UITGEBR TEST CHINESE BIKE WATERGEKOELD * NU 50 cc * 10,8 Pk

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

nou ik vind het wel knap van zo'n opgeboord cilindertje!! :!:
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

Voor zo ver ik weet bestaan er geen 39,5mm cilinders, ook niet voor brommers etc. En dan nog moet de zuigerveer heel toevallig hetzelfde zijn.



De enigste oplossing is om het met een nieuwe zuigerveer nog een keer te proberen en te hopen dat die beter is, maar ik denk het niet.

Er is nog wel één betere oplossing, een Bizeta 50cc cilinder, maar ik denk niet dat de eigenaar zit te wachten op € 300 extra.

En 12Pk is zeker niet slecht, er kan altijd meer uit, maar dat kost erg veel tijd/geld en kan ten koste gaan van de betrouwbaarheid. Met een 50cc bizeta cilinder op een soortgelijk blok kwamen we al richting de 14 Pk.
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Gebruikersavatar
totalegekte
forum gebruiker
Berichten: 1613
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:41
Locatie: Jirnsum/Friesland
Contacteer:

Bericht door totalegekte »

dat is niet zo mooi :!: :!:
______________________
Gr Totalegekte
[img]http://img353.imageshack.us/img353/5691/logophpbbaq7.jpg[/img][img]http://img248.imageshack.us/img248/2839/img1074vg3.jpg[/img][img]http://img185.imageshack.us/img185/7994/img1073az7.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Sharkbite
forum gebruiker
Berichten: 1104
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
Locatie: Genk(Belgie)

Bericht door Sharkbite »

Dus is er voor de fanatieke B1 replica rijders dus wel een deftig alternatief om meer pktjes te hebben: een Bizetta cilinder.

zijn er buiten de kosten van 300€ nog veel zaken die veranderd moeten worden? Ik denk zo aan carters aanpassen, krukas, uitlaat!!!
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

Sharkbite schreef:Dus is er voor de fanatieke B1 replica rijders dus wel een deftig alternatief om meer pktjes te hebben: een Bizetta cilinder.

zijn er buiten de kosten van 300€ nog veel zaken die veranderd moeten worden? Ik denk zo aan carters aanpassen, krukas, uitlaat!!!
Je moet inderdaad een BiZeta krukas (langere slag) en de carters moeten aangepast worden.

Het mooiste is een berekende uitlaat, of anders de standaard ABT uitlaat, of soortgelijk.

Carburateurtje kan gewoon de gebruikelijke 17,5mm dell'orto, evenals een gebruikelijke (HK) racekoppeling.
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Wat voor materiaal is de zuiger veer? Weet je dat toevallig? Misschien is het wel te harden door heet stoken en ontlaten of iets dergelijks. Als de zuiger veer harder is slijt hij minder snel lijkt me.

Niels
TaiChi16
forum gebruiker
Berichten: 1201
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 18:11

Bericht door TaiChi16 »

hey het is zeker mooi nieuws dat je AL op de 12pk uitkomt,
dat van de zuiger is natuurlijk stuk minder maar daar valt vast wel iets op te vinden!! kheb er cker nog hoop voor!!

gafe machine is het al ff serieus :twisted: :D
is overgegaan op de scooterwereld...
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

TnTnelis schreef:Wat voor materiaal is de zuiger veer? Weet je dat toevallig? Misschien is het wel te harden door heet stoken en ontlaten of iets dergelijks. Als de zuiger veer harder is slijt hij minder snel lijkt me.

Niels
Heb ergens gehoord dat het materiaal gehard staal is maar weet het niet zeker. Als je de zuigerveer gaat harden dan gaat je cilinder sneller slijten, ik heb toch liever dat mijn zuigerveer rapper op is dan mijn cilinder.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
hondaxtreme

Bericht door hondaxtreme »

op *geen sponsor* verkopen ze ook van die watergekoelde 49cctjes en daar kan je dus ook een zuiger+veer voor kopen mischien e-mail sturen wat de grootte is van die zuigerveer. TIS MAAR EEN IDEE
Xaf

opvoeren minibike

Bericht door Xaf »

He Hank,

Ik heb je verslag en conclusies gelezen. Ik heb zelf een B1 replica. Ik zou hier ook graag meer trekkracht voor ontwikkelen. Hij is nu 39 cc watergekoeld. Op *geen sponsor* staan verschillende tuning setjes. Eentje bestaat uit o.a. een andere uitlaat en een grotere cilinder. Past dit in mijn bike? Als ik je verslag zo lees zijn dit namelijk de zaken die wezenlijk verschil maken. Alvast bedankt!

