setup polini 65 cc

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Jeha

setup polini 65 cc

Bericht door Jeha »

Ik heb een zelfbouw 911.Met een polini 65 cc en hogedrukkop.
Carburateur is een 15 mm bing.Nu wil ik graag een grotere carburateur maar deze past er niet meer onder.Kan iemand mij vertellen welke carb. ik moet hebben om nog harder te gaan.Wat ik nodig heb is een membraam kit van Malossi 103 (15 of 19 mm).De mmembraamkit moet een 19 mm zijn neem ik aan , maar welke carburateur moet ik nu hebben.
Minibike-Racer

Re: setup polini 65 cc

Bericht door Minibike-Racer »

Jeha schreef:Ik heb een zelfbouw 911.Met een polini 65 cc en hogedrukkop.
Carburateur is een 15 mm bing.Nu wil ik graag een grotere carburateur maar deze past er niet meer onder.Kan iemand mij vertellen welke carb. ik moet hebben om nog harder te gaan.Wat ik nodig heb is een membraam kit van Malossi 103 (15 of 19 mm).De mmembraamkit moet een 19 mm zijn neem ik aan , maar welke carburateur moet ik nu hebben.
Waarom zet je deze vraag in het "Lees dit eerst" gedeelte :?
Niet echt slim he :roll:
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Nee idd,

Ga eerst maar eens de "lees dit eerst "topics lezen!
Gast

Bericht door Gast »

naja een iets aardig antwoord kan ook wel ... wat ze bedoelen is dat hier al vele topics over gweest zijn ... en het is altijd wel ff handig om eerst even de zoek functie te gebruiken om naar oudere topics te zoeken die al over dit item gaan... als dat nergens strand ... feel free to post

suc6

mark :)
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Nope dat bedoelde ik dus niet!
Hij stond in de sectie "lees dit eerst" dus heb ik heb even verplaatst.
wevie666

Bericht door wevie666 »

Je moet idd een ander spruitstuk nemen..

Dit kunnen de spruitstukken zijn die je in de winkel kan kopen
(Malossi, DR, Polini enz..)

Deze moet 21mm zijn (bij mijn mallosi igg wel).

Je kan ook kiezen voor een spruitstukje van HZ-bromshop...
Bij deze gebruik je nog gewoon je originele membraam alleen de aansluiting is nu groter en kan er dus ook een 19mm op.

Afbeelding

Deze kost 25 euro, een groot verschil vergeleken bij een malossi waar je al gauw 55-60 euro voor neerteld


Het licht er een beetje aan hoe jij je mini gaat gebruiken.. als je er alleen mee in de straat gaat rijden heb je genoeg aan zo`n HZ spruitstukje..
Ga je echter ermee op de baan rijden raad ik je toch wel een "echt" spruitstuk aan.. 8)

Ltr Gerben
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

membraam

Bericht door Ronnie »

Doe er wat geld bij en koop een membraamkit van polini, dr of malossi.
neem dan wel degene met de 19mm aansluiting.
Zet daar bij voorkeur een delorto 19mm op.
Je mag er dan alleen niet mee meedoen aan wedstrijden.
De regels zijn:
50 cc tot 20mm carburateur
70 cc tot 16 mm carburateur

Ik heb zelf de polini membraamkit van 12 t/m 15mm.
deze heb ik op geboord tot 16mm.
Daarop heb ik een 16mm delorto SHA carburateur incl. filter.
werk allemaal erg goed.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

ik heb een 21mm Malossi kit

Hier past ook de 16mm Dellorto op, alleen dan wel de PHBG

Het verschil tussen een Dellorto 16mm SHA en een Dellorto 16mm PHBG

De SHA past ook het malossi spruitstuk met een 15mm aansluiting, en de 16mm PHBG past op een 19 of 21mm aansluiting van de Malossi spruitstukken

De PHBG is echter een scootercarburateur, de SHA is gewoon voor Puch te krijgen
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

carb

Bericht door Carlos Keutel »

Een grotere carb bij een polini heeft bijna geen verschil, alleen iets wat ik in een ander topic heb uitgelegt, maar dat is minimaal. Een polini 65 heb ik zelf ook ooit is gehad en ik heb toen ook een grotere carb erop willen bouwen. maar toen ik eens goed heb gemeten zag ik dat er in het totaal maar 14.35 mm doorheen kan(alles bij elkaar opgetelt en getelt op een ronde). Dus een grotere carb heeft bijna geen zin (mischien 1km/pu meer) Dan kun je voor dat geld beter gewoon een nieuwe uitlaat en een speciaal membraam kopen :wink: Mischien electronische ontsteking
Jah zo is het.
stefano

