ZELFBOUW NK 2005 verslagen / uitslagen

Informatie over NMC, en andere races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

De wedstrijd tijden op MYLAPS.COM van de zelfbouw

bekijk ik altijd omdat ik wil wat voor tijden er gereden zijn.
19
46%
bekijk ik altijd wegens leuke intresse.
9
22%
bekijk ik wel eens voor de fun.
7
17%
bekijk ik nooit.
6
15%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

Gaaaf!! 8)
Kwam goed van pas bij m'n spreekbeurt vandaag 8)
minibike#46
forum gebruiker
Berichten: 167
Lid geworden op: do 10 feb 2005, 02:17
Locatie: Hoogeveen

foto's #46

Bericht door minibike#46 »

Hey Hank heb je ook nog foto's van mij? :?
Of had je alleen foto's van de eerste paar manche's,toen reed ik nog niet omdat ik het zonde vondt voor m'n nieuwe setje regenbanden,die gebruik ik liever met de wedstrijd als we wel de strijd aan moeten gaan... :wink:
Ik reed na de 2e manche met slicks en dan kan je wel raden wat er gebeurd als je in die groene zooi komt waar zand bladeren en eikels liggen,3keer onderuit gegaan 2x in de bocht na de start en 1keer in de 1na laatste bocht maar dat was stom van mezelf,ik wou dennis nog effe buitenlangs inhalen en toen kwam ik in die groene prut terecht al met al geen schade,dus maar goed als de kuipen nog niet waren gespoten en m'n nieuwe frame...
Ik kan niet wachten tot zaterdag,als ik het gashandvat aanraak wil je de minibike al richting zwolle :lol:
Tot zaterdag...Ferdi Beeuwkes #46
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Hey Ferdi..

ik heb ff voor je gezocht.. je staat niet op de foto ! :cry:

Dit komt denkik omdat er vooral fotos geschoten zijn toen het nog nat was.. en toen reed je dus niet :wink:

Zaterdag worden er wel veel fotos gemaakt... Door RAP.. en door minibike.nl

tot zaterdag !

Jeroen #21
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
dennis
forum gebruiker
Berichten: 587
Lid geworden op: zo 02 mar 2003, 21:27
Locatie: beverwijk
Contacteer:

vallen

Bericht door dennis »

hey ferdi moet je beter sturen man
dennis tot morgen
Jvdw#59

Re: vallen

Bericht door Jvdw#59 »

dennis schreef:hey ferdi moet je beter sturen man
dennis tot morgen
:P hoezo dat?
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: vallen

Bericht door üntiej#21 »

Jvdw#59 schreef:
dennis schreef:hey ferdi moet je beter sturen man
dennis tot morgen
:P hoezo dat?
dattie dan wel op de foto komt :wink: hehe

Heb er vandaag genoeg achter gereden.. met de stuurkunsten zat het zeker wel goed ! 8)

greetz

Jeroen #21
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
minibike#46
forum gebruiker
Berichten: 167
Lid geworden op: do 10 feb 2005, 02:17
Locatie: Hoogeveen

mooie race

Bericht door minibike#46 »

Het was vandaag zover in zwolle,meer een zeeeeer groot startveld van ongeveer 24 man aan de start,voor mij pakte dat mooi koten uit omdat tijdens de tijdtraing mijn transponder het niet deed dus moest ik helemaal achterin starten op de 24ste plaats geloof ik,met de start heb ik er nog genoeg in kunnen halen door me in de kleinste hoekjes te kunnen drukken en toch nog gekropen naar de 13e plaats de 2 de manche ging het goed,en werdt ik 10de door mooi samen in een groepje van 4 man te rijden met dennis(14) en nog wat anderen,het was moelijk om de jongens voorbij te komen maar toch net 2 ronden voor de finish pakte ik dennis en de anderen nog om mijn puntje te behalen,de 3 manche ging ook aardig goed,maar kwam iets slecht van de plek omdat m'n koppeling aardig slipte maar na een paar bochten kwam ik weer in een groepje van vier,het was heel erg mooi om samen in een treintje te gaan rijden en proberen om er voorbij te steken,het was moeilijk maar toch weer geflikt om er voorbij te komen en 9de geworden....kortom het was een superspannende race met veel nieuwe minibikers erbij,en voor mij nog genoeg sleutel werk te doen binnen de 2 weken...
Tot over 2 weken in leleystad....
Ferdi Beeuwkes #46
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

jah... vandaag was zeker een geslaagde dag...

