Mengverhouding

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Mengverhouding

Bericht door Gast »

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en heb drie pagina's gelezen over benzine, wonderolie en zelfs nitro en kerosine. Maar ik zie het bos door de bomen niet meer, ik geraak er niet meer wijs uit. Wat is nu de beste mengverhouding voor een luchtgekoeld standaard Chineesje dat gewoon voor de fun gebruikt wordt. Welke mengverhouding is de beste om er zo lang als mogelijk plezier van te hebben? Is dat 1 op 25? De verhouding 1 op 50 lijkt me een erg magere mengeling en de cilinder krijgt dan toch te weinig smering?

Wie helpt me? :?
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

ik zag het ook een keer staan

1:25, maar dit vind ik wel HEEL erg ruim gesmeerd.. :?

1:50 is gewone bromfietsmix, dit is voor een simpel origineel brommertje of snorfietsje.

In mijn Puch minibike (65 polini, 16mm dell ) rijd ik met 1:30, omdat mijn cilinder nog niet helemaal 100% is ingereden.

als deze ingereden is, ga ik 1:35 rijden, met Super plus en Castrol TTS olie (ongeveer 12 euro per bus = 1 liter )

Weet niet exact hoe het met een Sendai zit, maar je weet nu in ieder geval wel welke verhoudingen ik gebruik.. misschien heb je er wat aan

voor inrijden LIJKT mij 1:30 genoeg. Is alles goed ingereden, LIJKT mij 1:35 perfect

Greetz
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gast

Bericht door Gast »

Ik rij op 1:35 met de snelle Chinees...

1:25 is echt TE vet, in mijn ogen...
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

Op die tankdop van een Sendai Kendo staat 1:25..
Gast

Bericht door Gast »

Minibike-Racer schreef:Op die tankdop van een Sendai Kendo staat 1:25..
Klopt...

En dat is veel te vet!
Vooral omdat die bike niet eens zoveel toeren maakt!
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

ArjanR1 schreef:Klopt...

En dat is veel te vet!
Vooral omdat die bike niet eens zoveel toeren maakt!
Ow oke, maar ik heb vandaag weer getankt voor m'n minibike alleen gewoon van die brommix en daar staat verder niet bij welke mengverhouding die heeft. Ik heb nu nog Euro 95 met een beetje olie in me minibike zitten kan ik dan gewoon die andere brommix er in doen want ik weet niet welke mengverhouding dat is..
Gast

Bericht door Gast »

Minibike-Racer schreef:
ArjanR1 schreef:Klopt...

En dat is veel te vet!
Vooral omdat die bike niet eens zoveel toeren maakt!
Ow oke, maar ik heb vandaag weer getankt voor m'n minibike alleen gewoon van die brommix en daar staat verder niet bij welke mengverhouding die heeft. Ik heb nu nog Euro 95 met een beetje olie in me minibike zitten kan ik dan gewoon die andere brommix er in doen want ik weet niet welke mengverhouding dat is..
Brommix is bijna altijd 1:50.

Ik hou daar niet zo van, ze gebruiken meestal goedkope olie ervoor...
Ik zelf gebruik Motorex, das super spul!
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Brommix is standaard 1:50(dus iets te arm), of anders is het aangegeven. Soms kan je zelf de mengverhouding aanpassen.

Wat ik heb begrepen en ook doe, en perfect gaat:D.

Maar een opmerking, met het inrijden van een cilinder hoef je niet meer dan 1 tankje meer te smeren dan normaal en daarna kan je gewoon op de aangegeven mengverhouding rijden. Je moet extra smeren de eerste keer om de eventuele bramen(kleine oneffenheden bij porten) eruit te spoelen daaarna moetr het gewoon op elkaar inlopen en als je extra veel smeert duurt het alleen maar langer(het is niet slechter, wel duurder). Maar aangezien de meeste hier hun cilinder zelf nog wat bij werken weet ik zeker dat er al geen oneffen heden meer in jullie cilinders zitten.

Zeg het me maar als ik ernaast zit.

Niels
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

Oke maar ik kan bij mij in de buurt ook brommix halen en daar vragen welke mengverhouding ik wil, welke kan ik dan het beste pakken voor mijn Sendai Kendo?
Gast

Bericht door Gast »

Minibike-Racer schreef:Oke maar ik kan bij mij in de buurt ook brommix halen en daar vragen welke mengverhouding ik wil, welke kan ik dan het beste pakken voor mijn Sendai Kendo?
1:35 gaat zeker goed!

Daar rij ik ook mee, en die draaid 15.000tpm.
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

ArjanR1 schreef:1:35 gaat zeker goed!

Daar rij ik ook mee, en die draaid 15.000tpm.
Oke bedankt!
Gast

Bericht door Gast »

Minibike-Racer schreef:
ArjanR1 schreef:1:35 gaat zeker goed!

Daar rij ik ook mee, en die draaid 15.000tpm.
Oke bedankt!
Maar zorg er wel voor dat je goede olie hebt!
Dat is belangrijk;)
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

ArjanR1 schreef:Maar zorg er wel voor dat je goede olie hebt!
Dat is belangrijk;)
Ik heb 2 Stroke Scooter olie maar ik dacht dat je alleen met 't inrijden olie erbij moest doen... Want deed altijd voor mijn zelfbouw minibike gewoon brommix tanken en dat gewoon in me minibike
Xander

Bericht door Xander »

Dus als ik het goed begrijp heb je met euro gereden zonder olie?
of met brommix?
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

Xander schreef:Dus als ik het goed begrijp heb je met euro gereden zonder olie?
of met brommix?
Nee ik heb twee minibikes en die zelfbouw rijd ik altijd met brommix..
en nu heb ik net nieuw een sendai en die ben ik nog aan het inrijden met euro 95 en olie..
Gesloten