rossi-nr.1 schreef:hank...je trekstarter id is mooi enz.
maar waarom geen elect. start?
accu teveel gewicht etc?
Inderdaad..
dat hoor je vaker.. om een Elec.start te fixen..
je moet hierbij echter wel een accu erop maken.. en dit kost wel weer gewicht.. maar waarom dit eigelijk nog nooit echt uitgevoerd weet ik ook nie
ben benieuwd
ik vroeg het omdat ik ook weer een bike ga bouwen:)
dus ik d8..als het problemen geeft of het niet kan..dan weet ik dat ook gelijk
ik ga het iig probeer...vanwege me luiheid:P
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
*HANK* schreef:
Scooterblok heeft vanmiddag zijn eerste geluidjes weer laten horen na de revisie van het blok ( nieuwe lagers en zuiger + veer ).
Loopt weer geweldig twee keer trekken en lopen, nu werken aan nieuwe uitlaat.
Ik had niet anders verwacht, volgende week op de testbank ?
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Ja hij liep vanminndag om 15.00 uur, ik had het gevoel met starten dat ie meer compressie had en hij loopt weer als een zonnetje.
Maar inderdaat komende week maar even op de testbank als het kan ik bel je nog wel even oke?
Neem de puch ook wel even mee.
Gr HK Racing...
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Ik heb dit al enige tijd gevolgd, en ik heb zelf, een totaal andere kijk op dit project.
Ik ga het ook proberen, maar wel LUCHTGEKOELD.
is denk ik heel erg gewichtsbesparend.
De cilinder is lichter, het enige andere wat je erbij hebt, zijn de koelfan, en de kapjes.
je bent dus de waterpomp radiateur reservoir en slangen kwijt.
Kheb enige connecties in de sobw, onder andere in de standaard scooterklasse.
daar redden ze het ook wel met een dikke 16pk uit de 50cc luchtkoelers met 14mm carbje.
op wemeldinge is het +/- 20 minuten rijden, met een stuk van een km lang,
dan weer een halve, dan met wat bochten weer een km, en met bochten weer een halve km.
alles blijft heel.
de uitlaattemperatuur blijft vrij constant..
cilinder leverd bovenin iewat minder, omdat ze tog wel warm worden natuurlijk.
maar met de juiste smering en de juiste koeling, is er vermogen uit te winnen.
Ik ben van plan om er een meerjaren project van te maken..
ik w8 wel ffe op het uitkomn van verbeterde koppelings e.d
Lekker rustig aan met de centen....
Ik wil nl eerst nog even de Modelspeedboat record op men naam zetten(officieel)
onofficieel gemeten, kom ik zo rond de 140 km/h uit......
Ja hij liep vanminndag om 15.00 uur, ik had het gevoel met starten dat ie meer compressie had en hij loopt weer als een zonnetje.
Maar inderdaat komende week maar even op de testbank als het kan ik bel je nog wel even oke?
Neem de puch ook wel even mee.
Gr HK Racing...
De 18 Pk toch waargemaakt, nouja 17,9
Maar ik verbaas me er nog steeds over dat je met zo'n piekerige vermogensafgifte 7e ben geworden
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
killerbeast schreef:kan je geen startmoter maken van bijv auto en die je er dan op kan klikken starten en dan er weer af net zoals in de formule 1
Klinkt leuk, maar wat als hij net voor de start afslaat of ja maakt een schuiver.... dan moet je eerst naar de Pit rennen met je bike onder je arm om hem te starten
De waterkoeler heeft dinsdag avond op de testbank gestaan bij ab-tuning, en de vorige uitdraai van tino is hier bevestigd met de zelfde resultaten, dus de waarden zullen wel kloppen.
Maar inderdaat het is heel piekkerig, maar we hebben nu alle gegevens om aan een nieuwe uitlaat te gaan werken.
Deze gaat gemaakt worden bij PS Tuning in Tricht.
Als de uitlaat klaar is gaan we weer bij Ab-Tuning op de testbank om te kijken wat de verbeteringen zijn.
En ron-tje als ie afslaat trekken we aan het touwtje en hij loopt weer (trekstarter)
Gr HK Racing...
Laatst gewijzigd door *HANK* op di 25 jan 2005, 01:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Hier gaat mijn uitlaat gemaakt worden http://www.pstuning.nl/
We gaan komende week naar hem toe om te bepalen hoe de uitlaat moet worden.
Maakt ook uitlaten voor minibike's.
Gr HK Racing..
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Ik heb zojuist me blok aan beide kanten afgevreesd zoals jij dat ook had gedaan. Maar hoe krijg je dat tandwieltje van je waterpomp uit je blok. Dit tandwiel moet ik ff afdraaien, zodat de plaat erop kan. ik heb als plaat dikte aan beide kanten 8mm genomen. Welke dikte heb jij??
De schoepenradje kun je eraf draaien, er zit linkse draad op..
Het tandwieltje voor het snaartje kun je er zo af halen, deze zit niet vast op het asje.. Deze kan een beetje vast geroest zitten, maar met een beetje WD40 ofzo komt hij er wel af. Je zult ook de lagertjes en tandwieltje axiaal moeten fixeren omdat je de oliepomp hebt verwijdert.
Ik heb aan de koppelingskant 10mm en aan de onstekingskant 8 mm plaat gebruikt. Succes met je project!
De meeste antwoorden heeft Koen al gegeven.
Plaat dikte koppelingskant 10 mm en ontstekings kant 6 mm.
Succes er mee, en foto's ?????
Gr HK Racing..
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
is mischien wel leuk als je van het begin tot het eind foto's ervan maakt
ik denk dat veel mensen dat heel graag zouden willen volgen
ik in ieder geval wel
Hier gaat mijn uitlaat gemaakt worden http://www.pstuning.nl/
We gaan komende week naar hem toe om te bepalen hoe de uitlaat moet worden.
Maakt ook uitlaten voor minibike's.
Gr HK Racing..
Weet je ongeveer hoeveel het kost voor een uitlaat te laten maken?
Maken ze ook uitlaten voor 4takt motoren?
alvast bedankt!
Rainman51 [2e plaats Senior A 4Takt 2006]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]