ZELFBOUW NK 2005 verslagen / uitslagen

Informatie over NMC, en andere races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

De wedstrijd tijden op MYLAPS.COM van de zelfbouw

bekijk ik altijd omdat ik wil wat voor tijden er gereden zijn.
19
46%
bekijk ik altijd wegens leuke intresse.
9
22%
bekijk ik wel eens voor de fun.
7
17%
bekijk ik nooit.
6
15%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

ZELFBOUW NK 2005 verslagen / uitslagen

Bericht door *HANK* »

Hallo allemaal.

Het seizoen 2005 gaat komende zaterdag 19 Maart van start met een tranings dag in ZWOLLE.


Ik open dit topic om u allen op de hoogte te houden over het verloop van het seizoen ZELFBOUW NK 2005.
Ik hoop dat er nog een aantal zelfbouwers zijn die op dit topic het een en ander willen laten zien en vertellen over het veloop van de wedstrijden en en de uitslagen.

Over de uitslagen per wedsrtijd dag komen hier een aantal links te staan naar onze tijdwaarneming, voorbeeld:

Pole traning :http://www.mylaps.com/results/newResults.jsp?id=97943
1E Manche :http://www.mylaps.com/results/newResults.jsp?id=97944
2E Manche :http://www.mylaps.com/results/newResults.jsp?id=97945
3E Manche :http://www.mylaps.com/results/newResults.jsp?id=97946


Ook zal ik met de komende traning proberen om van iedere rijder met bike een foto te maken, en een groeps foto van de zelfbouw rijders met bike.

Ook foto's van de wedstrijden zijn hier dus van harte welkom, met een leuk verhaaltje erbij natuurlijk.
Dus laten we proberen met ons allen zelfbouw rijders hier een mooi topic van te maken.
Laatst gewijzigd door *HANK* op ma 23 mei 2005, 16:51, 7 keer totaal gewijzigd.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

fotos

Bericht door *HANK* »

fotos
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Aangezien ik voorlopig nog niet kan rijden, maar wel de wedstrijden ga bezoeken, zal ik foto's schieten tijdens de wedstrijden.

Bij deze een waarschuwing voor de aankomende topic-vervuiler, vervuiling zal worden verwijdert!
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Hank , strak Topic

Koen: Tof dat je de wedstrijden aanwezig bent, en fotos zult schieten.. erg gaaf..

@ Hank:

Geen goed idee om de groepsfoto de 1e NMC wedstrijd te nemen ?..

Dan is het zeker dat alle rijders aanwezig zullen zijn. Ik weet nu bijvoorbeeld al 2 rijders die er aanstaande zaterdag niet zullen zijn.

Het is een voorstel

Hopen op een mooi Zelfbouw topic.

Tot Zaterdag

greetz

Jeroen #21
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

Onze bikes zijn nog niet klaar.. Maar ik zal deze week mijn best doen en zien of ik zaterdag kan komen.. Moet ook nog vrij zien te krijgen.. Ik hoop het. Beetje training is toch weer mooi meegenomen na een hele winter niet gereden te hebben.
Hank, tof dat je een groepsfoto gaat maken! Maar misschien net wat Jeroen zegt, op de eerste wedstrijd is iedereen wel aanwezig denk ik.

Oja; over topicvervuiling: beetje jammer als je hier niks mag zeggen, toch?
Misschien is het gaver om van deze een voor- en napraat topic te maken, de uitslagen in het Racen->Verslagen gedeelte te plaatsen en de foto's in het Racen->Fotos gedeelte. Dat geeft toch meer overzicht; vooral als in de startpost van elk topic even verwezen wordt naar het verslag en de foto's van elke race :)

Ciao!

Edit (mbt zaterdag):
Verwachting van Weerkamer.nl
Temp (min-max): 9-18ºC
Neerslag: 20% kans - 0mm
Wind: Zuid - 3

8)
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

Inderdaat de groeps foto gaan we de eerste wedstijd nemen, dan zullen de meeste er wel zijn.

Joost.

Bike's nog niet klaar???? de hele winter de tijd gehad!!!!
Nou troost je ik ben ook nog druk bezig maar zaterdag moet het voorelkaar zijn.

Topic vervuiling

Van mijn mag hier wel wat voor en nagepraat worden, maar laten we het dan wel houden bij onderwerpen over de ZELFBOUW NK 2005

Mischien was mijn keuze bij algemeen ook niet helemaal goed achteraf, mischien kan daans of koen het nog verplaatsen naar verslagen.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

*HANK* schreef:Hallo

Inderdaat de groeps foto gaan we de eerste wedstijd nemen, dan zullen de meeste er wel zijn.