Rond half 8 kwamen we op een redelijk vol Karba Zwolle aan... we waren niet de enige die vandaag zijn rondjes wou maken..

Het was erg spannend.. omdat het mijn eerste wedstrijd zou worden !..
Een veld van rond de 25 rijders.. en veel nieuwekomers, waaronder ik..
Ik heb me gekwalificeerd als 10e..waar ik meer als tevreden mee was.

De 1e manche:
Ik starte op de 4e startrij, op de 10e plek... en moet zeggen dat de start helemaal niet verkeerd ging... ik kwam al snel samen in een groepje met Dennis sterkeboer (#14) en Joost van der Woude (#59) terecht.. We waren aardig aan elkaar gewaagd... totdat Joost inclusief zijn broer onderuit ging... samen ten onder in de bocht voor de kantine !... en beste schuiver.. die ik heeeel erg dichtbij heb gezien.. en zelfs iets TE dichtbij.. waardoor ik een aantal kostbare seconden verloor op de voor mij rijdende Dennis Sterkeboer (#14)... de eerste manche eindigde ik als 12e.. niet verkeerd opzich

De 2e manche:
Nu mocht ik starten vanaf de 12 plek.. en opnieuw was de start aardig goed... pakte een paar mannen, maar werd ook gepakt in de eerste 2/3 bochten door een paar andere mannen...
Opnieuw werd er een heel mooi groepje rijders gevormd rond de 9 / 10 / 11 plaats tussen Ferdi Beeuwkes (#46), Dennis Sterkeboer (#14) en mijzelf ( #21).. ronde na ronde reden we achter elkaar aan... zonder ook maar enige ruimte aan elkaar te geven..
4 ronden voor het einde kon ik Dennis passeren en lag hierdoor op de 11e plek... Ferdi was iets weggelopen... de laatste 4 ronden waren nog aardig spannend.. maar ik kon mijn 11e plek vasthouden..

De 3e manche:
Opnieuw was mijn start wel goed.. maar moest 1 plekje inleveren.... En ja hoor.. opnieuw werdt er een groepje gevormd.. tussen Dennis, Ferdi en mij... alleen nu zat ook Kevin van tienen (#35) er nog voor... Ook dit gevecht verliep "rustig" en ronde na ronde werd gereden... een stuurfoutje hier, remfoutje daar.. zorgde ervoor dat er af en toe van plek werd verwisseld... Ikzelf reed achter Ferdi... en voor Dennis... tot een paar ronden voor het einde... waarin Dennis mij inhaalde in een krap bochtje achter op het circuit...
Opnieuw een 11e plek

Het was een erg mooie dag... de zon scheen gelukkig af en toe !.. en een paar sputtertjes regen maakte het ook nog wel spannend... Een paar valpartijen.. waarvan 1 ziekenhuis-ongeval..

tot de volgende keer..

Greetz

Jeroen #21
Laatst gewijzigd door üntiej#21 op zo 27 mar 2005, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

verslag 1e cub

Bericht door *HANK* »

Hallo allemaal

Het was dan gisteren zover de 1e wedstrijd van 2005.

Ik kwam om 10 voor 8 op de kartbaan aan en ja het was al aardig druk, even een plekje zoeken maar dat was zo gevonden sta meestal bij de jongens uit mill das dat was gewoon aanschuiven.
Maar het zag er weer nat uit op de baan, in iedergeval te nat om met slicks te gaan rijden dus voor de vrije traning de regen banden er maar onder.

10.00 uur het was zover even een korte rijders bespreking, met de wedsrijdleiding, het enige nieuwe dit jaar, voorheen was de start opstelling 4 rijders naast elkaar, en dat is nu 3 rijders naastelkaar geworden, en na de eerste dag ben ik er wel over te spreken je hebt gewoon wat meer ruimte bij de start om je voor ganger te passeren.

Pole traning.

Het ging voor mijn gevoel wel lekker op de baan maar de tijd viel toch een beetje tegen 7e tijd, maar ja dat moesten we dan bij de start maar weer goed maken.

1e Manche.