Re: carb

Bericht door stefano »

Carlos Keutel schreef:Een grotere carb bij een polini heeft bijna geen verschil, alleen iets wat ik in een ander topic heb uitgelegt, maar dat is minimaal. Een polini 65 heb ik zelf ook ooit is gehad en ik heb toen ook een grotere carb erop willen bouwen. maar toen ik eens goed heb gemeten zag ik dat er in het totaal maar 14.35 mm doorheen kan(alles bij elkaar opgetelt en getelt op een ronde). Dus een grotere carb heeft bijna geen zin (mischien 1km/pu meer) Dan kun je voor dat geld beter gewoon een nieuwe uitlaat en een speciaal membraam kopen :wink: Mischien electronische ontsteking

Dan bedoel je de doorlaat van de inlaat op je cilinder??

Ik kan je niet echt volgen


Stefan
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

en ALS een grotere carburateur volgens jou geen zin heeft..

Koop dan als nog een 16mm Dellorto PHBG op je malossi spruitstuk, omdat deze carburateur 100 keer beter is als een Old-Fashion Bing..

beter afstellen, fijner mee te werken, en kvind hem mooier
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
polini tim
forum gebruiker
Berichten: 209
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:36
Locatie: 't Harde / zwolle

Re: carb

Bericht door polini tim »

Carlos Keutel schreef:Een grotere carb bij een polini heeft bijna geen verschil, alleen iets wat ik in een ander topic heb uitgelegt, maar dat is minimaal. Een polini 65 heb ik zelf ook ooit is gehad en ik heb toen ook een grotere carb erop willen bouwen. maar toen ik eens goed heb gemeten zag ik dat er in het totaal maar 14.35 mm doorheen kan(alles bij elkaar opgetelt en getelt op een ronde). Dus een grotere carb heeft bijna geen zin (mischien 1km/pu meer) Dan kun je voor dat geld beter gewoon een nieuwe uitlaat en een speciaal membraam kopen :wink: Mischien electronische ontsteking
dus jij wil zeggen dat als je een 12 mm op een polini 65 zet dat dat dan net zo hard gaat als een 21mm bijv. beetje vreemd
Hardcore Holland Will Never Die !!
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

carburateur

Bericht door Ronnie »

Precies,,,,,,, daar ben ik het mee eens, een 12mm bing werkt niet goed op een polini 65cc membraam cilinder.
Deze bing carb. kan deze cilinder helemaal niet bijhouden.
Gebruik daar maar eens een 15 of 16mm delortto carb op, deze doet het echt veel beter op de polini cilinder.

Carlos bedoeld denk ik het spruitstuk wat bij de polini cilinder geleverd word, deze is inderdaad net iets groter dan 14mm.
Maar als je deze vervangt door een vierklepsunit van polini, malossi of dr, kun je probleemloos een 21mm carb. gaan gebruiken.
En dan werkt zo'n grotere carb. echt geweldig op een polini membraam cilinder. 8)

PS: deze vierklepsunit's zijn eigelijk gemaakt voor gebruik op een
peugeot 103.
maar passen verder zonder problemen op de standard
montagepunten van polini membraam cilinder van een puch.
Je moet alleen wat koelribben aanpassen. :wink:
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Re: carb

Bericht door Carlos Keutel »

polini tim schreef:
Carlos Keutel schreef:Een grotere carb bij een polini heeft bijna geen verschil, alleen iets wat ik in een ander topic heb uitgelegt, maar dat is minimaal. Een polini 65 heb ik zelf ook ooit is gehad en ik heb toen ook een grotere carb erop willen bouwen. maar toen ik eens goed heb gemeten zag ik dat er in het totaal maar 14.35 mm doorheen kan(alles bij elkaar opgetelt en getelt op een ronde). Dus een grotere carb heeft bijna geen zin (mischien 1km/pu meer) Dan kun je voor dat geld beter gewoon een nieuwe uitlaat en een speciaal membraam kopen :wink: Mischien electronische ontsteking
dus jij wil zeggen dat als je een 12 mm op een polini 65 zet dat dat dan net zo hard gaat als een 21mm bijv. beetje vreemd
Nee how! Nee absoluut neit! Nee ik heb het over een 15 en een 19, omdat de maximale doorlaat op de cilinder zelf nmlijk maar 14,35mm is
Jah zo is het.
stefano

Bericht door stefano »

Dus dan zou je je inlaat groter moeten maken.


Nooit op gelet eigenlijk bij mn cilinder.
Plaats reactie