Een paar Blata B1 replica vragen

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Egbert

Een paar Blata B1 replica vragen

Bericht door Egbert »

Hoi,
Ik heb sinds een paar dagen een z.g.n. Blata B1 replica in mijn bezit (watergekoeld). Een ras-echte chinees. Ik moet zeggen dat de afwerking en het montage materiaal hier en daar wat tegen vallen, maar dit daar gelaten. Ik vind het een leuke fiets om mee te beginnen voor niet al te veel geld. Nu zit ik met een paar vragen.
1) In de manual staat dat je de tijdens de inrij periode niet te hard moet gaan. Als beginnend rijder heb ik daar geen problemen mee. Echter de koppeling grijpt pas aan bij volgas. Ik heb al proberen te stellen, maar het maakt niet veel vershil. Ik rij nu een beetje "digitaal" in het rond: Volgas->koppeling, gas iets terug->geen koppeling. Is hier een oplossing voor? Ook voor het inrijden lijkt dit mij niet optimaal!
2) Soms komt de motor niet goed aan z'n toeren. Ik heb dan de gashendel vol open, maar het toerental is dan zelfs te weinig om de koppeling goed in te laten grijpen. Wat is het probleem?
3) Weet iemand een leuk terrein in de buurt van Dordrecht waar ik lekker kan oefenen en misschien wat ervaring op kan doen.
4) Ik weet dat er geen reclame gemaakt mag worden, maar zij er adressen voor reserve delen?

Alvast bedant voor de info!
Leuk forum trouwens...

Egbert
Gast

Bericht door Gast »

Was jij er laatst ook niet mee in Nijverdal?

Was ook iemand met dat probleem, die had trouwens ook bijna
geen compressie.
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Sloop die orginele koppeling er maar uit. Want dat is nix. Heb begrepen dat de veren na indrukken niet eens terug veren in de oorspronkelijke stand. Probeer een orginele blata koppeling te bemachtigen, alhoewel de inporteur er niet happig op is om deze te verkopen aan niet blata bezitters (hoe zou dat nu komen).
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..:shock:
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Re koppeling

Bericht door *HANK* »

Hallo Egbert

Wij zij druk bezig met koppelingen voor chineese minibikes om daar wat goeds voor te maken, dus als je nog even geduld hebt de oplossingen zijn in de maak.

Gr Hank Kok / Win Grob.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gast

Re: Re koppeling

Bericht door Gast »

*HANK* schreef:Hallo Egbert

Wij zij druk bezig met koppelingen voor chineese minibikes om daar wat goeds voor te maken, dus als je nog even geduld hebt de oplossingen zijn in de maak.

Gr Hank Kok / Win Grob.
Ik hou dit topic heel goed in de gaten :D
Gast

Bericht door Gast »

Dag Egbert,

Gefeliciteerd! Ik heb zelf ook een Replica B1. Zoals je zegt een leuke opstapper om te beginnen. Als hij goed is ingereden heb je denk ik een hele leuke minibike die met veel andere goed kan meekomen.
Wij hebben inmiddels al wat ervaringen met jouw probleem (opgelost).
Je moet inderdaad veel gas geven om van zn plek te komen. De koppeling grijpt bij ca. 8000 rpm aan en gaat nog even door tot hij echt vastgrijpt. Dat betekent dat je niet bang moet zijn om snel het gas open te trekken om weg te komen. Rij je eenmaal dan moet je het gevoel kriigen om net zoveel gas te blijven geven om lekker door te blijven rijden. Je rijd dan al op een "volle" koppeling. Laat je je gas teveel los, dan valt hij onder de 8000 rpm weer terug naar zijn stationair. Niet bang zijn om weer snel gas te geven om de koppeling weer te laten oppakken. Probeer echter de verleiding te weerstaan om volgas te blijven rijden. Want als hij eenmaal vol aangrijpt gaat hij er ook als een speer vandoor. Gruwelijk hard kan ie dan! We hebben in ons clubbie een tweede replica B1. Hiervan is de koppeling waarschijnlijk al verbrand omdat de persoon zwaarder van gewicht is en er te lang in de lage toerentallen is blijven rijden. De koppeling krijgt dan niet de kans om aan te grijpen en blijft zeg maar met ca. 8000 rpm slippen. Totdat het te lang duurt en de koppeling verbrand. Het te langzaam rijden kan ook tot gevolg hebben dat je een waterkoker krijgt. Je hebt dan teweining rijwind koeling. Ikzelf heb dit opgelost met tweeventilatoren die op de radiator zijn gemonteerd. Heb hier al meer dan een uur achter elkaar op gereden zonder koelproblemen. Hoop dat wat aan de tips hebt, en veel succes met je replica B1 !

gr. Larry
www.minibakkies.tk
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Hey minibakkie ik ga er ook eentje kopen zo,n water gekoelde orgima b1 blata.Ik negeer de mensen gewoon die er heel de tijd negatieve dingen over aan het rond strooien zijn.Want ze zijn gewoon jaloers en bang dat wij ze straks voor bij komen.Maar jij zegt hij kan goe dmeekomen met andere minibike,s je bedoelt dan denk ik grcs enz?
Groetjes van ruud :wink:
jesse-13

