carb / niemand een idee ???????????

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

carb / niemand een idee ???????????

Bericht door Gast »

Vraagje wat is de maximale grote van een carb voor een standaart cilinder met een 20 mm inlaatspruitstuk
stefano

Bericht door stefano »

20mm

Als je een grotere carb neemt houdt je zit je spruitstuk de carburateur in de "weg".Ook al heb je een grotere carb dan je spruitstuk je hebt dan de zelfde resultaten als met een 20mm carb.

Maar 20 mm carb is al aan de grote kant voor een 50cctje lijkt mij.

Is je cilinder flink getuned?
Gast

Bericht door Gast »

wat denk je dan 16 mm of 17.5
polini tim
forum gebruiker
Berichten: 209
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:36
Locatie: 't Harde / zwolle

Bericht door polini tim »

16mm dellorto phbg :D
Hardcore Holland Will Never Die !!
Gast

Bericht door Gast »

ok ga ik daar ff voor kijken is die van de bromschop wat
stefano

Bericht door stefano »

leo schreef:ok ga ik daar ff voor kijken is die van de bromschop wat
Wat bedoel je precies wat voor carburateurs op de aansluiting van een 20 passen????

Wees wel een beetje duidelijker a.u.b.

Stefan
Gast

Bericht door Gast »

Nee ik bedoel wat de maximale grote is voor een standaart cilinder om hem het meeste te late presteren
stefano

Bericht door stefano »

leo schreef:Nee ik bedoel wat de maximale grote is voor een standaart cilinder om hem het meeste te late presteren
Ik had bij een kameraad op een orginele puch maxi een delórtho 18( geplakt

En hij reed best goed.

De cilinder was 50cc orgineel ,niks aan gebeurt.

Het trok lekker en reed 60 of zo.


Dat ie een 20 nog wel moet kunnen hebben.

Lijkt mij wel.

Het staat ook niet voor niets in het reglement dat je in de zelfbouwklasse met een 50cc een 20mm carb mag gebruiken.

Stefan
Gast

Bericht door Gast »

Ja nou heb ik een dillema 20 mm proberen of 17.5 mm
ik denk dat ik voor 17.5 ga
Ik moet er ff over denken ik heb nou een 10mm uitgeboord op 14 en ik moet zeggen hij gaat als de brandweer .
Dus ik hoor graag nog wat advies of ervaring .
alvast bedankt leo
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

leo schreef:Ja nou heb ik een dillema 20 mm proberen of 17.5 mm
ik denk dat ik voor 17.5 ga
Ik moet er ff over denken ik heb nou een 10mm uitgeboord op 14 en ik moet zeggen hij gaat als de brandweer .
Dus ik hoor graag nog wat advies of ervaring .
alvast bedankt leo
Een grotere carb is altijd beter, ook al issie groter als het spruitstuk, als je een 20mm bijv neemt dan moet je er waarschijnlijk of een grotere sproeier of een strakkere luchtfilter.
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Carlos Keutel schreef:
leo schreef:Ja nou heb ik een dillema 20 mm proberen of 17.5 mm
ik denk dat ik voor 17.5 ga
Ik moet er ff over denken ik heb nou een 10mm uitgeboord op 14 en ik moet zeggen hij gaat als de brandweer .
Dus ik hoor graag nog wat advies of ervaring .
alvast bedankt leo
Een grotere carb is altijd beter, ook al issie groter als het spruitstuk, als je een 20mm bijv neemt dan moet je er waarschijnlijk of een grotere sproeier of een strakkere luchtfilter.
en carburateur groter als je spruitstuk heeft geen zin, en wat bedoel je met een "Strakker luchtfilter" ? minder lucht neem ik aan ?

wat heeft dat te maken met de maat van je spruitstuk op je carburateur
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
derbi master

Bericht door derbi master »

ik vind persoonlijk da je op org 50cctje nie verder als 18mm moet gaan, rijd het best en is makelijker aftestellen en als je je cil aardig tot flink eb bewerkt zou ik der een 20mmtje op leggen.

en je inlaat van je cil en inlaat van je spruit moet gewoon de juiste diameter hebben anders wil het ook niet echt lekker lopen.
Xander

Bericht door Xander »

20 mm kan best, je krijgt em alleen niet optimaal lopend.

heeft je inlaatpoort ook die afmeting :?:



Xander.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb me inlaat uitgefreest
moet enkel uitlaat nog doen en spoelpoorten maar ben bang dat ik te ver ga :oops:
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Untiej Mini Racing schreef:
Carlos Keutel schreef:
leo schreef:Ja nou heb ik een dillema 20 mm proberen of 17.5 mm
ik denk dat ik voor 17.5 ga
Ik moet er ff over denken ik heb nou een 10mm uitgeboord op 14 en ik moet zeggen hij gaat als de brandweer .
Dus ik hoor graag nog wat advies of ervaring .
alvast bedankt leo
Een grotere carb is altijd beter, ook al issie groter als het spruitstuk, als je een 20mm bijv neemt dan moet je er waarschijnlijk of een grotere sproeier of een strakkere luchtfilter.
en carburateur groter als je spruitstuk heeft geen zin, en wat bedoel je met een "Strakker luchtfilter" ? minder lucht neem ik aan ?

wat heeft dat te maken met de maat van je spruitstuk op je carburateur
Kijk, als je carb groter is, dat boeit op zich niet, je kunt hem altijd met je luchtfilter en sproeier bijstellen, waar het om gaat is iets wat maar heel minimaal is, een 15 carb op een 15 spruitstuk heeft uitstekende dingen (copere busje waar de gasnaald in gaat etc) Bij een 16 mm verdwijnd dit omdat dat busje maar ong 1 mm uitsteekt, of je zou een uitgeboorde carb moeten helpen :wink: en idd, dat bedoelde ik met een strakkere luchtfilter, ik kon ff niet op het woord komen :oops:
Jah zo is het.
Plaats reactie