Net nieuw en nu al stuk :(

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

Net nieuw en nu al stuk :(

Bericht door Gast »

Hoi Allemaal

Ik heb al een poosje een Pocketbike en ik vermaak mij er prima op! Maar alleen rijden is saai dus heeft een maat van me er ook een gehaald, nagenoeg de zelfde als ik heb maar dan een wat nieuwer model.
Dus wij net vol enthousiasme naar de parkeerplaats om zijn nieuwe beestje ff aan te slingeren. Maar helaas! Zijn eerste meters moeten nog ff wachten want we krijgen hem met geen mogelijkheid aan de praat. Hier de symptomen:
Hij start niet, geen eens gepruttel.
Het trekken aan het koord gaat veel zwaarder als bij de mijne. Veel meer compressie lijkt het, overdreven veel want je kan de motor met moeite een omwenteling laten maken door te trekken. Het is duidelijk de druk want als je de bougie er uit haalt gaat het prima.
Die bougie doet het overigens prima, ff er uit gehaald om te controleren en vonken als een gek. De bougie was ook nat dus benzine lijkt ook de motor te bereiken.
Die benzine is goed, gewoon meng 1:25 en heb uit de zelfde tank net in mijn motortje gegooid en die wou wel starten.

Heeft iemand suggesties! Red ons!!! We zitten hier nu allebei onderkoeld bij de kachel met lamme arme van het trekken (aan het koortje)! :cry:

Alvast bedankt

Greetz
Fedor

PS: nog ff een plaatje van het beest in kwestie
Afbeelding[/img]
Gast

Bericht door Gast »

Dag Fedor,

Jammer dat hij niet wil starten. Een van onze minibikes is precies dezelfde zoals jullie foto, alleen inmiddels een andere kleur. De oorzaak van niet starten kan meerdere oorzaken zijn. Wij hebben een soortgelijk probleem gehad. Bij ons stond de minibike altijd in de schuur. Met deze koude en vochtigheid wilde hij na een week ook niet meer starten. Je kon trekken wat je wilde, alleen maar droog gepruttel, maar niet aanslaan. Bougie eruit gehaald, was niet echt nat/vet, maar zonder bougie 5-10x met gas vol open, droogtrekken. Bougie erin en na 1-2x direct starten. Waarschijnlijk heeft hier de vocht parten gespeeld. Nu staat hij binnen en na 1-2x direct lopen. Doordat je bougie dus nat is zal ie ondanks dat hij vonkt niet goed zijn werk kunnen doen. Probeer deze optie ook eens.
Succes en veel plezier met je minibike!

gr.Larry
Gast

Bericht door Gast »

Ik ben niet echt te spreken over de Carb. wat er op die dingen zit.

Ik had ook zo iets dergelijks met mijn chinees.
Heb toen bij V-Com een betere carb gekocht, met verstelbare sproeiers.

Trekken en lopen, altijd. Zelfs met vorst!

Mocht je nog een snelle uitlaat willen...
Ik heb er nog een.

En de smering...
Ik vind 1:25 heel erg vet!
Zoveel toeren maakt het motorretje ook niet.
Ik rij zelf met 1:35.
Gast

Bericht door Gast »

Bedankt voor jullie reacties!

Maar eureka! We hebben het gevonden!
Ik heb zelf de MT-A1 en dit probleem geval is de MT-A2. Dit is zijn opvolger met wat verbeteringen. Een van de verbeteringen is een filter tussen de Carb en de benzine tank halverwege de lijding. Tevens zit er een beschermende veer om de lijding heen.
Dit is allemaal erg leuk maar de combinatie van de veer en de filter halverwege zorgde er voor dat de slang werd gevouwen waardoor er geen benzine meer door liep. Dus het was uiteindelijk vrij simpel een knik in de benzine toevoer!
We stonden nu net dus uiteindelijk naar veel gekloot niet voor niets buiten in de regen en kou!
Maar nu is het mooi geweest…ik ga pitten want moet vroeg weer op!

Nogmaals bedankt!

PS: voor de liefhebbers hebben we er foto’s van gemaakt dus als er mensen zijn met dit probleem, geef maar een gil
Xander

Bericht door Xander »

je bougie was nat?? en hij kreeg geen benzine???

als je bougie nat is, en hij vionkt gewoon, tog maar es een andere steken, omdat je bougie nat is, vonkt ie heel erg klein, als ie niet wil starten, word de vonk geblust door het megsel.

suc6 verder.

Xander.
Gast

Bericht door Gast »

Ja nog ff over die natte bougie. Misschienw as hij dus bij nader inzien toch niet zo nat.... Het was laat, koud, donker en het regende ook nog. Dus had misschien niet goed genoeg gekeken. Maar hij loopt nu als een zonnetje! 8)

Nogmaals bedankt voor de reacties!
macho-racer

Bericht door macho-racer »

krijg je met die chineese kwaliteit :wink:
Gebruikersavatar
wizzlawax
forum gebruiker
Berichten: 457
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 15:07
Locatie: kerkrade

Bericht door wizzlawax »

ga ermee naar een brommerzaak!!!

of kijk bij ZOEKEN

daar vindt je vannalles over klachten van de bike
eilite wrs:

http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=24962
danny-_-
forum gebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 11:55

Bericht door danny-_- »

heel oud topic!
let even op de datum :wink:
klik-->[url=http://www.maffiaxl.nl/main/klik.php?gebruiker=dny050]danny[/url]<--klik
Plaats reactie