minibike remmen...

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

minibike remmen...

Bericht door Gast »

hey allemaal...

ik ben een beetje een zelfbouwer, en zou op een honda xr'tje schijfremmen van een minibike willen zetten!

naaf draai ik zelf, schijf zou ik van een brommertje lenen en dus eigelijk enkel de klauw van een minibike..

zou dit goed remmen? of is het niet ideaal een minibike klauw op schijf te zetten die normaal hydraulische klauwen heeft?

mvg, alex
Gast

Bericht door Gast »

Heey,
Ligt er aan .. je heb van die sendia dingen , Die zijn bijvoorbeeld minder goed dan de Polini .. maar die zijn ook een stuk duurder.
Waarom zet je er gewoon geen brommer klauwen op ?

mikzzz
Gast

Bericht door Gast »

als ik begin met brommer klauwen is het alweer een pakje duurder! die klauwen en pompen kosten bomvol geld!

en de koppelingshendel blijft mechanisch, dus als ik twee mechanische hendels heb is het mooi symmetrisch 8)
Gast

Bericht door Gast »

Heey,
tja op marktplaats.nl staan voor weinig geld 2dehanse remmen te koop :wink:
En minibike schijfen zijn ook een heel stuk kleiner dus de klauw is ook een stuk kleiner :wink:

Mikzzz
Gast

Bericht door Gast »

blijft de grip bij vochtigheid optimaal?

(ik spreek natuurlijk over kwaliteitsklauwen, geen chinese brol! eerder GRC, blata, polini e.d.)
red devil

Bericht door red devil »

tuurlijk blijven die remmen denk maar eens aan een brommer ffkes remmen en je hebt weer een goede rem oppervlakte

maar sommige mensen gebruiken ook ATB/moutenbike schijf remmen
maar this maar wat je $ is
Gast

Bericht door Gast »

en kunnen klauwen van minibikes op brommer schijfjes? of is dat een ander materiaal waardoor de remschoentjes geen (of veel minder) pak hebben?


kan iemand mij ook zeggen hoe dik minibike schijven zijn?

alvast bedankt!
Plaats reactie