Carter

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
stefano

Carter

Bericht door stefano »

Ik heb nnu een stel carters liggen,en was druk bezig met hakken(en zagen :lol: ),en vroeg mij af of het aan te raden is,het kanaaltje voor de smering van het lager groter te maken.

Is het aan,of af te raden?

En op het puchforum stond een howto inlaat op carter te maken,die deed dat met kneedbaar staal(epoxi stick)

Komt het ooit goed als je dit op je carter gebruikt?

Want er zit een kleine holte in mijn carter,die ik tegen kwam tijdens het frezen,ik hield hem tegen het licht en bleek dat ik er doorheen kon kijken.

Stefan
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: Carter

Bericht door Lg tweewielers »

Jo ,

Ik had een puch rider macho die ook getunde carters had en toen ik voor inspectie ging kijken ( of alles nog in orde was , slijtage ) bleek het ook dat ze te ver waren gegaan en het opgevult hadden met een soort epoxtie.

*Mijn puch liep dus gewoon goed daarmee !

:twisted: Keep On Tuning :twisted:
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

Hey, ik heb het ook wel is gebruikt je hebt verschillende soorten, voor aluminium(niet benzine bestendig) maar ook voor het dichten van bijv carters/benzine tankjes/alu voorwerpen.. Die moet je dus hebben (benzine bestendig) Gr.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Gebruik devcon, dat is super spul!
Of las gewoon het stuk dicht, dat gaat ook gemakkelijkt.
Gast

Bericht door Gast »

defcon F1(+/- 58 euro) of metall set(+/- 68 euro) van locktide werkt perfect.er zijn verschillende soorten de 1 is kneedbaar de ander vloeibaar de 1 andere afschuifsterkte etc.
Is wel prijzig en alleen in kilo of halve kilo (dacht ik) verpakking te krijgen.

groeten jeroen
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Volgens mij las ik laatst in een boekje van mijn vaders werk dat er een nieuw merk is met van dat soort spullen, maar veel goedkoper en minstens zo goed. Ik ga even kijken, als ik wat vind zeg ik het hier, als ik het fout heb, zeg ik het ook hier. :roll:

Niels

Edit: Kan het niet vinden, maar ik ga van de week nog wel even wat spullen kopen dan vraag ik het gelijk wel.
Gast

Bericht door Gast »

NIET die epoxy stick gebruiken voor membraan op carter te maken!!! Dat komt zo weer los door trillingen en hitte.

Voor een piepklein gaatje op je carter is het wel te gebruiken, omdat daar verder geen krachten of iets op staan.(hangt geen carb. aan)
Beter is natuurlijk devcon of lassen.
stefano

Bericht door stefano »

Nou mijn internet doet het weer,en iedereen bedankt voor de reacties.

Binnen kort maar even devcon halen!


Stefan
Plaats reactie