Is dit een Polini of een Bami Bike

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Hij heeft hem al!

ben idd ook wel benieuwd naar je carbon onderdelen!!!!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Markie schreef:Hij heeft hem al!

ben idd ook wel benieuwd naar je carbon onderdelen!!!!
excus, Niet het hele topic gelezen :oops: Maar toch, Zeer Fraaie bike!
Jah zo is het.
blanco220

Bericht door blanco220 »

en hoe valt de bike mee en is alles te vervangen door polini onderdelen
groetjes
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

Toen ik woensdag thuis kwam stond er een grote doos in de gang :D :D
maar ik moest eerst nog ff een scooter van iemand anders repareren dus vandaag heb ik ff alles nagekeken, was toch wel verstandig achteraf.
De wielagers liepen een beetje zwaar dus die heb ik gangbaar gemaakt, de koppelingsklok was ook wat vettig van binnen en heb ik gelijk maar ontvet, tevens heb ik de ketting wat losser gezet en gesmeerd, tevens heb ik gelijk het achterwiel er recht ingezet (zat er een beetje scheef in).
Kabels gesmeerd en afgesteld.
De Bike ziet er goed en degelijk uit, maar er zijn toch een aantal dingen waar je aan kan zien dat het een chinees is, zo zijn de boutjes en schroeven niet van hoge kwaliteit, evenals de ketting.
maar goed je kan een imitatie ook niet vergelijken met een echte polini en daar is het prijsverschil ook naar, maar als ik de bouten vervang door betere en hier en daar wat aanpas heb je toch een goede en goedkope bike, die er gelijk nog een mooi uitziet :D
Ben benieuwd hoe die loopt.
binnenkort zal ik wat foto's plaatsen van de bike en de dingen die ik veranderd heb.

Richard
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Ten eerste gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst =D>
Koop een polini ketting en wat nieuwe en goede bouten en je kan er weer tegen aan.Ik wacht vol spanning op de foto,s :)
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

ruud schreef:Ten eerste gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst =D>
Koop een polini ketting en wat nieuwe en goede bouten en je kan er weer tegen aan.Ik wacht vol spanning op de foto,s :)
Mischien zit een filmpje er nog wel in? :roll: i hope so
Jah zo is het.
blanco220

Bericht door blanco220 »

ben ook heel nieuwsgierig
groetjes
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

hij zit weer inelkaar,
Ik heb bijna de hele bike uitelkaar gehaald om alles na te lopen wat dus wel zo verstandig was, de ontsteking zat niet goed gemonteerd waardoor hij in eerste instantie niet wou lopen maar dat is nu gelukkig opgelost en ik heb de mini vanavond voor het eerst gestart :D :D tjonge dat ding wil wel....... morgen ga ik een testrit maken en laat ik weten hoe hij rijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ik heb een stukje uit het kapje wat over het tandwiel zit gevijld omdat de ketting hier tegenaan liep

Afbeelding
hier zie je dus waar het prijsverschil zit bij de bami's
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Ziet er goed uit, ben benieuwd naar hoe die rijd.

Je moet natuurlijk wel eerst rustig inrijden :( , maar misschien dat je als wel al lang gereden heb, dat je hem even naar zijn top kan gooien en kijken wat die doet.

Niels
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

:shock: Zeer vette minibike, en dat allemaal van die chinezen :P
Veel suc6 ermee!
Gast

Bericht door Gast »

Ziet er goed uit hoor, erg mooi frame. Ben benieuwd naar je eerste rijtest
Gast

Bericht door Gast »

Erg leuk ding voor een Bami. :)
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

Vandaag de eerste rit gemaakt met de minibike en ik moet zeggen dat er aardig potentie in zit, helaas kan ik hem niet vergelijken met een andere omdat dit mn eerste bike is.
eerst heb ik hem ff warmgedraaid, waarna ik de eerste meters rustig door de straat wat heen en weer heb gereden, de koppeling pakt aardig vroeg wat wel zo fijn is om de mini in te rijden.
na een minutje of 5 heb ik m ff doorgetrokken tot zo'n 6000 a 7000 toeren waarbij ik merkte dat er zo rond de 5000 toeren het vermogen er lekker uit komt rollen, (die 6,5 pk kunnen er wel eens echt in zitten).
Als ik het eerste tankje leeggereden heb zal ik hem wat verder in toeren doortrekken en kan ik de Carb. eens goed afstellen, ik rij nu met euro 98 met Castrol TTS 1:25, (na het inrijden ga ik zo rond de 1:40 smeren).
denk dat ik binnenkort ff ga informeren naar een andere ketting en een iets groter achtertandwiel, en een beter luchtfilter erop zet maar dan zal ik er ook een andere sproeier in moeten zetten.
Ik hoop dat er een aantal polinirijders dit lezen en me kunnen vertellen of het aardig overeenkomt (erop lijkt) met een echte polini.

Richard
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

hey op www.marktplaats.nl verkopen ze die nu ook !
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Een mooi minibike zeg :)
De blokjes beginnen ook steeds meer op die van polini te lijken.
Alleen moet sendai eens stoppen om iedere keer alles naar te bouwen ik hoop dat ze met een eigen ontwerp komen :)
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gesloten