Bericht door jesse-13 »

of je stelt de koppeling af dat hij eerder aangrijpt

@ruud
potje racen? :wink:
#mikey#

Bericht door #mikey# »

las ie niet op toeren komt dan heb je je koppeling al te los staan dan doet ie het eerst ff goed en als ie warm word gaat ie heel vroeg pakken .
maar idd gooi die koppeling er maar uit en koop een goede zocchi zou een van de beter zijn of wacht tot dat hank en wim een goede hebben ben er van overtuigt dat die wel goed zullen wezen
Gast

Bericht door Gast »

Dag Ruud,
De aanschaf van de replica is en blijft puur voor de lol. Het kind komt tenslotte soms weer boven als je op zo'n ding aan het rondscheuren bent. Ik ben niet van plan om er races of wedstijdjes mee te rijden. Wel lekker hard je rondjes maken. Met een andere minibike heb ik een keer een goede buiteling gemaakt zonder kleerscheuren en schade. Ik zou het zonde vinden om de replica daar voor op te offeren om me zogenaamd maar te moeten bewijzen. Als we met andere minibikes rondjes aan het scheuren zijn, en die rijden ca. 55-65km dan haalt de replica ze gemakkelijk in en kan er nog voorbij ook. DAt is dan lachen en daar gaat het per slot van rekening om. Dat er ook veel tijd bij komt kijken omdat je er toch altijd wat anders aan wil, is ook niet meer en niet minder plezier hebben in je hobby. Ik kan dan ook alleen maar zeggen: KOPEN dat ding en rondscheuren! Verbeteren kan altijd, maar voorlopig is het LACHEN :twisted:
Gast

Bericht door Gast »

Minibakkie schreef:Dag Ruud,
De aanschaf van de replica is en blijft puur voor de lol. Het kind komt tenslotte soms weer boven als je op zo'n ding aan het rondscheuren bent. Ik ben niet van plan om er races of wedstijdjes mee te rijden. Wel lekker hard je rondjes maken. Met een andere minibike heb ik een keer een goede buiteling gemaakt zonder kleerscheuren en schade. Ik zou het zonde vinden om de replica daar voor op te offeren om me zogenaamd maar te moeten bewijzen. Als we met andere minibikes rondjes aan het scheuren zijn, en die rijden ca. 55-65km dan haalt de replica ze gemakkelijk in en kan er nog voorbij ook. DAt is dan lachen en daar gaat het per slot van rekening om. Dat er ook veel tijd bij komt kijken omdat je er toch altijd wat anders aan wil, is ook niet meer en niet minder plezier hebben in je hobby. Ik kan dan ook alleen maar zeggen: KOPEN dat ding en rondscheuren! Verbeteren kan altijd, maar voorlopig is het LACHEN :twisted:
Mee eens!!!

Je hebt gewoon erg veel fun voor niet al teveel geld...
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

En nu gaat de discussie hier verder...

Wij, als beheerders van het forum, zijn niet tegen discussies.

Maar deze discussie begint meer een twee-strijd te worden. Iedereen heeft zijn eigen vooroordelen en feiten.. Blijkbaar kunnen we elkaar niet overtuigen en beginnen we elkaar met andere dingen te bestoken.

Wij willen voorkomen dat dit nog verder uit de hand gaat lopen. Zinloze antwoorden, geweldige beloftes en uitspraken van race-uitslagen klinken leuk, maar daar heeft niemand wat aan.

Laten we hopen dat deze minibikes !CENCUUR! worden en dan kan het op het circuit uitgevochten worden...
Gast

Bericht door Gast »

@Koen
Je hebt wel gelijk, ik heb me in mijn enthousiasme ff laten meeslepen om van een "technische vraag" een "te"enthousiast antwoord te geven. Dit kan inderdaad op een andere plek in dit forum. Desalniettemin zal je het zelf wel niet ontgaan zijn dat de "echte" minibikers toch wel veel vooroordelen hebben over de "chinese minibikes". Hoe leuk die ook wel niet zijn voor veel mensen, ongeacht hoe goedkoop, hoe slecht afgewerkt, slechte koppeling, en al wat niet voor "bagger" wordt uitgemaakt. In zoverre trek ik me daar niets van aan, want ik wil dat zelf wel ervaren. Ik zal jullie altijd blijven respecteren, jullie zijn per slot van rekening onze voorbeelden met ervaringen, kennis en goede tips. Maar kunnen jullie ook de chinezen respecteren........
Ik ben overigens heel blij dat er veel reacties komen op de replica B1 vragen en andere zaken. Hier kunnen wij toch allemaal wat van leren.

gr.Larry
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Volgende week krijg kan ik mijn Sendai Tai Chi ophalen.

Ik zal mijn ervaringen zo onafhankelijk mogelijk proberen te plaatsen in een nieuwe aan te maken topic.

Daans
Gast

Bericht door Gast »

daans schreef:Volgende week krijg kan ik mijn Sendai Tai Chi ophalen.

Ik zal mijn ervaringen zo onafhankelijk mogelijk proberen te plaatsen in een nieuwe aan te maken topic.

Daans
Waarom volgende week pas?
Ze zijn al binnen hoor...
Plaats reactie