Eerste Minibike

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Eerste Minibike

Bericht door Gast »

Dit is mijn eerste minibike ik heb em nou zo'n paar weken
Mijn setup is:
12 mm cabarateur
66 sproeier
originele 50 cc
proma circuit
voortandwiel 16 tands achter fietstandwiel weet niet hoeveel tands dit is
En binnenkort een neonlamp eronder (12 volt op scooter accu)
En zijn topsnelheid is 55 km/h :oops:
Er staat een foto op: http://www.scooter-freaks.nl/persoscoot ... p?id=10359 ik zal binnenkort nog meer foto's plaatsen. :wink:
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: Eerste Minibike

Bericht door Wim »

tebriz schreef:Dit is mijn eerste minibike ik heb em nou zo'n paar weken
Mijn setup is:
12 mm cabarateur
66 sproeier
originele 50 cc
proma circuit
voortandwiel 16 tands achter fietstandwiel weet niet hoeveel tands dit is
En binnenkort een neonlamp eronder (12 volt op scooter accu)
En zijn topsnelheid is 55 km/h :oops:
Er staat een foto op: http://www.scooter-freaks.nl/persoscoot ... p?id=10359 ik zal binnenkort nog meer foto's plaatsen. :wink:
Strak fietsje!!!

ben je ook van plan om te gaan racen??


by the way, persoonlijk zou ik nog ietsje van de uitlaat afzagen, zodat het dempertje nog iets verder onder 't zadel valt!

maar,

da's persoonlijk!!

absoluut een strakke bike!!


Ggrrttzz

Wim
Gast

Bericht door Gast »

mooi ding 8)
ben met wim eens, auspuff iets inkorten :) dan is top!

wat is je setup trouwens?

jij hebt je remhendels gewoon horizontaal zitten he, krijg je dan geen kramp in je handen? :roll:
licht er natuurlijk aan hoe lang je bent, maar ik heb ze express naar beneden laten wijzen...
Gast

Bericht door Gast »

Ben ongeveer 1,87 lang maar ik heb niet zo heel erg veel last van kramp. en de uitlaat word sowieso nog verandert want hij hangt te laag. maar ik weet niet of ik hem uberhaupt kan inkorten want dan moet ik hem nog lager hangen want in de holte van het kontje zit de accu van de neonlamp.
Setup staat er al bij mijn eerste bericht en ik heb nu ook de neonlamp eronder.
En ga binnenkort 70cc halen. Ik ben wel van plan te gaan racen maar dan niet met deze minibike denk ik. deze minibike hou ik meer voor hier af en toe in de wijk en op parkeerplaatsen.
In heerlen op de woonboulevard al 2 keer aangehouden alle 2 keer gezegd omdat je hier op de parkeerplaats na sluitingstijd komt laten we het toe maar officieel mag het niet, maar ben dan wel samen met mijn vader daar (ben nm. pas 15).
ik wil eerst nog een nieuwe maken en die dan te houden voor te racen. Ik zal binnenkort ook nog weleens foto's maken met de neonlamp aan.
Maar ik ben ook nog op zoek naar een duidelijke tekening van zo'n soort ducati framepje met die ronde buizen.
dus als iemand deze heeft stuur hem dan a.u.b. op.
Gast

Bericht door Gast »

heb jij d`r ook al last van dat je muitlaat te laag hangt... maar voor de rest wel `n vet ding :)
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb nu ook foto's met de neon aan op www.scooter-freaks.nl gezet ze zijn niet erg duidelijk maar je ziet het wel.
Bij mij hangt de uitlaat zo laag omdat de accu van de neonlamp erboven zit.
Gast

Bericht door Gast »

Hallo Allemaal

Ik heb vorig jaar een eerste minibike gebouwd.
Frame zelf ontworpen en naafjes van een Puch gebruikt.
Orgineel sparta blokje eronder en een uitlaat gefabriceerd.

Zo konden de kosten goed in de hand gehouden worden.
totaal ongeveer 50 euro.

Dit jaat ook weer een motortje gebouwd.
Nu met een 'vakwerkframe' ala Ducati.
Nog steeds Puch naafjes en bandjes gebruikt.
Wel een lekker snel 70 cc puchblokje eronder en de expansieuitlaat gemaakt.

Wil graag foto's plaatsen maar hoe??

groeten
Coos :lol:
Gast

Bericht door Gast »

stuur ze maar op naar surfdudejelle@hotmail.com dan zet ik ze er wel voor je op!
M.v.g Jelle
Gast

Bericht door Gast »

Hier:
Afbeelding

en zit in die ene nouw een lamp ?[/list]
Gast

Bericht door Gast »

waar komt die blauwe topkuip vandaan is wel een mooi kapje 8)
Gast

Bericht door Gast »

HAllo Lucky

Het kuipje van beide motortjes komt van een scooter.
Bij de rode heb ik de koplamp er tussenuit gezaagd en zijn de orginele knipperlichten nu de koplampjes.
De blauwe is een stuurkuipje van een scooter, merk???.
Ik heb hem alleen iets ingekort aan de beide kanten en ik heb er zelf een soort 'bubble' opgemaakt.

succes
Coos
Gast

Bericht door Gast »

ik heb nu die 70cc erop met 15er caberateur er komt ook ooit nog eens een membraam op en er moeten nieuwe lagers een keerringen in maar moet eerst w88 tot ik weer geld heb :( .
Hij loopt nu op een runner teller bijna 70 km/h (dus nog altijd te langzaam :oops: )
Maar ik heb nu een ander probleem ik had het fietstandwiel met 3 boutjes rechtstreeks in de naaf vastgezet met 50cc ging dat nog wel allen nun met die 70 :cry: niet meer wie weet hier een andere oplossing voor?
Lassen gaat niet ik heb aluminium naafjes geen IJZEREN.
Gast

Bericht door Gast »

Heeft nou echt niemand hier een oplossing voor dat fietstandwiel? Ben toch niet de enigste hier die met een aanfietstandwiel rijd of wil rijden?
ik heb er ook al over nagedacht om hem met bussjes om de moer vast te zetten zodat ie zich vastklemt maar ik weet niet of dit werkt.
dus als iemand nog een idee heeft laat het dan ff weten.

alvast bedankt Tebriz
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Als je het kunt, maak eens een paar foto's. Dan kunnen we makkelijker mee denken! :D
Gast

Bericht door Gast »

tebriz schreef:Heeft nou echt niemand hier een oplossing voor dat fietstandwiel? Ben toch niet de enigste hier die met een aanfietstandwiel rijd of wil rijden?
ik heb er ook al over nagedacht om hem met bussjes om de moer vast te zetten zodat ie zich vastklemt maar ik weet niet of dit werkt.
dus als iemand nog een idee heeft laat het dan ff weten.

alvast bedankt Tebriz
Voor de zoveelste keer LASSEN....
Plaats reactie