Is er interesse in competities met standaard chinese bikes??

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

#mikey#

Bericht door #mikey# »

ik ben van mening dat die mensen die dat willen doen (boven hun kunnen rijden) beter helemaal niet op een bike kunnen gaan zitten als je wil biken dan moet je in mijn ogen verstand genoeg hebben om te weten wat je kunnen zijn toch ???

als je op een bike zit en het gas gewoonweg te lang open laat, en daarmee tegen een brug aan jaagt ben je in mijn ogen niet geschikt om op eenbike te zitten en kan je beter gaan dammen ofzo
Gast

Bericht door Gast »

Als het een Spaghetti Cup was geweest was ik wel van de partij...maar nu helaas niet.

Voor de rest goed plan !!
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Mensen doen soms rare dingen als ze fanatiek worden. Ik denk dat de kans erg groot is dat on ervaren rijders onnodige risico's gaan namen om iemand voorbij te gaan of voor te blijven.

Daniel
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Zoals je ziet, ook bij de ervaren rijders (tot die groep benoem ik mezelf) zit een groot ongeluk in een klein hoekje..

Wat ik mis bij de indoor trainingen zijn vlaggers, deze zijn voor een goede en veilige verloop noodzakelijk..
#mikey#

Bericht door #mikey# »

ja koen een ongeluk zit idd in een klein hoekje maar dat hoord bij het racen iedereen kan een foutje maken idd maar jij weet wel wat jou limiet is .
ik blijf van mening dat de onervaren rijders zelf moeten uitkunenn maken dat ze nog niet goed genoeg zijn om bij het gevorderde geweld te rijden dan gebeuren er ongelukken .
zolang de ongeoefende rijders netjes in het beginners clubje blijven is er denk ik niks aan de hand ( denk ik )

het vlaggen verhaal ben ik het helemaal mee eens en dan nog mensen hebben die wel weten wat de kleuren betekenen want zie bij coronel (met karten dan ) dat ze af en toe maar wat zwaaien

ik zelf zou best ff willen vlaggen als een andere groep rijd , en met mij denk ik nog wel wat mensen die ook weten wat de vlaggen beteken zie je iemand dan onverandwoord rijden haal je hem er gewoon uit zwarte vlag en moeve toch ?

zo kan je het best redelijk in de hand houden denk ik ????
Gebruikersavatar
felix
forum gebruiker
Berichten: 690
Lid geworden op: za 26 jun 2004, 11:22
Locatie: laren(nh)
Contacteer:

Bericht door felix »

Maar even over dat brugetje heh,
De eerste keer dat bij coronel mocht gereden worden,
het eerste rondje ging iemand iets tehard over het brugetje heen.

Met als gevolg een schouder uit de kom.

Mja het is natuurlijk wel een grappig idee.
je moet gewoon de mensen precies goed indelen.
bij de goede groepen.
Dan zal het best goed gaan denk ik.

MvG Wilco
[img]http://img338.imageshack.us/img338/3818/vooorwilliefh2.jpg[/img]
Gebruikersavatar
dennis
forum gebruiker
Berichten: 587
Lid geworden op: zo 02 mar 2003, 21:27
Locatie: beverwijk
Contacteer:

racen

Bericht door dennis »

wat ik zo een beetje leest is dat ierdeen wel een goed idee vind om zo een race tehouden.maar ik denk wel als je zo iets doet en dat wordt door koen en daan al aan geven over de veiligheid.je moet goede vlagers hebben,EHBO post, plus verzekering.want ritje ziekenwagen kost hoop geld.en dan nog de baan huren voor een dag.ik denk zelf dat zo een dag een hoop geld kost.ik hoop dat het jullie lukt om zo iets tedoen.
maar denk wel aan de veiligheid
dennis
Haagse MiniGuus

Bericht door Haagse MiniGuus »

Ook ik heb geprobeerd om een openbeker te regelen.
Maar tot nu toe 2 reacties
In den haag licht een mooie baan met vlaggers en EHBO in
het pand
Dit is een oude baan van Coronel ook een brug en een tunnel
Maar ik denk dat op veel banen veillig gereden kan worden
mits er goed opgelet word waar iedereen word ingedeeld
ik rij zelf met twee 39cc italjanen mag ik daar ook mee rijden
Gast

Bericht door Gast »

.....minibike harley...mag dat ook :?: :lol: :?: :mrgreen:
Gast

Racen

Bericht door Gast »

Hi,

Ik zie gelukkig veel reacties van jullie kant en blijkbaar zijn de meeste wel voor, mist veilig. Blijf niet vergeten dat het met name voor de fun is he?

Anyway, ik zie weinig concrete voorstellen, welke groepen en indelingen willen jullie dan?? Verder zag ik al reacties dat men bang zou zijn dat je alleen met Bami-bikes zou mogen meedoen, dat bedoel ik in ieder geval niet!! Iedereen mag meedoen, maar ik denk alleen dat de echte wedstrijdjongens niet mee mogen doen of in minimaal een eigen groep. Ik zou juist willen zien dat deze fun-vorm van racerij een kweekvijver zou kunnen zijn voor het echte werk.

