Ontsteking japanse mini's

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

dutchblade

Ontsteking japanse mini's

Bericht door dutchblade »

Heeft al iemand een keer zo'n sendai of soortgelijks losgehaalt en de ontsteking bekeken?
Ik wil nog steeds een keer een elektronische ontsteking op mijn puchblok mini, en de alternatieven zijn mij toch nog wel iets te duur.

Als je een HPI bekijkt, die kost iets van 200 euro...

Ik weet wel dat er waarschijnlijk geen vervroeging in de sendai's zit, maar dat vind ik niet zo belangerijk.
stefano

Bericht door stefano »

zijn er ook brommer en scooter demontage bedrijven bij jou in de buurt??

Ik heb mijn selektra ook bij zo'n bedrijf weg voor 50 euri's

Was niks mis mee,alleen gebruikers krassjes.

Stefan
dutchblade

Bericht door dutchblade »

50 euro??? Klinkt goed...

Is die normaal voor een scooter bedoelt, of werkt hij zonder voedingsspanning??

In enschede zit een bromfietssloper, daar kan ik inderdaad nog wel even langsgaan..
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

De sendai ontstekingen zijn gelijk aan die bijvoorbeeld van een polini blokje. Op zich zou je dit wel pas kunnen maken op een puch blok.

Op beurzen liggen genoeg cross-ontstekingen, deze kosten niet veel en zijn met enige aanpassing goed te gebruiken op een puchblok.
Gast

Bericht door Gast »

spoelen en pick-up plus vleigwiel en bobine van een nieuwer type tomos (met electr. onsteking) met een CDI van een honda ofzo... tomos CDI wil weleens inhouden....

grondplaat en vliegwiel kunnen zo overgezet worden, je moet alleen wel op de timing letten, aangezien een tomosblok linksom draait en een een puch 1speedblok rechtsom.
Xander

Bericht door Xander »

ik had een kettingzaag ontsteking, zelfde als het sendai en polini principe.

werkte goed, 7pk op 50cc.
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

Had zelf ook een sendai blokje liggen, heb hiervan ook is de onsteking eraf gehaald, achter het vliegwiel zit op het carter een plastick grijs kapje, als je deze eraf haalt zitten daar achter contactpuntjes. Het lijkt dus een onsteking als een polini, maar hij werkt in princiepe het zelfde als een puch onsteking. Haal dat kapje er maar is af dan zal je het zien.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Xander

Bericht door Xander »

ow, bij mij is het tog echt een losse bobine met alleen een uitgaande draad om de boel uit te zetten, en een bougiekabel....
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

ja idd dat lijkt zo, maar haal het vliegwiel er maar is een keer af, er zitten echt contactpunten achter.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Dan heeft dat sendai blokje een andere onsteking als de polini blokjes. Die hebben toch echt geen contact punten.
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

jah idd, als je een sendai blokje zo ziet kun je niet voorstellen dat daar contact punten in zitten, maar ze zitten er echt! ze zijn echt achter het vliegwiel weggebouwd. bij een puch zit de bobine op de gronplaat, en die zit dus aan de binnekant van het vliegwiel(intern) en bij een sendai is dit dus het zelfde geval, maar dan aan de buitenkant. Gr
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
#mikey#

Bericht door #mikey# »

die ontstekingen zijn niet echt best van sendai en zo denk dat je beter kan scheumen op een beurs ofzo denk niet dta je met zo een simpel ontstekingkje een winst behaald
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

dat lijkt mij ook niet, maar al helemaal niet omdat deze d.m.v contactpunten werkt. als jij bijv je blokje gaat opvoeren, en hij gaat flink in de toeren draaien, dan zal die onsteking dat niet houden denk ik. laat staan dat je hem rijdend krijgt, omdat een krukas van een sendai een heel andere grondplaat heeft, en een veel kleinere diameter van de krukas. Gr
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Xander

Bericht door Xander »

veel zoekplezier toegewenst!!!
http://groups.msn.com/_Secure/0WgCfAuAb ... 1127778435

Xander.
cittalover

Bericht door cittalover »

ik zit te zoeken op het carter maar kan geen grijs kapje vinden? :oops:

of bedoel je dat hij IN het carter zit dat je hem moet splitsen?

edit:

carter gesplitst geen contactpunten alle onderdelen bekeken

srry maar ik trek je conclusie erg in twijvel..
volgens mij is het toch een cdi

p.s ik heb het nu over een sendai aikido van maximaal 8 weken oud
Laatst gewijzigd door cittalover op wo 03 aug 2005, 14:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Gesloten