Sendai pruttelt en dan ... niets!

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

Sendai pruttelt en dan ... niets!

Bericht door Gast »

Mijn Sendai startte vandaag vlot. Bij 't optrekken had hij behoorlijk wat moeite en eens op toeren ging het vlot. Maar dan, na enkele honderden meters te hebben gereden, hield de motor in en gaf hij geen krimp meer. De choke af gezet en enkele malen aan de trekstarter getrokken, maar de Sendai doet het niet meer. Ook is de ketting eraf gerold, maar dat is reeds gefikst.

Ik denk aan een kapotte bougie ... nog iemand suggesties? :roll:
red devil

Bericht door red devil »

carb ffkes schoon maken en je luchtfilter en je bougie wat je al zij ffkes naar kijken ! zal het wel verholpen zijn :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Zou een brandstof filtertje dan zoveel verhelpen en de carb langer schoon houden? Of is het niks waard, zo'n brandstoffiltertje?

En als het dan toch wonderen zou doen, is een brandstoffilter van een "volwassen" motor dan ook goed of niet? :?

Ik heb zonet de bougie eruit gedraaid en die vonkt nog. Welliswaar zie ik niet bij elke slag een vonk, zo nu en dan één zwak vonkje. Zal dan wel de bougie zijn zeker die maakt dat m'n Sendai niet goed draait?
Gast

Bericht door Gast »

Dat je bougie vonkt wil nog niet zeggen dat die goed is. Er kan ook een heel klein scheurtje in het witte gedeelte zitten zodat de vonk naar buiten slaat als je hem het blok in hebt gedraaid.
Probeer maar een nieuwe bougie, zul je zien dat het probleem verholpen is!

Succes.
Gast

Bericht door Gast »

Nieuwe bougietje in de cilinder gedraaid en hup ... de Sendai sloeg onmiddellijk aan. Aan de oude bougie was nochthans niets abnormaals te zien. De verkleuring was ideaal (koffie met melk kleur - dus afstelling is prima). De motor trekt weer vlot op en klimt gretig in de toeren. Ideaal dus en bedankt allemaal voor de nuttige tips en info. :wink:
Plaats reactie