Minibike wil niet meer aan!

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Minibike-Racer

Minibike wil niet meer aan!

Bericht door Minibike-Racer »

Hallo,

Ik heb een Sendai Kendo en ik was gisteren even een stukje gaan rijden alleen overal lagen plassen, dus ik rij recht door een plas en me minibike slaat af. Toen heb ik heel veel keer aan die trekstarten zitten trekken en toen ging ie aan, maar op volle gas reed ie maar 30km/h ofzo en maakte een gek geluidje. Maar nu krijg ik me minibike helemaal niet meer aan :(
Weet iemand wat het probleem kan zijn? Alvast harstikke bedankt!
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

hey

kijk even of je bougie nog vonkt

kan zijn dat er water bij je bougiekap / kabel is gekomen, of ergens anders bij je bedraging

Dit is meestal het geval
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

startprobleem

Bericht door *HANK* »

Hallo

Is er geen water door het luchtfilter naar binnen gekomen, deze zit toch boven het achterwiel.
Als er water naar binnen gezogen is kan dit aardig wat schade aanrichten in de cilinder.
Dit is namelijk een probleem bij fabrieks minibikes, je moet er voor zorgen dat er geen spatwater bij het luchtfilter kan komen.

Gr HK Racing..
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

inderdaad..

Water in luchtfilter, en / of water bij de bedrading (bougie, bougiekabel, bougiekap )..

Een goed luchtfilter heeft opzich niet super veel problemen met water.. maar kan altijd water doorlaten.

Kijk deze 2 dingen na..

ff je filter eraf, en voelen / kijken of er water in je filter en carburateur zit.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
wilco
forum gebruiker
Berichten: 305
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 08:59
Locatie: emmen
Contacteer:

Bericht door wilco »

water in de caborateur probeer dat is das vaak zo want dan
heeft hij niet genoeg te verbranden
[img]http://img307.imageshack.us/img307/7457/logo13br.jpg[/img]
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
Gast

Bericht door Gast »

Reinig de luchtfilter en preventief kan je de bougie kap en de kop van de bougie (ontstekings kaars) inspuiten met contactspray van Würth. De spray houdt water en vuil :wink: weg en zorgt voor een nette en zuivere onsteking zonder verlies. Doe ik altijd bij m'n oldtimers en nooit geen problemen meer!!!
:wink:
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

water in de caborateur probeer dat is das vaak zo want dan
heeft hij niet genoeg te verbranden
Jaja..
Gebruikersavatar
Rossifumi
forum gebruiker
Berichten: 1076
Lid geworden op: di 20 apr 2004, 19:22
Locatie: Ijsselstein (UT)

Bericht door Rossifumi »

wilco schreef:water in de caborateur probeer dat is das vaak zo want dan
heeft hij niet genoeg te verbranden
Hier word ik dus altijd zo misselijk van.

Alsjeblieft schrijf normaal, en lees je tekstje even na voordat je op "OK" drukt...
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

Sorry dat ik zo laat reageer maar heb de hele avond moeten werken. Maar ik heb mijn filter er dus al uitgehaald en die zwarte spons in de benzine gelegd en daar kwam heel veel zand vanaf. Carburateur heb ik er nog niet afgehaald.. En ik zal morgen wel is kijken of m'n bougie wel vonkt.
In ieder geval alvast bedankt voor de tips!
Minibike-Racer

Re: startprobleem

Bericht door Minibike-Racer »

*HANK* schreef:Hallo

Is er geen water door het luchtfilter naar binnen gekomen, deze zit toch boven het achterwiel.
Als er water naar binnen gezogen is kan dit aardig wat schade aanrichten in de cilinder.
Dit is namelijk een probleem bij fabrieks minibikes, je moet er voor zorgen dat er geen spatwater bij het luchtfilter kan komen.

Gr HK Racing..
Zou het dus kunnen zijn dat heel me cilinder kapot is? Want als ik aan de trekstarter trek hoor je de uitlaat heel even pruttelen en dan stopt ie meteen weer.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

nee

je cilinder zal niet kapot zijn

je moet gewoon eerst je carburateur en filter reinigen, uit elkaar halen, en alles goed doorspuiten ( bijvoorbeeld met remreiniger), werkt prima.

dan kijken of je nog vonk hebt, waarschijnlijk wel, aangezien hij af en toe "pruttelt"

als hij nog wel vonkt, moet hij het wel weer doen na het schonen van de carburateur en je filter.
Doet hij het hierna NOG niet..

dat kun je je bougiekabel/dop voor de zekerheid nakijken, en eventueel je cilinder eraf, en kijken hoe dat er van binnen uitziet.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

Untiej Mini Racing schreef:nee

je cilinder zal niet kapot zijn

je moet gewoon eerst je carburateur en filter reinigen, uit elkaar halen, en alles goed doorspuiten ( bijvoorbeeld met remreiniger), werkt prima.

dan kijken of je nog vonk hebt, waarschijnlijk wel, aangezien hij af en toe "pruttelt"

als hij nog wel vonkt, moet hij het wel weer doen na het schonen van de carburateur en je filter.
Doet hij het hierna NOG niet..

dat kun je je bougiekabel/dop voor de zekerheid nakijken, en eventueel je cilinder eraf, en kijken hoe dat er van binnen uitziet.
Oke harstikke bedankt voor info, en ik zal morgen wel is gaan kijken naar m'n carburateur want me filter is al helemaal schoon.
Gast

Bericht door Gast »

hoezo cilinder niet stuk kan best
als je water naar binnen zuigt krijg je waterslag
water is namelijk niet samendrukbaar en dan pers je je zuiger stuk
of met massel je zuigerveren
maar dit merk je want dan heb die geen compresie meer of lage compresie
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

Iedereen bedankt voor de tips en informatie!
want hij rijdt weer perfect :D
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

leo schreef:hoezo cilinder niet stuk kan best
als je water naar binnen zuigt krijg je waterslag
water is namelijk niet samendrukbaar en dan pers je je zuiger stuk
of met massel je zuigerveren
maar dit merk je want dan heb die geen compresie meer of lage compresie
niet kapot omdat hij af en toe loopt

is je zuiger of veren kapot, dan heb je geen compressie en krijg je hem nooit aan de praat

daariom :wink:
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gesloten