Opvoeren 70cc minibike

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

Opvoeren 70cc minibike

Bericht door Gast »

Ik heb een 70cc homemade minibike.. Maar hij loopt nu max. van 55...
en k zou hem graag wat harder willen laten lopen...
Hoe kan ik dit het beste doen

70cc
Polini uitlaat..
Standaart Carb (komt binnekort 17 op)

Iemand ideen??
red devil

Bericht door red devil »

nou je hebt zkr een polini scooter uitlaat ?
probeer meschien een proma cc
en koop dan een dell'ortho carb 19 mm
en anders moet je je vertanding iets aan gaan passen dan heb je wel hogere top trek kracht gaat er dan wel mee naar beneden
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Re: Opvoeren 70cc minibike

Bericht door Carlos Keutel »

Repro schreef:Ik heb een 70cc homemade minibike.. Maar hij loopt nu max. van 55...
en k zou hem graag wat harder willen laten lopen...
Hoe kan ik dit het beste doen

70cc
Polini uitlaat..
Standaart Carb (komt binnekort 17 op)

Iemand ideen??
Het is zeer verstandig om de spoelpoorten op je carter te synchroniseren met je cilinder. De spoelpoorten op een 70cc willen nog wel eens groter zijn en dat levert heel veel turbulentie op. Alleen als je zelf nooit aan frezen/opvoeren doet raad ik je aan dit iemand te laten doen die verstand heeft van metaal techniek, het is behoorlijk gevaarlijk want zogouw je door je schroefwand (waar je de carterhelften aan elkaar schroeft) heen freest looptie niet meer en dan moet je hem laten lassen. Je kunt ook je kop afvlakken, dit kun je door als je blok in elkaar zit, een stukje soldeerdraad (verkrijgbaar bij de locale metaalshop of doe het zelf shop) in het bougygat te doen, en dan er voor zorgen dat het uiteinde de rand van de cilinder raakt (niet in de spoelpoorten/inlaat- uitlaatpoorten :shock: ) dan draai je langzaam je ontstekingspoulie rond todat hij wat stroever gaat, Dan draai je helemaal door todat je 1x rond hebt gedraait, Dan haal je het stukje soldeerdraad er weer uit en meet je de dunste plek, Dit is de maat wat je van je cilinder(kop) af mag halen, Dan pak je een glasplaat, Plak je hier een stukje schuurpapier op (zo fijn mogenlijk) en ga je schuuren, net zolang todat je er ong net iets (moet vmij 0,001 mm zijn) Van je opgemeten limiet zijn. Als je hier over gaat dan kun je de kop weggooien want dan raakt de zuiger de cilinderkop en dan kun je het vergeten. Dit scheeld heel veel in trekkracht :wink: Als ik even in me rommelmap duik kan ik mischien nog wel meer gegevens over tunen vinden (btw wel wat ingewikkelder).
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
bekfire
forum gebruiker
Berichten: 618
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 23:15
Locatie: hoedekenskerke (zeeland)

Bericht door bekfire »

ik stel me ontsteking af met een auto bougie die heeft langere drad en de zuiger raakt op zijn hoogste dooie punt de bougie en dan kun je je ontsteking afstellen
kit replica!
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

bekfire schreef:ik stel me ontsteking af met een auto bougie die heeft langere drad en de zuiger raakt op zijn hoogste dooie punt de bougie en dan kun je je ontsteking afstellen
:shock: :shock: DIT RAAD IK TEN STRENGSTE AF! Zo kun je en je zuiger, en je schroefdraad verklooten, Als je dit doet zal de zuiger toch naar boven willen, en aangezien een zuiger niet zo'n sterk dingetje is als je zou verwachten, kan dit behoorlijk slecht aflopen, en dit is geen manier om je ontsteking af te stellen, Dit doe je door een schroevendraaier losjes tegen de zuiger aan te houden en zo het bovenste punt meten. Btw, Je moet ook een beetje vooronststeking hebben, Dat is dattie net iets voor het dode punt opengaat...
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
mark007
forum gebruiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 29 mar 2004, 20:56
Locatie: Dokkum

Bericht door mark007 »

een auto bougie heeft hetzelfe draad mestal :wink:
stefano

Bericht door stefano »

Met een zuigerstop doe je precies het zefde?

