vreemd waar ligt het aan

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

vreemd waar ligt het aan

Bericht door Gast »

Nu start mn minibike eindelijk en nu zit ik weer met het volgende probleem
als ik gas geef trekt ie echt niet op heb tand wiel 23 en tand wiel 16 voor
trekt echt sloom ik heb mn topsnelheid berekent en dat is iet van 25 km/u en het is gewoon 50cc dit vind ik dus vet sloom :cry: en als ik vol gas geef houd ie ook in dan iets minder hard gaat ie harder vet vreemd
wat moet er vervangen worden of is er iets mis ik hoop dat een van jullie mij kunnen helpen want jullie zijn wel slim :wink:
Gast

Re: vreemd waar ligt het aan

Bericht door Gast »

MC schreef:Nu start mn minibike eindelijk en nu zit ik weer met het volgende probleem
als ik gas geef trekt ie echt niet op heb tand wiel 23 en tand wiel 16 voor
trekt echt sloom ik heb mn topsnelheid berekent en dat is iet van 25 km/u en het is gewoon 50cc dit vind ik dus vet sloom :cry: en als ik vol gas geef houd ie ook in dan iets minder hard gaat ie harder vet vreemd
wat moet er vervangen worden of is er iets mis ik hoop dat een van jullie mij kunnen helpen want jullie zijn wel slim :wink:
Punt 1: Je vertanding is echt zwaar klote ... probeer een 11 voor en iets groter achter zo kom je nooit op gang

Punt 2: Je kan teveel benzine hebben

Punt 3: Je kan teveel lucht hebben :P

Punt 4: Je onsteking kan klote staan afgesteld

Punt 5: geef is wat meer info over geluiden enzo het kan van alles zijn :)
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: vreemd waar ligt het aan

Bericht door Wim »

MC schreef:Nu start mn minibike eindelijk en nu zit ik weer met het volgende probleem
als ik gas geef trekt ie echt niet op heb tand wiel 23 en tand wiel 16 voor
trekt echt sloom ik heb mn topsnelheid berekent en dat is iet van 25 km/u en het is gewoon 50cc dit vind ik dus vet sloom :cry: en als ik vol gas geef houd ie ook in dan iets minder hard gaat ie harder vet vreemd
wat moet er vervangen worden of is er iets mis ik hoop dat een van jullie mij kunnen helpen want jullie zijn wel slim :wink:
Luchtfilter (beetje)verstopt, tandwiel voor vervangen voor 12 tands, en je gasschuifnaald 1 standje lager zetten

probeer 's, als je je tandwiel hebt vervangen en de naald 1 standje lager hebt gezet, wat is het verschil als je gaat rijden met en zonder het luchtfilter!

Ggrrttzz

Wim
Gast

Bericht door Gast »

ik heb helemaal geen lucht filter zou het daardoor kunnen dat ie klote loopt????
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

MC schreef:ik heb helemaal geen lucht filter zou het daardoor kunnen dat ie klote loopt????
Yup, normaal heeft een luchtfilter weerstand, deze weerstand(=luchthoeveelheid) en de sproeiermaat horen bij elkaar,

je hebt nu, in verhouding, teveel lucht
en een tanwielverhouding die zou passen bij een getunde 70cc met race-carburateur!

Kan nie goed gaan!

nog steeds, ander voortandwiel, en een kleinere sproeier.

'k zou er wel een luchtfilter (liefst powerfilter) opzetten!
zonder luchtfilter slijt je blok, door alle vervuiling wat je opzuigd via je carburateur, extreem!!


Ggrrtzz

Wim
Gast

Bericht door Gast »

Wim schreef:
MC schreef:ik heb helemaal geen lucht filter zou het daardoor kunnen dat ie klote loopt????
Yup, normaal heeft een luchtfilter weerstand, deze weerstand(=luchthoeveelheid) en de sproeiermaat horen bij elkaar,

je hebt nu, in verhouding, teveel lucht
en een tanwielverhouding die zou passen bij een getunde 70cc met race-carburateur!

