomodatie zag er schitterend uit maar na een paar rondjes gereden te hebben vonden wij de baan toch een beetje tegenvallen hoor!
Dit is natuurlijk voor iedereen anders.
Het was een aaneenschakeling van bochten en het asvalt was heel ruw en oneffen ik heb zelfs afgescheurde dempers en blokbouten gezien.
Maar de grip was daarintegen super.

Op een normale zondag zou ik hier niet meer naar toe gaan gezien de afstand en dat we de baan toch een beetje tegen vonden vallen ook al was deze 850m lang (ik heb wel ontzettend staan genieten van Kevin Valk die ik bijna niet meer herkende met zwart haar)

Ook het verplichte rijden met dicht vizier vond ik een beetje te ver gaan
omdat je volgens (slick 96)de organisator een stukje rubber in je ogen kon krijgen.
(wat er overigens door de ondergrond genoeg lag)
Dat heel veel bikers door de temperatuur verschillen met beslagen vizieren rondreden vond ik wel verre van veilig (maar wie ben ik)
Zoals ik al zei voor mij en ons voorlopig geen herhaling hier

Maar mischien tot ooit
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Op het bovenstaande stukje wil ik graag even reageren.

Een aanschakeling van bochten met veel grip, dat is toch een ideale leerschool!

Rechtuit rijden is niet zo moeilijk, maar de bochten goed aan snijden en de juiste bochten techniek, dat is andere koek. Wil je het rijden goed onder de knie krijgen dan is het bochtenwerk toch echt het belangrijkste.

Er zijn rijders in de zelfbouwklasse bij het NK die winnen doordat ze beter kunnen sturen (bochtenwerk) dan anderen.. Het motorvermogen bij deze personen is misschien wel de helft dan dat van anderen..

Wordt er voor de beginnende rijder misschien iets teveel rij-ervaring gevraagd op deze baan?

Vizier open of dicht? Waarom zit er een vizier op een helm??
Bij het NK wordt er streng op toegezien of deze wel of niet dicht zit.
Dus tijdens een training ook, doe je niet mee aan het NK..
Jammer dan, voor iedereen gelden dezelfde regels.
Laatst gewijzigd door Koen op wo 29 dec 2004, 15:07, 2 keer totaal gewijzigd.
joep

Bericht door joep »

was geslaagt (het kijke dan) misschien volgende keer da ik wel met m'n bike kan kome 8)
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Voor je vizier zijn er overigens verschillende anti besla systemen te koop.
Ik heb voorop de motor een versie die je in je aan de binnen kant op je vizier plakt om zo het beslaan te voorkomen.

Ik denk dat het ook wel goed is om een baan te hebben die wat moeilijker is, misschien komt er zo een scheiding tussen de mensen die sereus willen oefenen/trainen en mensen die voor de lol rijden.

Maar goed heb nog geen ervaring met op kartbanen rijden, dus kan mijn mening er verder niet over geven.

Ik moet ze gewoon allemaal een keer afgaan :D

Daans
Gast

Bericht door Gast »

Koen schreef:Op het bovenstaande stukje wil ik graag even reageren.

Een aanschakeling van bochten met veel grip, dat is toch een ideale leerschool!

Rechtuit rijden is niet zo moeilijk, maar de bochten goed aan snijden en de juiste bochten techniek, dat is andere koek. Wil je het rijden goed onder de knie krijgen dan is het bochtenwerk toch echt het belangrijkste.

Er zijn rijders in de zelfbouwklasse bij het NK die winnen doordat ze beter kunnen sturen (bochtenwerk) dan anderen.. Het motorvermogen bij deze personen is misschien wel de helft dan dat van anderen..

Wordt er voor de beginnende rijder misschien iets teveel rij-ervaring gevraagd op deze baan?
Ik vind het een mooie baan.
Gelukkig niet teveel rechte stukken, want dat is niks voor mijn chinees :wink:

En omdat er veel bochten in zitten, kan ik toch nog redelijk mee komen
met die niet zo snelle Mini van mij. Ik weet zeker, dat de mensen die ik hier voorblijf, dat die mij op een snelle baan het snot voor de ogen rijden!

En, je leert er lekker sturen :D
Ben er dus de volgende keer weer lekker bij, dan met een snellere mini :lol:

Groeten.
wassink
forum gebruiker
Berichten: 290
Lid geworden op: za 28 dec 2002, 22:03
Locatie: vorden

vizier gesloten

Bericht door wassink »

Een vizier moet je gesloten hebben omdat er iets en meestal komt het dan in je ogen terecht, maar laat je vizier dan iets los heb je geen probleem, op de baan van stadskanaal moet je eens zien wat een rubber je aan je bandjes hebt plakken en zoiets schiet los maar goed wij van slick 96 vinden het veilig met het vizier dicht. wat me wel opvalt dat er rijders rijden bijna zonder protectie, kennen die asfalt ecceem ????
o ja die uitlaat demper was bij ons gescheurd maar dat is normaal gebeurt overal.
Bouke

Bericht door Bouke »

Koen schreef:
Een aanschakeling van bochten met veel grip, dat is toch een ideale leerschool!
Rechtuit rijden is niet zo moeilijk, maar de bochten goed aan snijden en de juiste bochten techniek, dat is andere koek. Wil je het rijden goed onder de knie krijgen dan is het bochtenwerk toch echt het belangrijkste.