Hij heeft dan wel een groter oppervlak,maar de bovenkant van de zuiger loopt bol,ik heb er nog nooit een zuiger mee verkloot.(met een zuigerstop)

Stefan
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

mark007 schreef:een auto bougie heeft hetzelfe draad mestal :wink:
... zo stom ben ik niet, Dat snap ik dan weer wel.... Maar ik heb het over als je toch al een zwakke draad heeft (mensen die er wijnig verstand van hebben en horen dat ze het ding goet moeten 'aan" draaien, denken ze dat ze er met volle gewicht aan moeten gaan hangen, Als je dan met de krukas draait en je zet er teveel kracht op, Woeps, schroefdraadje kapot, Maar dat was ook niet de grootste zorg en heb ik nog niet veel gezien, De zuiger is veel kwetsbaarder
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

stefano schreef:Met een zuigerstop doe je precies het zefde?

Hij heeft dan wel een groter oppervlak,maar de bovenkant van de zuiger loopt bol,ik heb er nog nooit een zuiger mee verkloot.(met een zuigerstop)

Stefan
... precies wat je zecht, Een zuigerstop heeft een groter oppervlakte, Een bougy maakt ook al is de zuiger bol, Minder contakt met de zuiger, en plaatst daarom meer druk op een punt, als je vaak een zuigerstop gebruikt kun je dat ook aan de zuiger zien, zoniet, dan hebbie een goede zuiger (en ook een duure) Maar wat ook het probleem is is dat een ontsteking op de milimeter afgestemd moet worden, En dat gaat niet met een autobougy, als je het helemaal goed wil doen, en je gaat er bijv mee racen, Raad ik je een klokje aan, Deze draai je in het bougy gat en dan kun je zelf het aantal milimeters voorontsteking bepalen, Handig voor finetuning, moet ik wel vermelden dat deze heel duur zijn, Als je er een mag lenen, niet verkloten :P
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

red devil schreef:nou je hebt zkr een polini scooter uitlaat ?
probeer meschien een proma cc
en koop dan een dell'ortho carb 19 mm
en anders moet je je vertanding iets aan gaan passen dan heb je wel hogere top trek kracht gaat er dan wel mee naar beneden
oh en btw, Als je een polini scooter terugloop hebt (of expansie) Vooral geen proma kopen, Polini uitlaat is veeeeeel beter als je een 70 cc hebt.
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
bekfire
forum gebruiker
Berichten: 618
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 23:15
Locatie: hoedekenskerke (zeeland)

Bericht door bekfire »

een goede auto bougie voel je er maar net tegen komen en als je aan je vliegwiel rustig tegenaan draid gebeurt er echt niets.
kit replica!
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

bekfire schreef:een goede auto bougie voel je er maar net tegen komen en als je aan je vliegwiel rustig tegenaan draid gebeurt er echt niets.
Dat is toch helemaal niet precies! Je ontsteking moet precies zo veel milimeter (weet niet hoeveel) voorontsteking hebben, draai je er een autobougy in?? Kun je net zo goed de bougy eruit halen en de schroevendraaier erin doen, weet je ook direct waar het bovenste dode punt is :D
Jah zo is het.
wevie666

Bericht door wevie666 »

Of je gebruikt een meetklok 8)

Met een schroevendraaier kan misschien wel.. je minibike loopt dan ook vast wel. Maar als je je bezig wil houden met echt tunen dan moet je het wel iets precieser doen.
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

wevie666 schreef:Of je gebruikt een meetklok 8)

Met een schroevendraaier kan misschien wel.. je minibike loopt dan ook vast wel. Maar als je je bezig wil houden met echt tunen dan moet je het wel iets precieser doen.
Lees aub het hele topic als je iet zecht, dat heb ik ook al eerder gemeld, zo'n klokje :D met een schroevendraaier, da's eigenlijk voor grasmaaiers, niet voor minibikes, bij grasmaaiers gebruik ik die manier altijd, maar ik zij dat omdat je dat nog beter kunt doen dan een autobougy erin doen
Jah zo is het.
Plaats reactie