Derbi Senda cilinder @ puchblok

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Derbi Senda cilinder @ puchblok

Bericht door dave »

Hallo zag bij de mini van jobse, dat hij een derby senda cil op ze blokie had gefikst...Mijn vraag dus: Zouden deze tapeinden overeen komen met die van puch? Het slagverschil zal niet veel zijn, maar dat valt op te vullen met een alu plaat welke de dikte heeft van het slagverschil.
Afbeelding

Afbeelding
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

nee, de tapeinden zullen niet overeen komen..

Denk dat je bij alle watergekoelde cilinders het probleem krijgt van een grotere afstand tussen de tapeinden.

Deze moet je gewoon dichtmaken, lasse, of vloeibaar alluminium denk ik ?!... en daarna de andere tapeinden uitmeten en boren + draad tappen..
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gast

Bericht door Gast »

Kijk ook maar eens naar de voet van zijn cilinder, daar is ook flink geklust.
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

Klopt helemaal, heb net eff me cil van derbi eraf geschroefd, Resultaat: veel te dik cilinderhemd, welke ik dan zou moeten afdraaien/frezen. en de tapeinden stonden een behoorlijk eindje uit mekaar. en dan nog het slagverschil. dusja dan valt er veel te doen.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

dave schreef:Klopt helemaal, heb net eff me cil van derbi eraf geschroefd, Resultaat: veel te dik cilinderhemd, welke ik dan zou moeten afdraaien/frezen. en de tapeinden stonden een behoorlijk eindje uit mekaar. en dan nog het slagverschil. dusja dan valt er veel te doen.
Zou niet te veel vn je Hemd afdraaien... kun je beter je carter een stuk groter maken in de rondte..

Zo hou je meer stevigheid in je cilinder, ook door de warmte die vrij zal komen
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
derbi master

Bericht door derbi master »

Ha

japs daar was ik mee bezig maar doordat ik me schoefdraden uit me blok trok (devcon is niet geschikt voor !CENCUUR! in te tappen) zodoende ben ik der mee gestopt, mischien later nog wat aan doen zie wel.

en de tapeinden komen eigelijk vrij !CENSUUR! uit, net half op en half naast het carter maar dan moet je der wat op lassen.

het slag verschil is altijd het grote probleem bij zulk soort dingen de slag van derbi is 39mm en van puch 43mm dus reken maar uit :)

suc6 verder
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

Aha 4mm slagverschil dus. heb in ieder geval een mooi cilindertje, kijk maar bij: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=3414 Helemaal onderin. Gr Dave.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

Wat heb jij trouwens gedaan aan het dikke cilinderhemd? heb jij je carter uitgefreesd, of je cilinderhemd afgedraaid? Gr Dave.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gebruikersavatar
dennis
forum gebruiker
Berichten: 587
Lid geworden op: zo 02 mar 2003, 21:27
Locatie: beverwijk
Contacteer:

ga kijken

Bericht door dennis »

ik denk beter dat je een keer naar nk minibike moet gaan kijken daar rijden een paar jongens die ook scooter cilinder op een puch carter hebben gemaakt.ik denk als je wat vragen heeft en je steld aan die jongen geven ze je wel antwoord.er valt best wel een hoop te leren als je kom kijken.het is niet zo makkelijk om zo iets te maken.laat staan het geld wat je kwijt bent aan onderdelen
suc dennis
derbi master

Bericht door derbi master »

mwa leuk ja :), heb nog wel wat leukers liggen :wink:

en japs dat eb ik uit me carter weg gefreest.
Plaats reactie