achter tandwiel

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

achter tandwiel

Bericht door Gast »

ik heb ff een vraagje ik lees iedere keer dat je je fietstandwiel moet gebruiken maar die loopt toch los of ben ik nou gek en ik zie bij alle foto's andere tandwielen zitten wie kan mij ff uitleggen hoe dat zit

al vast bedankt
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

kan je toch vastlassen??

of borgen?? met moeren!

zou ik doen dan tenminte
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

pff, al zo vaak gevraagd VASTLASSEN
Gast

Bericht door Gast »

jaja dus ik ga aluminium aan me tandwiel lassen gaat ook echt wel lukken he dacht het niet!!!!!!! me tandwiel zelf star maken dat ie niet meer beweegt lukt wel maar hij loopt van me velg en die kun je niet borgen. :lol:
Gast

Bericht door Gast »

Ik had het met moeren gedaan alleen deze hielden het niet meer met mijn nieuwe 70 cc. hij heeft nu gewoon de moer overgetrokken dus dit werkt ook niet ik ben ook nog op zoek naar een oplossing heb nm. ook alu naafjes.
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

tiglassen??

lijkt me toch gekke optie:wink:
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

rossi-nr.1 schreef:tiglassen??

lijkt me toch gekke optie:wink:
weet je wat tiglassen is alu op alu hoe ga je dan een andersoort staal er aan lassen of ben je ook zn loze beunhaas die alles denkt te weten maar toch ook weer niet
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

hou ten eerste je grote mond is!!

iedereen is hier om elkaar te helpen en er word al zovaak gezegd dat het vastgelast moet worden en denk je dat die mensen op het forum die het wel gedaan hebben het niet weten??

dan doe je het toch niet! :?
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

Als je alu op staal gaat lassen hoop ik voor jou dat dat houdt want zo heel erg stevig is dat niet.
Dan zou je al een alu tandwiel moeten hebben of een stalen naaf!!!
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

De bedoeling is om het tandwiel vast te lassen zodat het trugtrap meganisme vastzit, dit is dus gewoon staal op staal, en dan met borgboutjes vastzetten aan de alu naaf. maar beter is om het fietstandwiel er helemaal vanaf te halen, en een verloopring te draaien waarmee je bv een tomos tandwiel mooi gecentreerd aan de velg kunt schroeven..........
Gast

Bericht door Gast »

Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

rkpdude thanks voor de tip maar wat bedoel je met een verloopring draaien en hoe zit het met andere tandwielen want ik zie heel veel tandwielen die volgens mij geen fietstandwiel zijn
Gast

Bericht door Gast »

Ik had ze met borgboutjes vastgezet in de naaf en de boutjes zelfs vastgelast zodat hij niet lostrilt maar hij trok boutje met de las gewoon door! Dus borgen met bouten en moertjes werkt niet!
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

@race devil

Bericht door rkpdude »

Achtertandwiel van een tomos brommer is een mooi tandwiel om te gebruiken als achtertandwiel voor je minibike. Ze zijn recht en klein. Je koopt een tomos tandwiel van 24 of 22 tands. Deze past natuurlijk niet meteen op je puch naafje. Als je het fietstandwiel van je naaf afhaald hou je een pasring over. nu draai je een ring die precies over die pasring past, en aan die ring draai je meteen een rand die als buitendiameter de binnendiameter van het tandwiel heeft. Nu drie ofzo bouten erdoorheen, en met moeren aan de binnenkand van de naaf kun je het hele zooitje vastzetten...Simpel (als je over een draaibank beschikt)
Gast

Bericht door Gast »

zou je een fototje kunnen sturen van jou achtertandwiel meschien dan kan ik me een beeld vormen van wat je bedoeld

matthieuvanroest@hotmail.com
Gesloten