Introductie Stamas fabrieksminibikes op Nederlandse markt !!

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

schillie

Bericht door schillie »

deze zijn echt wijs ik wil er ook 1 alleen zit al met een net nieuwe polini probleem dus :twisted:
Gast

Blata 2.5????

Bericht door Gast »

Een blata 2.5???? Wel appels met appels vergelijken alsjeblieft. Je mag een blata 2.5 echt never nooit met een Stamas bike vergelijken van 2000,- Je vergelijkt toch ook een Blata 2.5 niet met een Blata B1 Origami van 2500,-???

De 2.5 is echt een absoluut beginnersfietsje en ben je eigenlijk beter af met een leuke Chinese minbike die zelfs nog goedkoper zijn dan een 2.5.

Je moet de Stamas bikes echt vergelijken met de top van het minibike segment zoals de GRC's, de duurdere Polini's en de duurdere Blata's.

Kortom, geen appels met peren vergelijken s.v.p!
Gebruikersavatar
Rainman51
forum gebruiker
Berichten: 343
Lid geworden op: za 04 dec 2004, 23:09
Locatie: Brakel, België
Contacteer:

Bericht door Rainman51 »

Hoeveel Stamas-en gaan er nu mee rijden in de NMC? en vooral bij Senior A&B??

Kweet graag wie mijn concurenten zijn... :wink:

@V-racer: Heeft er al een Stamas op een testbank gestaan om die 10Pk te bevestigen? :?
Rainman51 [2e plaats Senior A 4Takt 2006]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]
Gast

Bericht door Gast »

mja, natuurlijk mag je die stamassen met 10pk niet vergelijken met een 2.5, maar die stamas van 4.2 pk zal toch overeenkomen met een blata 2.5? niet?

(behalve dan de 6.5 inch velgen, en natuurlijk dat je met de blata geen wedstrijden mag gaan rijden, ik heb het dus over prestaties)

of zit ik er volledig naast?

en dan nog even offtopic: ik zou toch een blata 2.5 verkiezen boven een replica, als ik al die problemen daarmee hoor...? of risceer ik dat ook met een 2.5?

mvg, alex
Gebruikersavatar
Rainman51
forum gebruiker
Berichten: 343
Lid geworden op: za 04 dec 2004, 23:09
Locatie: Brakel, België
Contacteer:

Bericht door Rainman51 »

Lexx schreef:mja, natuurlijk mag je die stamassen met 10pk niet vergelijken met een 2.5, maar die stamas van 4.2 pk zal toch overeenkomen met een blata 2.5? niet?

(behalve dan de 6.5 inch velgen, en natuurlijk dat je met de blata geen wedstrijden mag gaan rijden, ik heb het dus over prestaties)

of zit ik er volledig naast?

en dan nog even offtopic: ik zou toch een blata 2.5 verkiezen boven een replica, als ik al die problemen daarmee hoor...? of risceer ik dat ook met een 2.5?

mvg, alex
Je zit er volledig naast manneke.... :cry:
nen Blata 2.5 = 2.5Pk .De Stamas van 4.2Pk =4.2 Pk dus denk ik dat er wel een verschil zal zijn zeker!!

Er zijn heel wat "kinderziektes" met de Bamis, maar als ze wat van goede wil zijn, zullen ze bij de volgende modellen die probleempjes wel verhelpen zeker? Mss zal de prijs dan wel omhoog moeten...
En iedere minibike goedkop of duur kan problemen hebben. Net hetzelfde met autos. Soms kan je met bij een BMW meer kosten hebben dan bij een Skoda. (En omgekeerd...)

Nog 1 vraagje: Heb je ooit al op iets anders gereden dan een Blata2.5?
Zoniet moet je zeker eens doen! Dan zal je VLUG het verschil merken!

Greetz
Rainman51 [2e plaats Senior A 4Takt 2006]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]
Gast

Bericht door Gast »

das net het probleem
we zoeken naar een minibike puur voor recreatief mee te rijden,maar we willen het ook nog wat degelijk houden.Iets dat niet direct kapotgaat of waar we moeten aan lopen sleutelen om hem draaiend te houden.
Kinderziektes en dergelijke zijn mss makkelijk te verhelpen maar wij willen dit zo min mogelijk.
daarom dat we liever nét iets boven de chinese bikes mikken, en daar zoeken naar alternatieven.

en wij vonden die stamas bloedmooi,en het was gewoon jammer dat er niet echt een instapmodel is;
nuja we zoeken wel verder

groeten
Gebruikersavatar
Rainman51
forum gebruiker
Berichten: 343
Lid geworden op: za 04 dec 2004, 23:09
Locatie: Brakel, België
Contacteer:

Bericht door Rainman51 »

smirri schreef: we zoeken naar een minibike puur voor recreatief mee te rijden,maar we willen het ook nog wat degelijk houden.Iets dat niet direct kapotgaat of waar we moeten aan lopen sleutelen om hem draaiend te houden.

groeten
Misschien is de Pasini iets voor u?
Wanneer je de midi 4.2 Pk luchtkoeling koopt met standaard uitlaat, zal je er niet veel moeten aan sleutelen, gaat niet te snel (instap) en is mooi kwa look! En vooral vrij goedkoop! Nu voor 1099 € bij gcg-pasini
meer info op www.gcg-pasini.com

PS: van waar ben je? BE? NL?
GReetz,
Rainman51 [2e plaats Senior A 4Takt 2006]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]
Gast

Bericht door Gast »

ik en smirri zoeken dus idd zo'n modelleke zoals smirri al vertelde, maar we zullen er even een nieuw topicje voor opendoen in deze map, want deze topic dient er niet echt voor... :wink:

dus als je ons kan helpen: ga naar topic 'kwaliteits recreatiebike ?!'


sorry om hier even offtopic te gaan :oops:

die stamassen zijn echt wel lekker!!
Gast

Stamas..

