tand wiel verhouding gezocht

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hansminnen
forum gebruiker
Berichten: 209
Lid geworden op: ma 15 nov 2004, 20:59
Locatie: harskamp
Contacteer:

tand wiel verhouding gezocht

Bericht door hansminnen »

ik heb een mini bike met puch een 70 cc en een 15 mm carbeteur
nu ben ik op zoek naar iemand die de tand wiel verhouding weet voor en achter wat normaal is dat hij goed trekt en goed loopt ik heb nu zelf 13 als voor tandwiel en 22 als achter tandwiel en 4 ince wielenen groeten van hans minnen
Laatst gewijzigd door hansminnen op vr 07 jan 2005, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
polini tim
forum gebruiker
Berichten: 209
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:36
Locatie: 't Harde / zwolle

Bericht door polini tim »

hallo
14 voor 24 achter zo heb je redelijke trekkracht en een mooie top

groetjes tim
Hardcore Holland Will Never Die !!
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Hans,

rijd zelf met een 70 cc en een tandwielverhouding van 13/22. Dit is vergelijkbaar met de 14/24 en geeft en nette top, echter is redelijk wheely gevoelig.

Verder heb ik als uitlaat een Proma CC waardoor het maximale toerental niet echt hoog ligt.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

ik heb in nijverdal met 11/21 gereden, trekken was zeer goed, en de tandwielen paste precies goed bij de rechte stukken en het toerenntal
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gast

Bericht door Gast »

voor een beetje kloten op straat gebruik ik 17-22, komt toch nog aan de 10.000 toeren ongeveer
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Beste Hans, ik zie dat je nieuw bent op het forum. Welkom!

Het forum beschikt over een zoekfunctie, als je deze had gebruikt, en het woord tandwiel had ingevuld, dan was je een paar topics tegengekomen met het antwoord op je vraag.

Ik zou zeggen, zoek eens, mocht je dan nog problemen hebben, dan horen we het wel in dit topic.

Ook staat er op minibike.nl een calculator voor tandwiel verhoudingen.

P.S. Bij het vermelden van tandwiel verhouding vermeld dan ook de banden maat!
Gebruikersavatar
hansminnen
forum gebruiker
Berichten: 209
Lid geworden op: ma 15 nov 2004, 20:59
Locatie: harskamp
Contacteer:

ik heb nu zelf er op zitten

Bericht door hansminnen »

ik heb nu zelf 13 als voor tandwiel en 22 als achter tandwiel en 4 ince wielen ik ga er een beetje mee op de kart baan rijden ik huizen en zaltbommel ben ik al een paar keer geweest met een gele v-racer maar ik heb nu maar een zelf bouw gekocht nog bedankt voor julie reactie groeten van hans
Gebruikersavatar
Jeroen
forum gebruiker
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 29 nov 2002, 20:45
Locatie: Ede NL
Contacteer:

Re: ik heb nu zelf er op zitten

Bericht door Jeroen »

hansminnen schreef:ik heb nu zelf 13 als voor tandwiel en 22 als achter tandwiel en 4 ince wielen ik ga er een beetje mee op de kart baan rijden ik huizen en zaltbommel ben ik al een paar keer geweest met een gele v-racer maar ik heb nu maar een zelf bouw gekocht nog bedankt voor julie reactie groeten van hans
Hoi Hans,

niet om te zeuren, maar zou jij AUB punten en komma's willen gebruiken in je zinnen ? Het is niet echt overzichtelijk zo.
Dit geld overigens voor iedereen natuurlijk, gewoon om het forum leesbaar te houden.
Groeten,

Jeroen.

[url]http://www.minibike.nl[/url]
Gebruikersavatar
hansminnen
forum gebruiker
Berichten: 209
Lid geworden op: ma 15 nov 2004, 20:59
Locatie: harskamp
Contacteer:

hoi

Bericht door hansminnen »

oke' ik zou het in de gaten houden groeten van hans
Plaats reactie