Mengverhouding
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Mengverhouding
Ik heb de zoekfunctie gebruikt en heb drie pagina's gelezen over benzine, wonderolie en zelfs nitro en kerosine. Maar ik zie het bos door de bomen niet meer, ik geraak er niet meer wijs uit. Wat is nu de beste mengverhouding voor een luchtgekoeld standaard Chineesje dat gewoon voor de fun gebruikt wordt. Welke mengverhouding is de beste om er zo lang als mogelijk plezier van te hebben? Is dat 1 op 25? De verhouding 1 op 50 lijkt me een erg magere mengeling en de cilinder krijgt dan toch te weinig smering?
Wie helpt me?
Wie helpt me?
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
ik zag het ook een keer staan
1:25, maar dit vind ik wel HEEL erg ruim gesmeerd..
1:50 is gewone bromfietsmix, dit is voor een simpel origineel brommertje of snorfietsje.
In mijn Puch minibike (65 polini, 16mm dell ) rijd ik met 1:30, omdat mijn cilinder nog niet helemaal 100% is ingereden.
als deze ingereden is, ga ik 1:35 rijden, met Super plus en Castrol TTS olie (ongeveer 12 euro per bus = 1 liter )
Weet niet exact hoe het met een Sendai zit, maar je weet nu in ieder geval wel welke verhoudingen ik gebruik.. misschien heb je er wat aan
voor inrijden LIJKT mij 1:30 genoeg. Is alles goed ingereden, LIJKT mij 1:35 perfect
Greetz
1:25, maar dit vind ik wel HEEL erg ruim gesmeerd..
1:50 is gewone bromfietsmix, dit is voor een simpel origineel brommertje of snorfietsje.
In mijn Puch minibike (65 polini, 16mm dell ) rijd ik met 1:30, omdat mijn cilinder nog niet helemaal 100% is ingereden.
als deze ingereden is, ga ik 1:35 rijden, met Super plus en Castrol TTS olie (ongeveer 12 euro per bus = 1 liter )
Weet niet exact hoe het met een Sendai zit, maar je weet nu in ieder geval wel welke verhoudingen ik gebruik.. misschien heb je er wat aan
voor inrijden LIJKT mij 1:30 genoeg. Is alles goed ingereden, LIJKT mij 1:35 perfect
Greetz
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Ow oke, maar ik heb vandaag weer getankt voor m'n minibike alleen gewoon van die brommix en daar staat verder niet bij welke mengverhouding die heeft. Ik heb nu nog Euro 95 met een beetje olie in me minibike zitten kan ik dan gewoon die andere brommix er in doen want ik weet niet welke mengverhouding dat is..ArjanR1 schreef:Klopt...
En dat is veel te vet!
Vooral omdat die bike niet eens zoveel toeren maakt!
Brommix is bijna altijd 1:50.Minibike-Racer schreef:Ow oke, maar ik heb vandaag weer getankt voor m'n minibike alleen gewoon van die brommix en daar staat verder niet bij welke mengverhouding die heeft. Ik heb nu nog Euro 95 met een beetje olie in me minibike zitten kan ik dan gewoon die andere brommix er in doen want ik weet niet welke mengverhouding dat is..ArjanR1 schreef:Klopt...
En dat is veel te vet!
Vooral omdat die bike niet eens zoveel toeren maakt!
Ik hou daar niet zo van, ze gebruiken meestal goedkope olie ervoor...
Ik zelf gebruik Motorex, das super spul!
Brommix is standaard 1:50(dus iets te arm), of anders is het aangegeven. Soms kan je zelf de mengverhouding aanpassen.
Wat ik heb begrepen en ook doe, en perfect gaat:D.
Maar een opmerking, met het inrijden van een cilinder hoef je niet meer dan 1 tankje meer te smeren dan normaal en daarna kan je gewoon op de aangegeven mengverhouding rijden. Je moet extra smeren de eerste keer om de eventuele bramen(kleine oneffenheden bij porten) eruit te spoelen daaarna moetr het gewoon op elkaar inlopen en als je extra veel smeert duurt het alleen maar langer(het is niet slechter, wel duurder). Maar aangezien de meeste hier hun cilinder zelf nog wat bij werken weet ik zeker dat er al geen oneffen heden meer in jullie cilinders zitten.
Zeg het me maar als ik ernaast zit.
Niels
Wat ik heb begrepen en ook doe, en perfect gaat:D.
Maar een opmerking, met het inrijden van een cilinder hoef je niet meer dan 1 tankje meer te smeren dan normaal en daarna kan je gewoon op de aangegeven mengverhouding rijden. Je moet extra smeren de eerste keer om de eventuele bramen(kleine oneffenheden bij porten) eruit te spoelen daaarna moetr het gewoon op elkaar inlopen en als je extra veel smeert duurt het alleen maar langer(het is niet slechter, wel duurder). Maar aangezien de meeste hier hun cilinder zelf nog wat bij werken weet ik zeker dat er al geen oneffen heden meer in jullie cilinders zitten.
Zeg het me maar als ik ernaast zit.
Niels