Joost.

Bike's nog niet klaar???? de hele winter de tijd gehad!!!!
Nou troost je ik ben ook nog druk bezig maar zaterdag moet het voorelkaar zijn.

Topic vervuiling

Van mijn mag hier wel wat voor en nagepraat worden, maar laten we het dan wel houden bij onderwerpen over de ZELFBOUW NK 2005

Mischien was mijn keuze bij algemeen ook niet helemaal goed achteraf, mischien kan daans of koen het nog verplaatsen naar verslagen.
Bikes nog niet helemaal klaar nee :)
En als superexcuus: de winter :lol: Is niet echt fijn werken in een -overgebleven- garageruimte van 2 bij 2.. In de kou :(
Mijn bike Moet en Zal afkomen voor zaterdag.. Ik ben in de tussenuurtjes en in de pauzes thuis om aan het fietsje te werken :shock:
Bert moet zaterdagochtend werken (ik aanvankelijk ook, maar ik heb een vervanger kunnen regelen) en Bert's bike moet nog net iets te veel aan gebeuren/getest worden.
Tis dus de bedoeling dat ik kom rijden.. Bert gaat niet lukken helaas.

Tot Zwolle, tot Karba! :twisted:

> Edit:
Training begint om 10.00u las ik in de Rapido.
Maar wat Kevin en ik ons afvroegen:
- Wat zijn de inschrijfkosten?
- Tot hoe laat duurt alles? (Misschien iemand een dagschema?)
jesse-13

Bericht door jesse-13 »

Inschrijving zal wel iets van 20 euro zijn
De tijden weet ik ook niet :cry:
Gebruikersavatar
Erik de Wit
forum gebruiker
Berichten: 485
Lid geworden op: za 19 feb 2005, 22:22
Locatie: Hoogwoud
Contacteer:

Bericht door Erik de Wit »

Hallo iedereen,

Ik hoop er zaterdag ook te zijn op mijn mini, het wordt de derde keer dat ik er op rij dus iedereen opgelet als je deze ziet hij doet het bijna voor het eerst die dag.

Afbeelding

Gr. Erik
I think I can
www.dewitracing.com
Gebruikersavatar
JaGuTo Racing Team
forum gebruiker
Berichten: 176
Lid geworden op: do 28 okt 2004, 15:30
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door JaGuTo Racing Team »

Strakke bike wij willen jou succes wensen!!
[url=http://www.jagutoracing.nl/][img]http://members.home.nl/h.sterk/images/sticker.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Training Zwolle

Bericht door *HANK* »

Hallo allemaal

Ja zaterdag was het dan zover het begin van het nieuwe seizoen.
Ik was om 8.30 uur op de baan in Zwolle en ik was niet de enige, er waren dus nog meer mensen die er zin in hadden.
Zo eerst even de tent opgebouwd, en daarna eens even een rondje gelopen langs iedereen.
En als je zo keek was er ook deze winter weer aardig gesleuteld, nieuwe bike's en bike's die de nodige wijzigingen hadden ondergaan.
Rond een uur of half 11 konden we voor het eerst de baan op, maar het weer zat niet echt mee regen dus, en de baan was na de winter ook nog niet op gereden, deze was bedekt met een dun laagje groen, lekker glad dus.
Daar gingen we dan met de mooie schoone bike's de baan op gleiden en glibberen en onderuit gaan, en voor de meeste was het weer even wennen een tijdje niet op de bike gereden.
Na de eerste traning zagen de bike's er al niet meer uit geheel onder de modder, alsof we op een cross baan hadden gereden.
Maar gelukkig werdt in de middag droog en de iedeale lijn werdt droog gereden, dus de profielloze banden er onder, en ja de snelheid kwam er weer een beetje in, een uit stapje buiten de ideale lijn werdt nog wel afgestraft met een schuiver vanwege de nattigheid maar het ging lekker.
En voor onze nieuwe lingen was het ook even wennen, rijden in de regen en op een buiten baan, maar als ik het zo links en rechts eens keek ging het niet verkeerd.
Uiteindelijk was het weer een gelaagde dag en een ieder heeft na een lange winterstop de bike weer kunnen uitproberen en afstellen, ja en dan is het volgende week zaterdag de 1e wedstrijd dan gaan we eens kijken hoe het er echt voorstaat met de rijders.
Want we misten er nog wel een aantal, maar die zullen er volgende week allemaal wel bij zijn.

