eigenbouw Testbank

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

wevie666

Bericht door wevie666 »

guzzi schreef:heren,

In mijn beleving is een testbank alleen maar een kader waaraan ik mijn verbeteringen of verslechteringen kan toetsen. (beetje moeilijke zin)
Ik denk dat jullie wel begrijpen waar ik naar toe wil.
gecorrigeerde waarden e.d. zeggen alleen dan wat als zij te toetsen zijn aan kalibers.
Natuurlijk zijn er profesionele tuners die graag schermen met grafieken en tabellen om te laten zien hoe goed zij op de hoogte zijn van de laatste snufjes.
Ik hoop eigenlijk dat dit topic mij zoveel informatie geeft dat ik het voorelkaar krijg om een testbank lowbudget te bouwen.
Ik ben op zoek naar een maat waaraan ik kan checken of ik progressie maak.
Interesse in de werkelijke PK,s heb ik eigenlijk niet dit is ook maar een Eenheid!

Jullie reactie?

Vriendelijke groet Roger
Dat is precies de reden waarom wij ook een tastbank willen bouwen! Hiermee kan je perfect zien wat er veranderd in het vermogen als je een aanpassing aan je minibike maakt.

Het is ook zeker niet bedoeld om geld mee te verdienen! Dan heb je echt een professionele testbank nodig van bijv. Dynojet.

Zodra ik mijn software heb ontvangen laat ik het wel weten

Gr Gerben
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

guzzi schreef:heren,

In mijn beleving is een testbank alleen maar een kader waaraan ik mijn verbeteringen of verslechteringen kan toetsen. (beetje moeilijke zin)


Jullie reactie?

Vriendelijke groet Roger
Klopt, maar als je software niet corrigeerd naar een bepaalde standaard luchtvochtigheid / temperatuur, heb je de ene dag gewoon meer vermogen dan de andere dag en kan je dus ook niet vergelijken.
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Als mijn testbank klaar is.. Dan kan ik ook geconditioneerd testen!

Op mijn werk hebben we n.m. meerdere klimaatkamers; -40 tot +180 Graden en 10 tot 99 % R.V.

Ik zou dus kunnen dus testen bij verschillende condities of juist altijd dezelfde. Ik heb begrepen dat ze dit bij karts ook doen..
guzzi
forum gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: di 09 nov 2004, 21:36
Locatie: Apeldoorn

Bericht door guzzi »

Klopt, maar als je software niet corrigeerd naar een bepaalde standaard luchtvochtigheid / temperatuur, heb je de ene dag gewoon meer vermogen dan de andere dag en kan je dus ook niet vergelijken.
Natuurlijk, maar dit zijn de laatste kleine marges.

Volgens mij is dit het zelfde als titanium delen monteren voor enig gewichtsbesparing, in de veronderstelling dat je daardoor de wedstrijd kunt winnen, terwijl gewicht van de berijder en of stuurmans kunst veel meer zoden aan de dijk zet, (ff hypotetisch) en als hobbyist hou ik mij niet zo bezig met die laatste paar promil.
Maar ben op zoek naar een stuk gereedschap (tegen geringe kosten) wat mij wat verder laat groeien in deze hobby.

Groet Roger
wevie666

Bericht door wevie666 »

Na zo`n 14 mailtjes (!) krijg ik als het goed is nu eindelijk de trialsoftware.
Om de een of andere reden wil de maker de trialversie niet zo snel verspreiden.

Maargoed..

Ik hou jullie op de hoogte

Ltr
stefano

Bericht door stefano »

Ja het is leuk meegenomen om een testbank te hebben die redlijk goed het vermogen weergeeft

Het scheelt ook allemaal ventjes van 16 aan de deur die willen weten hoe snel de puch van hun oma is.

En je kunt je vermogen Jeroen PK's noemen.


Maar wat ben je precies allemaal nodig??

Software,een rol een riem of iets om de rol mee aan te drijven
En dan moet je zelf ook nog een stellage in elkaar lassen of zoeits??


Stefan
wevie666

Bericht door wevie666 »

ff heel simpel:

-Framepje
-Rol erin
-Sensor
-Computer met software

Dat is alles :wink:
guzzi
forum gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: di 09 nov 2004, 21:36
Locatie: Apeldoorn

Bericht door guzzi »

wevie666 schreef:ff heel simpel:

-Framepje
-Rol erin
-Sensor
-Computer met software

Dat is alles :wink:
Volgens mij sla je een nogal prijzig onderdeeltje over, namelijk een A/D converter.
Dit ding maakt van je analoge sensor signaal een voor de computer begrijpelijk digitaal signaal.
Maar misschien vergis ik mij en is er ook nog een andere methode.
Ik hoor het graag.

Groet Roger
dutchblade

Bericht door dutchblade »

A/D convertor hoeft echt niet heel duur te zijn hoor, zijn zat schema's van goedkope op internet te vinden...
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Een prima A/D converter zit tegenwoordig op je moederbord. Een geluidskaart! De sample frequentie is meer dan hoog genoeg voor de applicatie.
dutchblade

Bericht door dutchblade »

Mmm, zijn die wel nauwkeurig genoeg?? Op de ingang van je geluidskaart zitten wel een aantal filter die het signaal behoorlijk veranderen.
wevie666

Bericht door wevie666 »

Je werkt met een hoog en laag signaal en er wordt met 40Khz "gemeten" De software berekent dan het toerental. Het schijnt vrij goed te werken
guzzi
forum gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: di 09 nov 2004, 21:36
Locatie: Apeldoorn

Bericht door guzzi »

Heb je een schema?

Groet Roger
wevie666

Bericht door wevie666 »

Afbeelding
dutchblade

Bericht door dutchblade »

Klopt ook, je moet alleen maar de frequentie meten, en niet de signaalsterkte..

Klinkt goed, maar zijn er meerdere programma's die dit ondersteunen?? Anders bind je je gelijk aan 1 pakket..
Plaats reactie