Remmen afstellen

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nickname-42
forum gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: do 10 jun 2004, 15:35
Locatie: Twello
Contacteer:

Remmen afstellen

Bericht door Nickname-42 »

Hallo mede-minibikers,

Net mijn nieuwe bamibike binnen gekregen. (die met de demontabele achterbrug) Snel bezig gegaan met alle bouten en moeren vast te draaien, de ketting op de goede spanning te zetten (veel te strak) en de remmen controleren.

En bij de remmen zit het probleem. Remhendel van de achterrem staat prima. Deze loopt niet aan en genoeg gevoel in de hendel. Echter de voorrem krijg ik maar niet voor elkaar. De hendel knijp ik tot aan de gashendel. (al geprobeerd de kabel wat uit te draaien, helpt niks)
Waarschijnlijk helpt het ook niet echt dat de hendels helemaal van plastic zijn, maarja de achterrem voelt wel goed aan.

Ook snap ik niet helemaal wat ik moet verstellen aan de remklauw zelf ( ik voel weinig verschil) Het `instructieboekje` is ook niet bepaald duidelijk hierover. Kan iemand mij hiermee op de goede weg helpen?
Ducati

Bericht door Ducati »

Ik stel de remmen altijd af met een inbussleutel.
In het midden van de remklauw zit schroefdraad met een boutje erop,dat schroefdraad kan je dan meer naar binnen draaien of naar buiten door middel van je inbussleutel.
Gevolg is dan dat je remblokjes verder of dichter op de remschijf gaan staan.
Gebruikersavatar
Nickname-42
forum gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: do 10 jun 2004, 15:35
Locatie: Twello
Contacteer:

Bericht door Nickname-42 »

Oke bedankt. Daar kan ik al wat mee.
Ook nog een tip om het slappe gevoel uit de hendel te krijgen?
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Vervangen door metalen. Die dingen kosten niet zo veel.

Niels
stefano

Bericht door stefano »

Als je metalen remhandles koopt zou ik ze 2-3 cm vanaf het begin heel lichtjes inslijpen.

Als je valt met je handen nog aan het clipon en de ramhandle die je hand in elkaar druks is nooit prettig


Of je koopt handles van een mountainbike (die korte)
Stefan
Gebruikersavatar
Nickname-42
forum gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: do 10 jun 2004, 15:35
Locatie: Twello
Contacteer:

Bericht door Nickname-42 »

Gisteravond aan het prutsen gegaan. Nu grijpt de remklauw aardig goed aan. :wink:
Ik zal deze week ook op zoek gaan naar een paar metalen remhendels om het helemaal goed te krijgen. Bedankt voor de tips!
Plaats reactie