Overslaan op top

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

Overslaan op top

Bericht door Gast »

Hallo,
Ik heb zelf een minibike gemaakt. Er zit een puch kickstarterblok onder met 70 cc eurokit. 15mm Bing, power filter, proma circuit. Tandwielverhouding: 15 -22.
Ik zit wel met een probleem, als ik ongeveer 60 rijdt, begint de motor over te slaan. Hij ontsteekt niet goed, ontsteking is al wat afgesteld, hij loopt tot de 60 geweldig. Wat kan dit wezen, ik heb nog aardig gas over als ie begint te stotteren. Contactpunten? Goeie sproeier zit er wel in... :cry: Alvast bedankt :) ,
Gr Pypke
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Gaat hij dan in toeren klimmen en afzakken, maar dan heel snel achtereen? Dan heb je waarschijnlijk gewoon een veels te lichte vertanding.

Niels
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: Overslaan op top

Bericht door Wim »

PypkePower schreef:Hallo,
Ik heb zelf een minibike gemaakt. Er zit een puch kickstarterblok onder met 70 cc eurokit. 15mm Bing, power filter, proma circuit. Tandwielverhouding: 15 -22.
Ik zit wel met een probleem, als ik ongeveer 60 rijdt, begint de motor over te slaan. Hij ontsteekt niet goed, ontsteking is al wat afgesteld, hij loopt tot de 60 geweldig. Wat kan dit wezen, ik heb nog aardig gas over als ie begint te stotteren. Contactpunten? Goeie sproeier zit er wel in... :cry: Alvast bedankt :) ,
Gr Pypke

Hoi



probeer toch 's een grotere sproeier!!

4 of 6 punten groter

en kijk 's op www.sproeiers.tk


Wim
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Het probleem zal igg liggen aan de sproeier.
Maar wat bedoel je met het overslaan is het echt dat je op toeren rijdt en dat ze dan terugvallen en weer opbouwen of???
Iets meer duidelijk heid brengt u wonderen :D
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

Ik had hetzelfde met mijn Puch/Polini 65. Vanaf ongeveer 60 inderdaad was het stotteren als een gek. Wim kan het weten.. Als ik naast hem reed hoorde hij de boel soms gewoon knallen (ik ook dus) :shock:
We hadden de contactpunten op alle denkbare manieren afgesteld, maar nog geen resultaat. Ook na aanschaf van nieuwe punten en transistor etc bleef enig resultaat uit.
Dé oplossing: HPI!
Ik denk niet dat het aan de sproeier ligt als je blok op dezelfde wijze als de mijne "stottert"..
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

Jvdw#59 schreef:Ik had hetzelfde met mijn Puch/Polini 65. Vanaf ongeveer 60 inderdaad was het stotteren als een gek. Wim kan het weten.. Als ik naast hem reed hoorde hij de boel soms gewoon knallen (ik ook dus) :shock:
We hadden de contactpunten op alle denkbare manieren afgesteld, maar nog geen resultaat. Ook na aanschaf van nieuwe punten en transistor etc bleef enig resultaat uit.
Dé oplossing: HPI!
Ik denk niet dat het aan de sproeier ligt als je blok op dezelfde wijze als de mijne "stottert"..


ha die Joost

's goeie tip!!

jouw ploffen.....dat klopt :lol:

volgens mij rijd jij meestal met 13-22, bij de 60km/h haal je dan
ruim 9500 toeren

als je op een kort circuit met 12-22 rijd zou je zelfs de 10500 toeren moeten halen


hij rijd met 15-22, en haalt dus nog niet de 8500 toeren,


volgens mij zit de grens van puntjes rond de 9000 toeren,

als je oude puntjes hebt....zou 't inderdaad aan de punten kunnnen liggen


dus.of...punten vervangen...of....een electronische ontsteking!



Ggrrttzz
Wim
Plaats reactie