Mijn minibike

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Jeroen
forum gebruiker
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 29 nov 2002, 20:45
Locatie: Ede NL
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Ik vind em erg mooi !
Groeten,

Jeroen.

[url]http://www.minibike.nl[/url]
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Wat ik alleen niet snap, waarom heb je hem van RVS gemaakt? Ik bedoel je heb hem toch gespoten dus niet tegen roest, en het is nog duurder ook.

Niels
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

hey hij is meschien lasser en meschien heeft hij van zijn werk al het rvs gekregen? bij franken volgens mij dus ja weet niet zeker of dit klopt haha enu hoezo geen rvs? vind het wel mooi en roest niet en ook al spuit je het gaat het nog niet roesten hoor volgens mij mare hoezo loopt je achterbrug niet waterpas? want volgens mij staat hij van voor meer naar onder dan vanachteren grt Silas
Gebruikersavatar
Jantjuh #96
forum gebruiker
Berichten: 829
Lid geworden op: di 11 jan 2005, 21:36
Locatie: Tilburg [NB]
Contacteer:

Bericht door Jantjuh #96 »

Mooie bike..! :wink:

Nou nog groen spuiten en je hebt een Kawasaki-style minibike.. :lol:
[url=http://members.home.nl/jantjuh96][b]www.JaGuToRacing.nl[/b][/url]
[size=75]NK Zelfbouw Lucht 2007: 2e plaats
NK Zelfbouw Lucht 2008: 1e plaats
NK Zelfbouw Lucht 2009: 7e plaats
NK Zelfbouw Lucht 2010: 2e plaats (tussenstand)[/size]
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

steurtje schreef:hey hij is meschien lasser en meschien heeft hij van zijn werk al het rvs gekregen? bij franken volgens mij dus ja weet niet zeker of dit klopt haha enu hoezo geen rvs? vind het wel mooi en roest niet en ook al spuit je het gaat het nog niet roesten hoor volgens mij mare hoezo loopt je achterbrug niet waterpas? want volgens mij staat hij van voor meer naar onder dan vanachteren grt Silas
Ik bedoel, RVS roest niet(Roest Vast Staal), maar het is veel duurder als gewoon staal. Waarom zou je duurder(ook zwaarder) materiaal gebruiken als het geen voordelen heeft, omdat je het toch spuit. Ik snap dat als je hem niet zou spuiten, om de mooie metaal look te hebben dat je RVS neemt. Maar nu snap ik het niet.

Niels

BTW: Ook als jet RVS spuit treed er geen corrosie op.
Gast

Bericht door Gast »

TnTnelis schreef:
steurtje schreef:hey hij is meschien lasser en meschien heeft hij van zijn werk al het rvs gekregen? bij franken volgens mij dus ja weet niet zeker of dit klopt haha enu hoezo geen rvs? vind het wel mooi en roest niet en ook al spuit je het gaat het nog niet roesten hoor volgens mij mare hoezo loopt je achterbrug niet waterpas? want volgens mij staat hij van voor meer naar onder dan vanachteren grt Silas
Ik bedoel, RVS roest niet(Roest Vast Staal), maar het is veel duurder als gewoon staal. Waarom zou je duurder(ook zwaarder) materiaal gebruiken als het geen voordelen heeft, omdat je het toch spuit. Ik snap dat als je hem niet zou spuiten, om de mooie metaal look te hebben dat je RVS neemt. Maar nu snap ik het niet.

Niels

BTW: Ook als jet RVS spuit treed er geen corrosie op.
Ik ben inderdaad constructiebankwerker, bij ons in het bedrijf verwerken we hoofdzaakelijk roestvrijstaal dus lag het voor de hand om dit materiaal te gebruiken het frame blijft voor de look rvs geparelstraald maar omdat alles geparelstraald was werd her een grijze bike.
De minibike lijkt zwaar maar is van gezet profiel (u profiel) en is daarom vrij licht, frame twee millimeter dik tank en zitje 1.5millimeter dik.
De achterbrug is inderdaad oplopend naar voorbeeld van een motorfiets van Rossi (heeft hij dacht ik een keer op gereden)

Arjan
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

aha vandaar de kleur blauw?? heeft rossi namelijk nu ook he ookal ist iets donkerder bij rossi haha maar echt een super mooie bike! nou zie je wel bij de g.p. van kwadendamme als je er dan bent grt Silas
Gast

Bericht door Gast »

ik vroeg me af hoe je die velgen gemaakt hebt?
Gast

Bericht door Gast »

shoarmaschotel schreef:ik vroeg me af hoe je die velgen gemaakt hebt?
De velgen bestaan uit twee helften die op hun beurt weer uit drie delen bestaan.
Twee delen zijn gemaakt met een computergestuurd (cnc) ponsmachine en een deel is gewalst (zie foto)

Afbeelding

Deze delen worden aan elkaar gelast.
Doordat de ponsmachine vrij precies is 0.01mm blijven de velgdelen bij het goed in elkaar lassen goed rond.

Afbeelding

Velg in elkaar gelast

Deze velgdelen worden op een naafje van een sterwiel van een puchmaxi vast gezet en je hebt een velg voor een 6.5 inch bandje (met binnen band)
Voor naafje kan je zo gebruiken achternaafje moet je wat aanpassen in verband met het uit het midden staan van de band ten opzichte van je frame ,en je moet een verloopstuk maken (adapter) voor je kettingwiel.

Arjan
Gebruikersavatar
Scalibur
forum gebruiker
Berichten: 570
Lid geworden op: vr 21 jan 2005, 12:10
Locatie: Belgie(Limburg, Dilsen-Stokkem)

Bericht door Scalibur »

dat heb je heel goed gezien. Mooi gedaan.
Mijn bike staat op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl][img]http://img375.imageshack.us/img375/9972/banner7yb.jpg[/img][/url]
Mijn topic:
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=9701&postdays=0&postorder=asc&start=0]klik hier[/url]
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Ben benieuwd :wink:
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

hey wat kost dat nou ongeveer op die manier te doen?
ja voor jouw weinig maar als ik nou naar Franken kom he en ik vraag of ze zulke velgjes willen maken voor mij wat zou dat kosten als ze het zouden willen doen voor mij? want ik ben vanplan nog een nieuwe bike te bouwen en dan zijn dat mooie velgen grt SIlas
Gast

Bericht door Gast »

zo ja, heel netjes gemaakt! leuke oplossing voor zelfbouw.
Gast

Voorspatbord gemonteerd

Bericht door Gast »

Heb nu eindelijk het voorspatbord gereed en gemonteerd.
Het zitje is bekleed nu alleen nog de uitlaatdempertjes poetsen en de bike is klaar.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
mark007
forum gebruiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 29 mar 2004, 20:56
Locatie: Dokkum

Bericht door mark007 »

Een hele mooie apparte bike 8)
[img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/audi-userbar.jpg[/img]
Plaats reactie