Xaf
Gebruikersavatar
thomas1991
forum gebruiker
Berichten: 3814
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
Locatie: Tilburg

Re: opvoeren minibike

Bericht door thomas1991 »

Xaf schreef:He Hank,

Ik heb je verslag en conclusies gelezen. Ik heb zelf een B1 replica. Ik zou hier ook graag meer trekkracht voor ontwikkelen. Hij is nu 39 cc watergekoeld. Op *geen sponsor* staan verschillende tuning setjes. Eentje bestaat uit o.a. een andere uitlaat en een grotere cilinder. Past dit in mijn bike? Als ik je verslag zo lees zijn dit namelijk de zaken die wezenlijk verschil maken. Alvast bedankt!

Xaf
Die zijn vooral voor de 49ccjtes.. Niet voor de b1 replica..

Stuur hank is een PB, hij tuned zelf minibikes.. Dus bij hem kan je zeker terecht. Ik heb het zelf daar ook laten doen en ben er zeer tevreden over :wink:
Thomas - 75#
Je ziet het rubber roken, dubbel vermogen !
[img]http://img181.imageshack.us/img181/8433/123fu0.gif[/img]
Gebruikersavatar
totalegekte
forum gebruiker
Berichten: 1613
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:41
Locatie: Jirnsum/Friesland
Contacteer:

Re: opvoeren minibike

Bericht door totalegekte »

thomas1991 schreef:
Xaf schreef:He Hank,

Ik heb je verslag en conclusies gelezen. Ik heb zelf een B1 replica. Ik zou hier ook graag meer trekkracht voor ontwikkelen. Hij is nu 39 cc watergekoeld. Op *geen sponsor* staan verschillende tuning setjes. Eentje bestaat uit o.a. een andere uitlaat en een grotere cilinder. Past dit in mijn bike? Als ik je verslag zo lees zijn dit namelijk de zaken die wezenlijk verschil maken. Alvast bedankt!

Xaf
Die zijn vooral voor de 49ccjtes.. Niet voor de b1 replica..

Stuur hank is een PB, hij tuned zelf minibikes.. Dus bij hem kan je zeker terecht. Ik heb het zelf daar ook laten doen en ben er zeer tevreden over :wink:


Me To top werk levert ie :!:
______________________
Gr Totalegekte
[img]http://img353.imageshack.us/img353/5691/logophpbbaq7.jpg[/img][img]http://img248.imageshack.us/img248/2839/img1074vg3.jpg[/img][img]http://img185.imageshack.us/img185/7994/img1073az7.jpg[/img]
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Re: opvoeren minibike

Bericht door *HANK* »

Xaf schreef:He Hank,

Ik heb je verslag en conclusies gelezen. Ik heb zelf een B1 replica. Ik zou hier ook graag meer trekkracht voor ontwikkelen. Hij is nu 39 cc watergekoeld. Op *geen sponsor* staan verschillende tuning setjes. Eentje bestaat uit o.a. een andere uitlaat en een grotere cilinder. Past dit in mijn bike? Als ik je verslag zo lees zijn dit namelijk de zaken die wezenlijk verschil maken. Alvast bedankt!

Xaf
Hallo

Zomaar wat dingen kopen en er op schroeven leverd niet het gewenste resultaat, namelijk de dingen die uit cina komen hebben nogal wat maat afwijkingen.
Wat wij nu doen is de timing en dat soort dingen kloppend maken, waardoor de bike goed gaat lopen.
Tevens is de door ons ontwikkelde uitlaat een garantie voor goed prestaties van de bike.

Voor verdere info stuur een pb tje.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
vOkal NRG

Bericht door vOkal NRG »

Hoi,


Graag zou ik enkele vragen willen stellen.

Wat is de slag van de krukas van een MT4/B1 replica?
Ik wil misschien een BZM 40cc op zo een pocket zetten.

Moet er een andere krukas in, zoja, past een BZM/polini
krukas erin zonder aanpassingen?

dankje :)
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

Ik ga op mijn 39cc B1 een bzm-krukas steken en die heeft een slag van 37,2mm (originele slag van een B1) maar daarvoor moet ik de carters aanpassen, als je een 40 of 50cc-cilinder wilt steken moet je opletten welke je hebt: de 3-poorts of de 6-poorts en is het nodig om een krukas te steken met een slag van 39,2mm of 39,6mm en natuurlijk moet je hier ook de carters aanpassen want de diameter van je krukaswangen is natuurlijk groter.

Kijk eens op http://www.bizetamotor.com/ENG/main_eng.htm daar zie je een hele hoop informatie van producten en welke producten je met welke moet combineren.

Ik zie dat je van Genk bent, we kunnen eens op circuit gaan in genk of hasselt.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Gesloten