2 speed blok

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten

2 speed

Peiling eindigde op za 22 jan 2005, 20:21

Niet aan beginnen
2
22%
Super
2
22%
Geen id
5
56%
 
Totaal aantal stemmen: 9

2 speed

2 speed blok

Bericht door 2 speed »

Ik heb er nu een automaat blok onder zonder vliegwiel en dat rijd super maar ik heb nu ook een 2 speed blok , en mijn vraag was of er mensen zijn die ervaring hebben met een 2 speed blok zonder vliegwiel .??
En hoe doen jullie het dan met de achter rem ???

Gr Bas
wevie666

Bericht door wevie666 »

Hoe bedoel je zonder vliegwiel?

Elektronische onsteking?
Onsteking met een accu en alleen een gedeelte dat de contactpunten opent?

Ltr
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 2 speed blok

Bericht door üntiej#21 »

2 speed schreef:Ik heb er nu een automaat blok onder zonder vliegwiel en dat rijd super maar ik heb nu ook een 2 speed blok , en mijn vraag was of er mensen zijn die ervaring hebben met een 2 speed blok zonder vliegwiel .??
En hoe doen jullie het dan met de achter rem ???

Gr Bas
Welk verband en verschil zie jij tussen een 1 speed blok, een 2 speed blok, een vleigwiel, en een achterem ?
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
2 speed

vlegwiel en achterrem

Bericht door 2 speed »

Ik bedoelde inderdaat een accu en dan het gedeelte dat de puntjes opent.

Ja en een vlieg wiel heb niet zo veel te maken met de achter rem , maar zo bedoelde ik het ook niet :roll: .

Ik bedoelde dat als je links je koppeling heb zitten heb je daar geen ruimte meer voor je rem hendel van achteren.
Gast

Bericht door Gast »

voetrem :lol:
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Ik heb zelf zo'n 2 speed blok gehad!
Dat is ziek! hard optrekken en hard rijden!
Kun je makkelijk onder een mini bouwen, past hetzelfde als puch automaat blok. idd voetrem gebruiken.
Maar de onderdelen slijten hard en kosten veel. De enige winkel die ik nog weet is Rinky toys die heeft onderdelen voor puch 2 sp.

Ook draait het vliegwiel linksom! dus niet rechtsom zoals bij een automaat blok! Hij draaid er ook bij enige regelmaat af omdat ie zichzelf niet goed borgt.

Ook het afstellen van je versnellingskabel vereist wat oefening.

Maar als je zo'n blok heb zou ik het wel doen! ik neem aan dat je er voor de fun wilt mee gaan rijden!?

Ik heb nog geen andere minibike gezien met een 2 speed!

Groeten Mark
Gast

Bericht door Gast »

Het is idd de combinatie voor hard optrekken en hard rijden... Maja om nou met een voetrem te gaan remmen op je mini das ook niet alles hehe
wevie666

Bericht door wevie666 »

Je hebt ook wel enkele minibikes met kreidler blokken. Zoek daar wat info over op hoe zij de achterrem gebruiken!.

Waarom zou je een ontsteking met een accu gebruiken als ik vragen mag? Hard gaat zon 2 speed blok al en je moet je accu steeds opladen als je hebt gereden!

Als je het leuk voor elkaar wil hebben zorg dan voor een HPI oid!


Ltr
Gast

Bericht door Gast »

Hmm wat mij te binnen schoot is dit, het gaat dan om het stuur gedeelte. 2 handels aan elke kant; Links schakel + voorrem en Rechts achterrem en koppelingshendel

zoiets als dit :

Afbeelding
Afbeelding

met lijkt in mijn ogen wel te kunnen werken en je heb geen gekloot met een voetrem ofzo en zo behou je wel al je functies kwa remmen en schakellen.

mark
Gesloten