Als 7e getraind dus dat was 3e rij op de start opstelling aan de binnen zijde van de baan, met een beetje mikwerk tijdens de start bood dat wel mogelijkheden om wat plaatsjes te winnen, en dat lukte ook aardig lag na de eerste ronde op een 4e plaats.
Maar dat moet je wel volhouden tot het einde, in het begin was het goed vol tehouden, tot de eerste achterblijvers op een ronde gezet moesten worden, dan wordt het lastiger om je plaats vast te houden, daardoor kwamen roel en henry mijn voorbij dus terug naar plaats 6.
tegen het einde een naar ongeval met antony roos hij wilde voor de bocht nog een achterblijver passeren, maar dat verliep niet zoals het de bedoeling was en viel voorover van zijn bike kwam daardoor op zijn hoofd en schouder terecht, maar door de val en de pijn bleef hij op de baan liggen waar door de wedstrijd werdt stilgelegt, nadat de EHBO hem had onderzocht werdt besloten om maar even het ziekehuis te bezoeken, daar werdt vastgesteld dat antony zijn sleutelbeen heeft gebroken.
Dit was even een domper op de feestvreugde, dus voor antony heel veel beterschap en dat we je maar weer snel terug mogen zien, maar ik ben bang dat hij wel een paar wedstrijden zal missen.
Uiteindelijk ben ik 6e geworden de 1e manche niet verkeerd.

2e manche.

Op de 2e start rij dat moest weer mogelijkheden bieden bij de start, en ook dat lukte weer kwam als 3e door na de eerste ronde geloof ik.
En na een aantal ronden viel denny rijdend op de 1e plaats das weer een plaatsje winst 2e achter marty linders, maar ook hier weer bij het passeren van de achterblijvers moest ik wat plaatsen inleveren, en uiteindelijk 7e geworden.

3e manche.

Weer starten van af de 3e rij, en ja hoor weer een wereld start kwam weer als 4e door, en kon het tempo voorin aardig volgen, ik reed op dat moment achter sjoert en kon hem aardig volgen, maar voor het opdraaien naar het rechte stuk maakt sjoert een foutje en komt naar buiten, ik denk nog nou dat is makkelijk kan ik zo voorbij, maar dat liep anders af ik kom ook een beetje buiten de ideale lijn en net te vroeg het gas er op en daar lig je dan.
En ja dan komen er gelijk weer 4 man je voor bij dus ben je weer 8e, maar gelukkig hadden we nog een flink aantal ronden te gaan dus zijn we er maar voor gaan zitten en aan een inhaal race begonnen.
Al snel had ik de eerste gepassert en al snel daar na de 2e, maar toen was het wel een aardig gaatje naar ed luiten maar dat werdt toch naar een 4 tal ronden dicht gereden maar toen nog er voor bij dat ging ook goed na op het eerste rechte stuk er klem achter te zitten kon ik hem op het 2e rechte stuk vrij gemakkelijk voorbij komen, 5e op dat moment en vlak daarvoor reed sjoert nog dus toch maar proberen om die ook voor bij te komen, dat ging ook weer op dezelfde manier als bij ed, 4e dat was niet verkeerd maar naar de 3e plaats was niet meer mogelijk roel rijdend op de 3e plaats had inmiddels een voor sprong van 11 sec en met nog 3 ronden te gaan was dat niet meer mogelijk dus uitrijden op de 4e plaats en geen fouten meer maken.
Dus 4e in de 3e manche daar was ik best tevreden mee.

Uiteindlijk de dag uitslag van de eerste 3:

1e Marty Linders.
2e Henry Bosman.
3e Soert v/d Weide.

Dit was mijn ervaring van de eerste wedstijd, het was weer een leuke dag met veel rijplezier.

