HELP: ketting zit scheef.

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

HELP: ketting zit scheef.

Bericht door Gast »

hey,

ik was net bezig me minibike in elkaar aan het zetten en toen wou ik me ketting er op gooien en toen kwam ik erachter dat hij helemaal scheef zit.
de voortandwiel zit meer naar binnen en de achtertandwiel steekt meer naar buiten dus de ketting loopt er steeds vanaf.
weet iemand wat ik hiertegen kan doen????
mzzl
wevie666

Bericht door wevie666 »

Om wat voor minibike gaat het?
Gast

Bericht door Gast »

gewoon een zelfbouw hier een foto.
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Aj!

Volgens mij is je achterbrug krom!

probeer je wieltje eens te verschuiven dmv je kettingspanners losser of vaster te zetten.
Gast

Bericht door Gast »

maar ik heb hem net gelast en nog bijna niks mee gedaan :cry:
stefano

Bericht door stefano »

Ik heb een wat bredere achterbrug,en kun ik nog wat spelen met de afstands busjes.

Alleen staan de wielen net niet recht tegen over elkaar,maar dat scheelt een paar mm.

Stefan
Gast

Bericht door Gast »

okay dus eigenlijk moet ik me achterframe wat breder lassen?
dutchblade

Bericht door dutchblade »

Als ik die foto's zo zie, dan lijkt het me eerder dat je je blok meer naar buiten moet plaatsen.

Of je moet je tandwiel verder naar de binnenkant van je wiel monteren, maar dat is best lastig..

Volgens mij heeft hz een tandwiel wat over de as van het wiel valt...

Afbeelding

Ik had eerst hetzelfde probleem met sendai wielen. Het achterwiel is namelijk behoorlijk breed.

Je kunt ook kijken of je voorvelg veel smaller is, volgens mij wel.. Kun je die als achterwiel gebruiken, moet je wel nog een wiel erbij kopen.
Laatst gewijzigd door dutchblade op zo 13 feb 2005, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

ja die lijkt me ook wel beter die tandwiel maar hoe maak je hem dan vast op je as???
dutchblade

Bericht door dutchblade »

je kunt een plaatje maken wat op de plek past waar het tandwiel nu zit, en dan aan de binnen kant van dat plaatje zo'n tandwiel van de bromshop vastmaken..

Dan liggen ze op elkaar zeg maar... scheelt je zo'n 4 tot 5 mm..
Gast

Bericht door Gast »

maar die schuif je gewoon zo op je achteras?
en hoeveel tands is het eigenlijk??
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

j0p13 schreef:maar die schuif je gewoon zo op je achteras?
en hoeveel tands is het eigenlijk??
Staat er niet bij op de site van HZ, maar als je probeert te tellen is het rond de 20 tands volgens mij.
Gast

Bericht door Gast »

oke ik kwam op de 21 dus het zal daar wel vlak bij liggen.
ik ga binnekort dan maar ff naar hz en dan vragen of ik me tandwiel met adaptor nog kan ruilen voor die nieuwe. :lol:
wevie666

Bericht door wevie666 »

Ik denk niet dat je dat tandwiel op sendai velgen kan gebruiken!

Ik heb ze namelijk gebruikt op mijn polini velgen en daarbij schuif je ze een stukje over je velg heen. Je drukt het tandwiel tegen het "waterpomp wieltje"

Afbeelding

En je zet ze aan de buitenkant via een plaatje vast:

Afbeelding

dit zal dus niet lukken op een sendai velg omdat je het tandwiel niet goed vast kan "drukken". aangezien zon sendai velg van die mooie ronde vormen heeft :wink:

Ltr
dutchblade

Bericht door dutchblade »

Klopt. maar als je het buitenste plaatje vastzet op de gaten waar normaal het tandwiel zit dan moet het kunnen.
Plaats reactie