Kan nie goed gaan!

nog steeds, ander voortandwiel, en een kleinere sproeier.

'k zou er wel een luchtfilter (liefst powerfilter) opzetten!
zonder luchtfilter slijt je blok, door alle vervuiling wat je opzuigd via je carburateur, extreem!!


Ggrrtzz

Wim
Wat versta jij onder een race carburateur dan?
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

Miniracer schreef:
Wim schreef:
MC schreef:ik heb helemaal geen lucht filter zou het daardoor kunnen dat ie klote loopt????
Yup, normaal heeft een luchtfilter weerstand, deze weerstand(=luchthoeveelheid) en de sproeiermaat horen bij elkaar,

je hebt nu, in verhouding, teveel lucht
en een tanwielverhouding die zou passen bij een getunde 70cc met race-carburateur!

Kan nie goed gaan!

nog steeds, ander voortandwiel, en een kleinere sproeier.

'k zou er wel een luchtfilter (liefst powerfilter) opzetten!
zonder luchtfilter slijt je blok, door alle vervuiling wat je opzuigd via je carburateur, extreem!!


Ggrrtzz

Wim
Wat versta jij onder een race carburateur dan?

16mm of groter, mikuni od do'llorto carb!!
Gast

Bericht door Gast »

ok maar welke sproeier moet ik dan ongeveer hebben kunnen jullie dat misschien zeggen en als ik tand wiel 12 heb welke snelheid moet ik dan ongeveer hebben gr maikel
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

MC schreef:ok maar welke sproeier moet ik dan ongeveer hebben kunnen jullie dat misschien zeggen en als ik tand wiel 12 heb welke snelheid moet ik dan ongeveer hebben gr maikel

Kun je proberen:

Stukje filtermateriaal van een afzuigkap voor je
luchtinlaat van je carb. plakken

of

sproeier 10 puntjes kleiner, 64 word 54

snelheid zal rond de 40Km/h worden, maar vergis je niet, 40 is al vrij hard, je zit een stukkie dichter bij de grond als normaal!!


Ggrrttzz

Wim
Gast

Bericht door Gast »

of koop eeen polini schuim filter :wink:
Gast

Bericht door Gast »

als ik die maat sproeiers van jouw hoor heb ik dus een veelste grote sproeier ik heb een 14 mm carb en 89 sproeier moet ik dus veel kleiner hebben ofnie?????
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

MC schreef:als ik die maat sproeiers van jouw hoor heb ik dus een veelste grote sproeier ik heb een 14 mm carb en 89 sproeier moet ik dus veel kleiner hebben ofnie?????

Yup, probeer 's 74 ofzo

maar euh, zonder luchfilter rijden is wel errug slecht voor je blokkie!!

kijk 's op www.50cc.nl voor een powerfilter!!

Ggrrttzz

Wim
Gast

Bericht door Gast »

of kijk es op www.sproeiers.tk, kun je kijken welke sproeier je ongeveer nodig hebt bij welke setup.
Gast

Bericht door Gast »

nou heb ik kleinere sproeier en tand 12 rijdt ie nog lang geen 40 km/u maar trekt al wel beter op maar je hoort al snel dat ie zn top het bereikt dan hoor een zwaarder geluid en blijft dan door gaan als je volg gas houdt als je dan half gas doet weer gewoon geluid raar ofnie
Gast

wel of geen filter?...

Bericht door Gast »

Heb je nu wel of geen filter?....
Zo wel zorg er voor de grap eens voor dat ie aanzienlijk minder lucht aan kan door de filter een stukje af te tape of zo.
Zo niet neem een slangklem die om je carb. heen past en ga bij je moeder in de kledingkast eens op jacht naar een penty en sla hem maar eens dubbel over het gat en dan de klem er om.
moet jij maar eens kijken meestal is dan het probleem opgelost.

Gr. Sjef...
Gesloten