aankoop minibike

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
nieuweling

aankoop minibike

Bericht door nieuweling »

ik ben van plan om een mini bike te kopen maar wou graag weten of je deze gewoon als een scooter kunt verzekeren en of het legaal is om hier mee gewoon op de openbare weg te rijden (tussen de gewone scooters en auto's)...

M,v,g,
Stijn Aarts
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Ha,

Leuk dat je een minibike wilt kopen. Je mag er alleen niet mee op de openbare wegrijden. Dus eigenlijk alleen op een circuit of bij je achter (als dat groot genoeg is :-)

Je kan de minibike dus ook niet verzekeren, mischien wel voor op het circuit maar dat weet ik niet, mischien weet iemand anders dat ?


Daniel
Gast

Bericht door Gast »

als je geld teveel hebt zou je hem kunnen laten keuren en dan een nederlands type goedkeuring krijgen. is alleen erg duur dit is namelijk precies hetzelfde als een bromfiets fabrikant met een nieuw model uitkomt dat moet ook eerst gekeurd worden.
met 100euro kom je er helaas niet :( anders was die van mij allang verzekerd en reed ik de hele dag op niets anders dan mijn minibike.

(gewoon zo op straat rijden gaat natuurlijk ook is alleen niet zo leuk als de politie dat ziet)

groetjes,

Bikemouse
Gebruikersavatar
Jeroen
forum gebruiker
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 29 nov 2002, 20:45
Locatie: Ede NL
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

ik denk dat je op een minibike (hoe goed technische staat ook is) niet snel een goedkeuring krijgt, gewoon omdat je er niet normaal op kunt zitten, ook lopen de meeste minibikes te hard of bestaan uit niet goedgekeurde onderdelen...
Groeten,

Jeroen.

[url]http://www.minibike.nl[/url]
Gast

Bericht door Gast »

Dat klopt, en daarnaast ben je ook erg klein in het verkeer. Ook hebben de meeste minibikes volgens mij geen verlichting (tenminste ik niet). En zo kan je nog wel een aantal redenen opnoemen.
wassink
forum gebruiker
Berichten: 290
Lid geworden op: za 28 dec 2002, 22:03
Locatie: vorden

met een mini bike op de openbare weg nee dat kan niet

Bericht door wassink »

het kan wel als je bij een mini bike vereniging aansluit, die hebben of wij hebben een trainings circuit waar je zondags middags mag trainen een afgesloten circuit dus.
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Aha,

Heb je daar adres(sen) van ? Kunnen meer mensen zich daarbij aanmelden. Of een internet adres ofzo.


Daniel
wassink
forum gebruiker
Berichten: 290
Lid geworden op: za 28 dec 2002, 22:03
Locatie: vorden

trainen met de mini bike

Bericht door wassink »

je kunt bij slick 96 trainen, zondags s'middag kun je als je lid bent van de vereniging trainen in Hengelo (gld) van 14.00 tot 17.00 uur het is een buiten baan.
een lidmaatschap kost je 15 euro,

aanmelden via wassink38zonnet.nl of kom eens kijken, voor het adres
kun je kijken op www.hamove.nl
Gast

Bericht door Gast »

Je kunt ook met je puch gaan rijden op b.v. bedrijven terijnen, zoals de hanos, of op de parkeerplaats van een evenementenhal, e.d. Daar rijden wij ook altijd en er is al eens politie langs gekomen, en deden er niet moeilijk over. Dit kun je wel beter alleen op zondagen op andere tijden wanneer de winkels gesloten zijn.

Jelle
Gast

parkeerterein

Bericht door Gast »

dat hoef je bij ons dus niet te proberen groot parkeerterein bij de hornbach word regelmatig door de politie bezocht om races en dergelijke te voorkomen

circuit is wel een goeie oplossing maar kost natuurlijk wel wat geld

industrieterrein daar ben je het goedkoopste, als je ergens connectie hebt dan heb je daar al gauw een prive circuit waar de politie niet veel van kan zeggen behalve dan 's nachts geluidsoverlast en zo
Gesloten