Er zijn rijders in de zelfbouwklasse bij het NK die winnen doordat ze beter kunnen sturen (bochtenwerk) dan anderen.. Het motorvermogen bij deze personen is misschien wel de helft dan dat van anderen..
Wordt er voor de beginnende rijder misschien iets teveel rij-ervaring gevraagd op deze baan?
Dat het een ideale leerschool is dat klopt maar daarvoor was ik daar niet!

Ik moet het ook niet van mijn vermogen hebben maar ik was toch
één van de snellere zelfbouwers daar.
Vizier open of dicht? Waarom zit er een vizier op een helm??
Bij het NK wordt er streng op toegezien of deze wel of niet dicht zit.
Dus tijdens een training ook, doe je niet mee aan het NK..
Jammer dan, voor iedereen gelden dezelfde regels.
Ik weet niet waarom er een vizier op een helm zit (grapje)
Maar ze moeten dit mischien van tevoren even vermelden
En niet iemand rijdend op de baan laten controleren en die dan bij jouw je vizier dicht komt doen. (of met een pitbord)op dat moment vond ik met dicht vizier zeker zo gevaarlijk

Het was alleen maar een mening hoor!

Koen jij bent vast lid van slick hihi (ben je de klap al een beetje teboven)


Re: Daans

Die anti besla systemen en of middeltjes moet je maar bij je hebben !
Daans schreef:Ik denk dat het ook wel goed is om een baan te hebben die wat moeilijker is, misschien komt er zo een scheiding tussen de mensen die sereus willen oefenen/trainen en mensen die voor de lol rijden.
Ik denk niet dat er een scheiding moet komen (en zo moeilijk is de baan nu ook weer niet)
Ik denk dat je je mening pas kan geven zoals je al zei als je meer ervaring hebt en op meerdere indoorbanen heb gereden

Wij hebben tot nu toe op vijf verschillende banen gereden op verschillende bikes in drie jaar tijd

Zoals ik al zei iemand anders denkt er waarschijnlijk ook anders over
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Bouke schreef:
Ik denk niet dat er een scheiding moet komen (en zo moeilijk is de baan nu ook weer niet)
Ik denk dat je je mening pas kan geven zoals je al zei als je meer ervaring hebt en op meerdere indoorbanen heb gereden

Wij hebben tot nu toe op vijf verschillende banen gereden op verschillende bikes in drie jaar tijd

Zoals ik al zei iemand anders denkt er waarschijnlijk ook anders over
Mening geven mag natuurlijk altijd he :)

Daans
Gast

Bericht door Gast »

Ik vind het een mooie baan.
Gelukkig niet teveel rechte stukken, want dat is niks voor mijn chinees :wink:
Ben je met je R1 de baan opgegaan?? :twisted:

Dacht dat alleen minibikes de baan opmochten O:)


:wink:
wevie666

Bericht door wevie666 »

ArjanR1 schreef:
Koen schreef:Op het bovenstaande stukje wil ik graag even reageren.

Een aanschakeling van bochten met veel grip, dat is toch een ideale leerschool!

Rechtuit rijden is niet zo moeilijk, maar de bochten goed aan snijden en de juiste bochten techniek, dat is andere koek. Wil je het rijden goed onder de knie krijgen dan is het bochtenwerk toch echt het belangrijkste.

Er zijn rijders in de zelfbouwklasse bij het NK die winnen doordat ze beter kunnen sturen (bochtenwerk) dan anderen.. Het motorvermogen bij deze personen is misschien wel de helft dan dat van anderen..

Wordt er voor de beginnende rijder misschien iets teveel rij-ervaring gevraagd op deze baan?
Ik vind het een mooie baan.
Gelukkig niet teveel rechte stukken, want dat is niks voor mijn chinees :wink:

En omdat er veel bochten in zitten, kan ik toch nog redelijk mee komen
met die niet zo snelle Mini van mij. Ik weet zeker, dat de mensen die ik hier voorblijf, dat die mij op een snelle baan het snot voor de ogen rijden!

En, je leert er lekker sturen :D
Ben er dus de volgende keer weer lekker bij, dan met een snellere mini :lol:

Groeten.
Was jij met die grijze sendai?
Plaats reactie