En alle nieuwe rijders ik hoop dat jullie het ook allemaal naar je zin gehad hebben, want het is voor de zelfbouw klasse weer fijn dat er zoveel rijders aan de start staan.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
dennis
forum gebruiker
Berichten: 587
Lid geworden op: zo 02 mar 2003, 21:27
Locatie: beverwijk
Contacteer:

de eerste race

Bericht door dennis »

eigelijk hoef ik niks meer tezeggen,ik denk dat ferdi en jeroen algenoeg heb gezegt.het was leuk om met deze jongens te strijden vooral met jeroen want die is toch nieuw maar die kan heel goed sturen.dus ferdi en jeroen ik hoop dat we met de volgende race weer zo kunnen racen tegen elkaar.ik hoop ook dat de nieuwe rijders naar hun zin hebben gehad en dat ze met de 2de race weer aan de start staan.en hopen dat we dan de groeps foto kunnen maken.oh ja ik wou racertje,joost en bert heel veel suc6 wensen met sleutelen en herstel van het ongeluk. want die jongens hadden veel pech,joost ik hoop dat het goed gaat met je been.
tot de volgende race
dennis #14
ps ik wil keon,joost en sissi en natuurlijk het minibike.nl bedanken voor de mooie foto,s
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Uitslagen

Bericht door *HANK* »

Hallo allemaal

Hier zijn ze dan de uitslagen van de eerste cub wedstrijd.

POLE :http://www.mylaps.com/results/newResults.jsp?id=130976
1e Manche :http://www.mylaps.com/results/newResults.jsp?id=130977
1e Manche :http://www.mylaps.com/results/newResults.jsp?id=130978
3e Manche :http://www.mylaps.com/results/newResults.jsp?id=130979

Dag uitslag van de top 10:

1e marty linders 75 punten
2e henry bosman 46 punten
3e sjoerd v/d weide 43 punten
4e denny v/d boogaart 40 punten
5e roel loos 37 punten
6e hank kok 32 punten
7e ed luiten 30 punten
8e fokko v/d velden 24 punten
9e kevin v tienen 17 punten
10e dennis sterkeboer 16 punten

dit is dus ook gelijk de stand in het kampioenschap.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
minibiker4life
forum gebruiker
Berichten: 42
Lid geworden op: di 06 jul 2004, 11:48
Locatie: t harde
Contacteer:

Bericht door minibiker4life »

Hank,
bedankt voor de verslagen en voor de uitslagen :wink:
ging goed mijn 1ste race op de nieuwe machine
maar ik zie je wel weer in lelystad
Gr. henri
NK 2005 3e
NK 2006 6e
NK 2007 3e
NK 2008 3e
NK 2009 2e
NK 2010 Vlagger:P
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Eindelijk de standen ! :D

Ik sta er NET niet op :wink: 12e plek sta ik als alles klopt..

Ben erg tevreden over zaterdag.. en mijn 1e NMC ! :)

Tot de volgende race..

Jeroen #21
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Rainman51
forum gebruiker
Berichten: 343
Lid geworden op: za 04 dec 2004, 23:09
Locatie: Brakel, België
Contacteer:

Bericht door Rainman51 »

Hank, een vraagje
Zou ik delen van je verslag mogen gebruiken voor mijn artikel in de Motorgazet? Ik zal je naam eervol vermelden als schrijver!
Motorgazet is een motorweekblad die zowel in België als Nederland verschijnt. Het gaat voornamelijk over motorcross, maar snelheidraces en ONK komen aan bod.
Ze hebben me gevraagd om na iedere wedstrijd een artikeltje te schrijven.
Het zou handig zijn mocht ik jouw deel mogen gebruiken.

Alvast bedankt!....

PS: ik ben de persoon die op de rijdersbespreking ook vroeg voor een groepsfoto van de Senior A&B klasse! :wink:
Rainman51 [2e plaats Senior A 4Takt 2006]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Rainman51 schreef:Hank, een vraagje
Zou ik delen van je verslag mogen gebruiken voor mijn artikel in de Motorgazet? Ik zal je naam eervol vermelden als schrijver!
Motorgazet is een motorweekblad die zowel in België als Nederland verschijnt. Het gaat voornamelijk over motorcross, maar snelheidraces en ONK komen aan bod.
Ze hebben me gevraagd om na iedere wedstrijd een artikeltje te schrijven.
Het zou handig zijn mocht ik jouw deel mogen gebruiken.

Alvast bedankt!....

PS: ik ben de persoon die op de rijdersbespreking ook vroeg voor een groepsfoto van de Senior A&B klasse! :wink:
Hey..

Een tipje..
Vandaag of morgen komt er een zelfbouw-verslag over de verreden manches en de racedag op minibike.nl te staan..

Misschien zou je dat kunnen combineren met het verslag van Hank en kijken wat er voor moois uitkomt ! :)

Greetz

Jeroen #21
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Plaats reactie