Dus.......
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Voor de fun.. en een wedstrijd.. Dat gaat niet helemaal samen..

Zodra er enig wedstijd component aan iets wordt toegevoegd, dan verandert de aard van het beestje. Er zal om plekken worden gestreden op de baan, elk gat zal worden benut.. Hier kun je met behulp van vlaggers en wedstrijdleiders tijdens de race niets aan doen. Het enige wat je kunt voorkomen is onveilige situaties, waarbij de baanlayout ook erg belangrijk is..

Er hebben inmiddels al meerdere NK rijders op de baan in Huizen gereden.. Deze hebben allemaal geconcludeerd dat het geen geschikte baan is voor minibikes, daarmee trek ik de conclusie dat deze al helemaal niet geschikt is voor wedstrijden.

NMC rijders mogen ook niet mee doen aan deze wedstrijden! Want ik ga er vanuit dat ze niet worden aangemeld bij de KNMV.. Als dat wel zo zou zijn, dan zal er minimaal met RAP/Slick en KNMV contact moeten worden gezocht. Dan zal er bepaald worden of de wedstrijd locatie e.d. voldoet aan de gestelde eisen. Voor alsnog heb ik mijn twijfels daar over..

Wat gaat er gebeuren als er iemand boven het nivo van de rest uitstijgt? Wordt de deelname voor deze wedstrijd dan verboden? Er zijn ook mensen met een hoog nivo, die om financiele redenen geen NMC's rijden (dus geen licentie) Mogen deze personen ook niet mee doen aan dit soort wedstrijden? En als er echte fun-rijders zich inschrijven?

De enige reden zal zijn dat er dit soort wedstrijden georganiseerd moeten worden, is dat de chinese minibikes niet !CENCUUR! zijn. De opzet en de kosten voor zo'n wedstrijd zullen bijna gelijk zijn aan de NMC's. Bij RAP worden de kosten goed overwogen, dus een goedkopere vorm van wedstrijden zal leiden tot inleveren in de veiligheid e.d.

Als slot wil ik zeggen; Zorg ervoor als importeur, samen met de fabrikant, dat deze minibikes tot zo'n technische nivo worden gebracht dat ze zonder enig probleem !CENCUUR! worden. Dat zou een grote positieve impuls geven voor de sport en de NMC's!
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

Hey ik vind het een heel goed iedee we moeten het dan niet al te serieus nemen vind ik maar de veilig heid en al dat moet wel heel erg serieus genomen moeten worden. want on ervaren rijders weten ook niet echt hoet het is om wedstrijden te rijden en die gaan meschien tog rare dingen doen in een wedstrijd! en dan zeker bij coronel met dat brugetje en die tunnel heb er met een kart gereden maar ik denk tog dat je met een mini veel ongelukken kunt verwachten want het is dan tog een wedstrijd en iedereen wil tog eerst worden dus ja en ja dan ga je er alles voor doen om zo ver mogelijk naar voren te komen bijv. te laat remen of gas los voor een bocht en ja als dat tog iets te laat is heb je zo een ongeluk dus ja kijk daar moet ook goed op gelet worden natuurlijk en ja gewoon de klasse:
47cc Beginers
47cc Gevorderen
39cc Beginers
39cc Gevorderen
Zelf bouw klasse.

of zo iets in iedergeval en er moet echt opgelet worden of het echt een beginner is en niet dat die Gevorderde bij de Beginners gaan rijden alleen maar om tog eerst te worden! dus ja nou als alles goed georganiezeert kan worden en de veiligheid is goed! dan ben ik er zeker bij! dus ik hoor het wel grt Silas
Gast

Bericht door Gast »

Als het doorgaat rij is sowieso 1 race mee en als bevalt misschien wel meer.

Ik kom dan met mijn spaghettiracer in de klasse 39cc beginners uit.
#mikey#

Bericht door #mikey# »

nou ik wil ook wel mee doen met me zelfbouw apparaat
lijkt mij helemaal geweldig
Gebruikersavatar
felix
forum gebruiker
Berichten: 690
Lid geworden op: za 26 jun 2004, 11:22
Locatie: laren(nh)
Contacteer:

Bericht door felix »

eneuh,,

Als je nou een pasini 4 takt hebt ?
Klinkt een beetje onlogisch,
Toch heeft mijn neefje een 4 takt (Walter Grob)
dat is toch 72 cc
Welke klasse komt die dan?
Bij de 39 cc?
mja
Het is wel eens een keer grappig om meetedoen denk ik.

Met Vriendelijke Groet,

Wilco
[img]http://img338.imageshack.us/img338/3818/vooorwilliefh2.jpg[/img]
Plaats reactie