Helaas heb ik geen foto's maar er zijn vast mensen die nog foto's hebben gemaakt, dus foto's van harte welkom.

Zaterdag 26 Maart 1e cub wedstrijd te Zwolle inschrijving vanaf 9.00 uur & keuring, traning vanaf 10.00 uur, inschrijfgeld 35 Euro.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Hey racers..

jaja, zaterdag was het de dag...

De eerste training voor het NK, en voor mij de eerste keer op een buitenbaan.

Zaterdag 8.45. We kwamen op de baan aan, zochten een plekje uit.. en de spulletjes ff uitgepakt.. vervolgens naar de kantine.. ff een bakkie koffie drinken en even inschrijven.

Alles was goed, alls was in orde.. wachten maar tot de eerste trainingsessie begon.. er was echter 1 probleempje voor mij, en misschien wel voor meerdere rijders, het regende.. en ik stond op Slicks... simpelweg omdat ik geen regenbanden heb.!

Op na Theo van Hemmen... 2 regenbandjes gekocht voor een prikkie.. en als een gek de wielen eruit en de banden vervangen.

Rond hald 11 mochten we de baan op.. Nat, nat en nog eens nat.

Maar.. het ging bijzonder goed vond ik zelf. Niet gevallen, en kwam nog aardig mee in de regen.

Na 2/3 trainingsessies ontstonden er droge lijnen, en na de 3e sessie zag ik dat m`n regenbanden minder en minder werden voorzien van rubber..

Tijd voor de Slicks... alles weeeer omzetten, magoed..je moet er wat voor over hebben.

De volgende Sessie: Het was weer even wennen met die slicks.. en je moest er voor zorgen de ideale lijn te houden.. Kwam je daarbuiten, had je een grote kans om een schuiver te maken. ( met name de bocht na Start/Finish en de bocht voor het rechte stuk.

Rond 4 uur liep de dag ten einde... en we pakten de spullen en gingen richting huis.... Voor sommigen een verre reis... voor anderen een kortere reis.. (mijzelf 10 minuten, ik reed op de thuisbaan)

Al met Al... ondanks een slecht begin van het weer.. was het een hele mooie, en leerzame dag...

Tot de 26e op Zwolle !

Greetz

Jeroen #21
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
dennis
forum gebruiker
Berichten: 587
Lid geworden op: zo 02 mar 2003, 21:27
Locatie: beverwijk
Contacteer:

trainning

Bericht door dennis »

zaterdag was het zo ver de eerste trainning.het weer zat niet mee maar dat had hank al gezegt.ik heb juist gewacht dat er een drooge lijn kwam.om voor het eerst de baan op tegaan.maar ik kwam er achter dat me kopeling niet goed is.hij slipte te veel snel ff kijken of ik er wat aan kon doen maar niks hielp.deze kopeling had ik ff van roel geleend omdat de mijne stuk was. bij roel deet deze kopeling het alleen bij mij niet.en ik de mijne naar hank gestuurdt voor nieuwe voering.zaterdag had hank ze mee dus ik ga vande week er onder gooien en hoop zaterdag wel goed kunnen rijden.hank nog bedankt man dat je zo snel kon maken.laten we hopen dat het zaterdag ook beter weer is.het was ook leuk om de jongens van de zelfbouw weer te zien en de nieuwe rijders na de winter stop.
tot zaterdag
dennis #14
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Zaterdag 26 Maart 2005:

1e NMC op Karba - Zwolle

De weersverwachting tot nu toe:

zonneschijn (%) 40
neerslagkans (%) 20
neerslag (mm) 0
min. temp. (°C) 7
middag. temp. (°C) 16
windrichting O
windkracht 2

Al met al ziet dit er best goed uit... Niet veel zon, maar ook weinig kans op regen !..

Maar laten we niet te veel hopen op mooi weer.. we hebben het verloop van vorige week ook gezien... Van zonneschijn, tot regendruppels

We wachten af

Greetz

Jeroen #21
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Foto's traning

Bericht door *HANK* »

Hallo allemaal

Daar zijn ze dan de eerste foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgens mijn heb ik de meeste rijders gehad van de traning, maar voor meer foto's moet je even op de site van RAP kijken http://www.pocketbikes.nl/images/2005/Z ... /index.htm
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Plaats reactie