Bericht door Gast »

Hi,

Zijn jullie blind ofzo???? Stamas Racing bikes zijn voledig met de hand gebouwde Italiaanse bikes en hebben helemaal NIETS met bami bikes te maken!!! Het enige wat het met chinese bikes te maken heeft is het feit dat wij ook chinese bikes verkopen verder helemaal niets.

En je mag een Blata 2.5 niet met een Stamas vergelijken, hooguit de Elite series van Blata kunnen vergeleken worden met deze mooie bikes. Een Blata 2.5 (en kijk er maar eens goed naar) kan je met een Extreme Sport of een Akido vergeleken dat ontloopt elkaar niet veel.

Kortom eerst een beetje kijken en informeren voordat je zulke onzin eruit gooit.....
Gast

10Pk???

Bericht door Gast »

Nee, ik kan dat niet bevestigen. Sterker nog ik heb zelf nog nooit een Stamas bike in het echt gezien!!! Ik moet afgaan op wat de farbriek ons momenteel verteld, ik ga ervan gezien de status van zo'n bedrijf dat het klopt, maar aangezien de bikes toch bij de RAP worden !CENCUUR! zal dat er wel uitkomen. Ik weet overigens niet eens of dat aan de krukas of aan het achterwiel wordt gemeten.

Maar niet getreurd binnen 1 a 2 weken zullen we alles weten, dan zijn de bikes hier en weten we het snel genoeg!

Gr Peter
blanco220

Bericht door blanco220 »

ik merk dat hier veel "meningsverschillen" zitten de profs en de amateurs
want sommige uitspraken van de amateurs laten de bloed koken ik zou zeggen aan de amateurs meer opzoek werk te doen voor zulke topics en dergelijke vergelijkingen te maken. je kan toch geen met de hand gemaakte
voorwerpen vergelijken met massa geproduceerde voorwerpen. en als je nu wilt minibiken dan moet je veel sleutelen dat is ook het fijne aan minibiken.
altijd sleutelen voor het overtreffen van je huidige setup. zo is het ook met rijden je tijden verbreken.
groetjes
Gebruikersavatar
felix
forum gebruiker
Berichten: 690
Lid geworden op: za 26 jun 2004, 11:22
Locatie: laren(nh)
Contacteer:

Bericht door felix »

@ Rainman 51
Ja er gaat zoiezo 1 iemand mee rijden bij de Senioren A

Ikkuuhh :lol:

MvG Wilco
[img]http://img338.imageshack.us/img338/3818/vooorwilliefh2.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Rainman51
forum gebruiker
Berichten: 343
Lid geworden op: za 04 dec 2004, 23:09
Locatie: Brakel, België
Contacteer:

Bericht door Rainman51 »

felix schreef:@ Rainman 51
Ja er gaat zoiezo 1 iemand mee rijden bij de Senioren A

Ikkuuhh :lol:

MvG Wilco
Wilco, hoe oud ben je? hoeveel kilo weeg je? Hoeveel jaar ervaring heb je?
Welk nummer zal je hebben?
Enkele details die ik graag zou weten..hihihihihi :D
Rainman51 [2e plaats Senior A 4Takt 2006]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]
Gebruikersavatar
felix
forum gebruiker
Berichten: 690
Lid geworden op: za 26 jun 2004, 11:22
Locatie: laren(nh)
Contacteer:

Bericht door felix »

Nou ik ben 14 jaar
rij al bijna 3 jaar minibike (vooral indoor)
er word gezegt dat ik talent heb (niet om optescheppen)
ik weeg 65 kilo :oops: :lol:
Eneuh heel mischien krijg ik nummer 13,
Maar daar reken ik niet op.
ik heb als 2de nummer 88 opgegeven

MvG Wilco
[img]http://img338.imageshack.us/img338/3818/vooorwilliefh2.jpg[/img]
MX_Melvin
forum gebruiker
Berichten: 999
Lid geworden op: vr 30 apr 2004, 15:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door MX_Melvin »

Ik krijg er ook een, een 6.2 pk watergekoelde Camel Replica

Afbeelding

Ik kan niet wachten tot die er is en om er mee te rijden (Indoor en Outdoor geen wedstrijden nog..) Ben 15 en weeg maar 45kg :shock:

Zodra die er is wordt mijn website ook weer geupdated en op het forum ook wel wat.

Gr Melvin
Zoon van Peter (V-racer!)
Plaats reactie