kappen voor minibike

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

kappen voor minibike

Bericht door Gast »

:D ik ga deze vakantie beginnen met het bouwen van mijn eigen mini bike een ouwe puch en ouwe blokkies en troep heb ik al en een cad tekening van het frame dat ik co2 ga lassen heb ik ook allemaal maar ik had nog een vraag , hoe maken jullie die kappies voor zo'n bike?
alvast bedankt! :idea:
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Ha,

De meeste kopen deze kappen kant en klaar (van Polini of Blata).

Je kan ze ook zelf maken, maar dan moet je creatief aan de gang met polyester. Het komt er op neer dat je een mal moet gaan maken waar de de polyester overheen smeert, als het hard geworden is heb je een kap.

Mischien is er hier iemand met ervaring in het maken van eigen kappen ? En ons daarover tips wil geven

Daniel
Gast

Bericht door Gast »

ik zit bij een motorclub en daar is dus inderdaad iemand die veel zelf maakt van polyester

ik ben eens bij hem gaan kijken en als je dat echt mooi en goed wil doen (daar was hij dan ook mee bezig) dan heb je daar uren tijd en geduld voor nodig want dat is schuren bijwerken schuren bijwerken schuren bijwerken enz...enz... totdat je een strak model hebt (is hij maanden mee bezig geweest in zijn vrije abonduurtjes).

kan jullie wel vertellen het is de moeite waard je hebt iets wat andere dus echt niet hebben. ik ben zelf niet zover gegaan maar hij heeft mij wel de tip gegeven als je helemaal hebt wat je wil maak er dan een mal van want voor je het weet maak je een schuiver en kun je opnieuw beginnen. als je nu een mal hebt van het eindresultaat dan kun je makkelijker een nieuwe maken scheeld een hoop schuurwerk.

ik moet maar eens foto's maken van zijn minibike en hier ergens posten :)

groetjes,

Bikemouse
Gast

Bericht door Gast »

was nog vergeten te vertellen dat het natuurlijk heel erg stoft vooral als je met de schuurmachine begint :lol:

Bikemouse
wevie666

Bericht door wevie666 »

Gewoon polinikappen kopen, veel makkelijker en mooier!!
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Mooier hoeft natuurlijk niet he, als je er maar de tijd voor neemt.

En tja this een afweging natuurlijk. Of je neem kant en klare kappen, ben je snel klaar of je maakt ze zelf en je hebt een originele minibike.

Wij maken de kappen zelf, hij moet immers op mijn 'normale' motor gaan lijken.

Daniel
Gast

Bericht door Gast »

of je doet wat wij doen je koopt die polini/blata kappen en freest er zelf wat in;)!extra luchtsleuven @ brute setups moet maar je kan bijvoorbeeld wat velen doen met een aerox r(yamaha scooter)die vrezen in hun onderkap aan de achter kant een R uit de kap en doen daar gas achter.of woorden en tekens word ook veel gedaan.op die manier ben je speciaal met std kappen;)!
larslaro

Re: kappen voor minibike

Bericht door larslaro »

hoi
ik lees dat je een cad tekening hebt
zou je mij misschien kunnen mailen om wat te regelen want hier ben ik al heel lang naar opzoek alvast bedankt
ik kan in iedergeval lassen en ik werk vaak met autocad op school en thuis
mijn mail adres is:
larslaro@hotmail.com
ps als iemand anders nog een tekening heeft wil je dan ff contact met mij opnemen??
groeten lars
Gesloten