kappen spuiten

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
wilco
forum gebruiker
Berichten: 305
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 08:59
Locatie: emmen
Contacteer:

kappen spuiten

Bericht door wilco »

ik heb gehoord dat het niet best te doen is om je kappen te spuiten
maar als je de polini kappen nou in de spuitplamuur zet en dan de goede kleur er meerdere malen over doet dan wil dat tog wel tog???
alvast bedank jongens
[img]http://img307.imageshack.us/img307/7457/logo13br.jpg[/img]
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
Gast

Bericht door Gast »

Het schijnt dat de benzine damp door je tank heen komt omdat het een zogenaamde open tank is. Een van de weinige dingen die helpt is je hele tank te behandelen met epoxy (kunsthars).

Ik denk dat de benzine damp ook door de plamuur heen komt.
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

De tank kun je inderdaad beter niet spuiten, maar de rest van de kappen kun je heel goed spuiten.

Eerst het plastic goed schuren, want er zit een soort lak laagje op. Daarna spuitplamuur en de rest spreekt vanzelf denk ik..

Ik heb de kappen zelf gespoten met Sikkens Autobase (metallic) en blanke lak. Dit is echter professionele twee-componenten autolak.

Untiej Mini Racing heeft zijn kappen zelf gespoten met een spuitbus en het resultaat is uitstekend.. dat kan dus ook.
Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

Koen schreef: Untiej Mini Racing heeft zijn kappen zelf gespoten met een spuitbus en het resultaat is uitstekend.. dat kan dus ook.
Idd! :)
Kan best, hoor. Halverwege een seizoen staan er wel geheid wat bobbels op je tank.. Maar dan spuit je 'm gewoon een keer opnieuw! :wink:
's Nog leuk werk ook 8)
Gast

Bericht door Gast »

idd joost ik heb hem ook gewoon gespoten en de lak zit er vandaag de dag nog op!! :)
af en toe een beetje bij werken en je kunt weer de show stelen 8)

kevin#24
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

tank spuiten

Bericht door Ronnie »

Waarom moeilijk doen als het makelijk kan?

Koop gewoon bij polini vacirca in eerbeek een overzetkap voor de 911 polini tank.

Deze is probleemloos te spuiten.

Wat ook wil, is de binnenkant van je tank met een epoxie hars behandelen zodat deze damp dicht word.
Hierna kun je de buitenkant gewoon spuiten. :wink:

PS: deze overzetkappen zijn niet voor niks te koop, omdat de polini tanks gewoon niet goed te spuiten zijn.
wevie666

Bericht door wevie666 »

Ik vind die overzet kappen waardeloos! Bij een originele polini tank kan je het overzet kapje er niet mooi opkrijgen :cry: !

Om de een of andere reden past het gewoon niet!
Gebruikersavatar
wilco
forum gebruiker
Berichten: 305
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 08:59
Locatie: emmen
Contacteer:

Bericht door wilco »

wat kost zoon over zet kapje dan en van welk materiaal is dat gemaakt
groeten wilco
[img]http://img307.imageshack.us/img307/7457/logo13br.jpg[/img]
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
joep

Bericht door joep »

ej,

die overspuitkapjes voor de 911 tank leveren ze niet meer :(
alleen de 910 kap leveren ze wel
ik ben namelijk ok bezig met kapjes (911) voor m'n minibike
wevie666

Bericht door wevie666 »

Untiej heeft er nog 1 te koop! :wink:
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

kap

Bericht door Ronnie »

deze kap is van polyesther gemaakt.

Je kunt ook gewoon je benzinekraan verwijderen en dat gat even voor nood met iets anders dicht maken.
Dan een sneldrogende epoxiehars in de tank gieten en goed blijven rond draaien, zodat je de hele binnenkant in de epoxie zet, net zo lang blijven draaien tot het hard is.

Doe dit twee keer en je tank is lucht en damp dicht.

Nu kun je de buitenkant probleemloos spuiten. :wink:

Doe dit alleen met een tank die nog niet gebruikt is, anders wil de epoxiehars niet hechten
Gast

Bericht door Gast »

Als je de tank met de compressor spuit (autolak) blijft de lak dan wel goed zitten??? Mijn vader heeft namelijk pas een compressor gekocht.

( weet dat het een oud topic is maar angezien het hier ook over het spuiten gaat heb ik maar geen nieuw onderwerp aangemaakt)

groeten...
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

maakt niet uit HOE je het spuit.. er komen na een bepaalde tijd bobbels op.. en de verf zal loslaten..

even Off:

Ik heb nog wel een 911 overzetkapje te koop !..

Voor interesse.. ff een PBtje sturen

Jeroen #21
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gast

Bericht door Gast »

Op www.rustbuster.nl is een speciaal middel tekoop om je je benzinetank lekvrij te maken (er ontstaat eigenlijk een tank in de tank!).
Marion

Bericht door Marion »

Je kunt je tankje prima spuiten zolang er nog geen benzine in heeft gezeten. Koop je dus een gloednieuwe in de winkel dan kun je hem nog spuiten. Heb je hem al gebruikt, vergeet het maar.
Plaats reactie